Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
speurneusc schreef:paard aan de andere kant zetten van de trailer, de weg is altijd bol dus aflopend aan de zijkanten
Somebitch schreef:in wat voor trailer staan het? 1,5 of tweepaardstrailer? Klinkt als een balans probleem wat mijn pony ook heeft, hem kan je beter in een anderhalfpaards trailer vervoeren omdat hij dan genoeg ruimte heft met de achterbenen om zijn evenwicht te kunnen bewaren
Somebitch schreef:Klinkt toch als een probleem door het te smal staan. Test het eens uit, haal het schot eruit (moet je wel een lange bilstang halen) en probeer het eens zonder schot, of met het schot opzij.
Dat verklaard namelijk ook waarom ze in de driepaardstrailer wel rustig staat, meer balans.
Wij dachten dat het verschil met de driepaards vooral was dat ze in de driepaards zijwaarts staan..
ik heb het getest met een trailer met camera, mijn pony stond met zijn neus aan de ene kant en de achterbenen aan de andere kant van de trailer waardoor het genoeg stabiliteit heeft om voor hem prettig te kunnen reizen.
Grit schreef:Hier ook de ervaring dat mijn vorige haflinger zichzelf liet vallen als hij niet breed genoeg kon staan met zijn benen. Op de helft van een tweepaardstrailer zag je zijn kont verdwijnen, zakte naar beneden schuin weg en voor hij echt viel kwam hij met een hoop kabaal weer overeind. Bij het minste bocht gebeurde het opnieuw.

en dat kan dus alleen als ze de ruimte zijwaarts hebben