Goede jodphur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Goede jodphur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:24

Hoi, aangezien mijn oudere jodphurs nu toch al een tijdje meegaan, de zool wat minder wordt en ik graag nieuwe zou hebben, ben ik op zoek naar fijne jodphurs. Ik had de mondoni dover gezien, maar die vond ik nogal duur, hoewel ik zo'n model wel mooi vind. Heeft iemand tips.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:28

Ik heb toevallig net andere Jodphurs gekocht. Het zijn Ariats (Heritage) en ze zitten heel fijn.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:29

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dhpur.html

Ik heb deze, al ruim 1,5 jaar en heb er nog nooit last van gehad. Zitten als gegoten en zijn degelijke jodhpurs. Nu is r een aanbieding bij Divoza dus wellicht kun je eens over deze nadenken. Ze zijn alleen op de site wel uitverkocht. Misschien dat ze in één van de megastores nog verkrijgbaar zijn.

sannutjjuuuh

Re: Goede jodphur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:31

Ariat! Ik loop er elke dag mee, En je hoeft ze nouwlijks in te lopen, En ze gaan best lang mee!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:32

Ariat hoor ik gemende meningen over, maar die zijn toch ook één van de duurdere?

Yezzi: Die zijn erg leuk, ook handig met de rits, en een fijn prijsje! Zou echt ideaal zijn. Ik kan eens naar de megastores gaan als ik daar tijd voor vind, en anders wachten tot ze weer terug zijn. :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:34

Ariat is niet goedkoop inderdaad. Voordat ik de Ariats kocht had ik Petri`s, maar die vond ik niet fijn zitten. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve berichten gehoord over de Ariats. Ik ben benieuwd naar de negatieve berichten die je er over gehoord hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:34

Ik heb ze ooit eens in de sale gekocht en geen moment spijt van gehad. :j Je moet inderdaad maar eens naar een megastore gaan en kijken wat ze in het assortiment hebben, wie weet vind je ook iets anders leuks als deze er niet meer zijn. :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:35

Wat is je budget? Harry's Horse heeft hele fijne, 90 euro. En die dingen gaan echt kei lang mee!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:37

Ik heb vroeger heel veel gehoord dat ze goed waren, maar nu hoor ik steeds vaker dat de kwaliteit ervan steeds minder wordt. Dus dat iemand ooit een paar had gekocht dat heel goed was, en hetzelfde model dat nu opeens echt niet lang mee ging enzo..

Pff, mijn budget, eigenlijk vond ik 90 euro al best veel, ik rij ook niet hele intensief, 1/2 keer in de week en in de zomer is dat drie of heel soms vier keer, daarom vind ik 50/60 euro eigenlijk de juiste prijs.

De jodphurs van steeds zullen denk ik qua kwaliteit niet echt goed zijn vermoed ik?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:59

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 13:03

Ik zal er eens naar kijken, ik ga ze alleen nu nog niet kunnen kopen, moet nog even wachten en gebruik tussendoor de rubberen chaps van mijn zus, pas met mn verjaardag kan ik echt nieuwe kopen,d us dan telt d ekorting al niet meer..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:47

Natsuki schreef:
Ik zal er eens naar kijken, ik ga ze alleen nu nog niet kunnen kopen, moet nog even wachten en gebruik tussendoor de rubberen chaps van mijn zus, pas met mn verjaardag kan ik echt nieuwe kopen,d us dan telt d ekorting al niet meer..

Misschien kun je vast een voorschot op je verjaardagsgeld vragen?

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:17

Natsuki schreef:
Ik heb vroeger heel veel gehoord dat ze goed waren, maar nu hoor ik steeds vaker dat de kwaliteit ervan steeds minder wordt. Dus dat iemand ooit een paar had gekocht dat heel goed was, en hetzelfde model dat nu opeens echt niet lang mee ging enzo..

