Wel of geen startkaart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blauwpaardje

Wel of geen startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:11

Heee..
Ik heb een verzorgpony <3
En het leek mij op zich wel leuk om af en toe eens een wedstrijdje mee te pikken...
Om te trainen en kijken hoe we vooruit gaan.
Het probleem is dus dat er wel een trailer beschikbaar is maar mn mam dat niet kan rijden...
Dus we komen dus niet ver :+ . Iemand uit mn Fam. kan het wel maar die hebben het ook druk en zitten vast niet te popelen om als mn taxi te gaan spelen :P en bij paarden rond te hangen...

Maar waar ik dan bij de club en rijd , zit organiseert wel zo af en toe wedstrijden, Maar is dat dan niet zonde als je zo startkaart betaald maar haast nooit mee doet ? (mn mam houd er niet zo van om voor niks te gaan betalen :+ ) .. En kan dat wel eens want hoelang ben je ong. op het wedstrijd terrein ? want ik zou de pony dan nergens in kunnen laten staan..

*Het is ook niet het doel om hoog in de sport te komen dat niet ... maar ja.. *
Nouja ... brand los ? :P Groetjesss
Laatst bijgewerkt door blauwpaardje op 07-06-14 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Re: Wel of geen startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:12

Waarom ga je niet onderling starten!

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:13

pinkie87 schreef:
Waarom ga je niet onderling starten!

Onderling ? Het is geen manege ... geen fnrs ofzo .. een KHNS
dus als je met onderling fnrs bedoeld ofzo .. dat is er niet. :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:14

Als het gaat "om de leuk" zou ik zelf eerder gaan kijken of je op een manege in de buurt FNRS proefjes (F-proeven) mag starten. Dan betaal je lang niet zoveel als bij een KNHS startkaart en kun je toch laten beoordelen waar jullie zijn. Kwa niveau kun je doorrijden tot het M (KNHS-niveau), dus ook in de F-proeven zou je voorlopig vooruit kunnen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:14

Startkaarten zijn nog best duur als je er niet veel gebruik van maakt vind ik, ik zou dan inderdaad ook lekker onderling starten of oefenwedstrijden, daar mag je volgendsmij ook heen zonder startkaart

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:16

Je kan ook een gelimiteerde startpas nemen als je perse knhs wilt? dan kun je zo'n 4 wedstrijden per jaar dacht ik en kost geloof ik een stuk minder

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:17

Angela schreef:
Als het gaat "om de leuk" zou ik zelf eerder gaan kijken of je op een manege in de buurt FNRS proefjes (F-proeven) mag starten. Dan betaal je lang niet zoveel als bij een KNHS startkaart en kun je toch laten beoordelen waar jullie zijn. Kwa niveau kun je doorrijden tot het M (KNHS-niveau), dus ook in de F-proeven zou je voorlopig vooruit kunnen.

Er zit idd heel dicht bij een Manege (waar ik voor ik mn vp had ook reed)
Maar kan je dan gewoon bij hun meedoen ? dat is toch alleen voor leden .. of ik had altijd zon FNRS paspoort.. Maar als je geen lid bent word het toch niet verlengt ?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:17

er zijn maneges en rijverenigen die een onderlingewedstrijd organiseren dan heb je geen startkaart nodig maar je kan wel 2 gewone proeven rijden.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:19

pinkie87 schreef:
er zijn maneges en rijverenigen die een onderlingewedstrijd organiseren dan heb je geen startkaart nodig maar je kan wel 2 gewone proeven rijden.

bedoel je dan zoiets als de bb klasse?

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:29

Ohja nog even een vraagje .. ik zag dan dat het 35.00 kost dit is toch per jaar ?
Site van de KNHS doet het niet -O- dus kan daar niet op kijken ..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:41

Nee wat je kunt gewoon l proef of m proef rijden als je