Pff, mijn budget, eigenlijk vond ik 90 euro al best veel, ik rij ook niet hele intensief, 1/2 keer in de week en in de zomer is dat drie of heel soms vier keer, daarom vind ik 50/60 euro eigenlijk de juiste prijs.

De jodphurs van steeds zullen denk ik qua kwaliteit niet echt goed zijn vermoed ik?

:j

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:43

Investeren in een paar goeie ariat s, ik zou niet meer anders willen. Ja ze zijn duurder, maar gaan ook veeel langer mee. Op de lange termijn gezien dus echt een goeie investering.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:46

Ik heb met mijn nieuwe Ariat`s de Eper paarden 4 daagse gereden en ik moet zeggen, ze zijn echt fantastisch! Kost wat, maar dan heb je ook wat.

laraxXxemma

De simpele van HKM gaan heel lang mee, ook niet heel duur geloof ik. Heb ze minstens 3 jaar gedragen en zijn nog steeds niet op het punt dat ik ze moet weggooien. Heb ze gekocht als een maat 34 en heb ze nog aan gehad toen ik al 37 had. Nu zitten ze doordat mijn voeten eigenlijk net een stukje te veel zijn gegroeid niet meer goed, anders had ik ze nog minstens wel een jaar aan kunnen hebben.

Edit; http://www.agradi.nl/hkm-jodphur-rubber-zwart-28.htm deze zijn het, €33 daar
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 17-06-14 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

MartyMcfly

ik heb de qhp valencia nu 1,5 jaar. en nu moet ik zeggen. Ik heb héle moeilijke voeten (lees: te weinig middenvoetsbenen en vanalles gecorrigeerd door operaties) ik maak ze eigg nooit schoon.. ooit voor wedstrijd als mijn laarzen te vies zijn. ze zien er nog prima uit! en geloof me ik banjer ermee door de modder en haal het er niet af, superschoenen voor mij ;P

Manon_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:19

Ariat heeft hele fijne

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:27

Ariat is erg fijn! Wel prijzig, maar zeker waar voor je geld!

Brittxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:21

Ariat top!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:52

Petrie gaat bij mij al jaren mee, terwijl ik er niet echt zuinig op ben. Ik loop er gerust mee door de modder e.d. Nadien even afborstelen en soms even schoonmaken en vetten. Echt goede kwaliteit en ziet er netjes uit.

Ariat vind ik ook super kwaliteit, hier ben ik nog minder zuinig op. Is meer model bergschoen die ik heb. Ze zitten echt heel lekker en je kunt er ook goed op lopen.

Beide zijn wel dure merken, maar je hebt echt waar voor je geld. Voorheen kocht ik altijd goedkopere merken, met als gevolg dat ik elk half jaar nieuwe kon kopen. Deze gaan beide al jaren mee. Dus hiermee is goedkoop vaak duurkoop. Tip: koop ze net als ik alleen in de aanbieding ;)
Laatst bijgewerkt door Maaiike94 op 30-06-14 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:59

Als je het geld ervoor over hebt zou ik voor Ariat gaan. Kost wat, maar dan heb je wel echt goede kwaliteit.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:06

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:10

Ik had altijd Ariats, maar die zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs. Nu heb ik een keer een paar Mondoni´s gekocht (van Divoza): vergelijkbaar model, meer dan 100 euro goedkoper, en ook dit zijn gewoon hele fijne jodhpurs! Dus ik raad je de Mondoni´s aan, helemaal als je financieel even wat krapper zit.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:16

Rhys schreef:
Ik had altijd Ariats, maar die zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs. Nu heb ik een keer een paar Mondoni´s gekocht (van Divoza): vergelijkbaar model, meer dan 100 euro goedkoper, en ook dit zijn gewoon hele fijne jodhpurs! Dus ik raad je de Mondoni´s aan, helemaal als je financieel even wat krapper zit.

Welk model heb je dan als ik vragen mag? Ik heb er jaren geleden een paar gepast maar vond ze echt verschrikkelijk zitten..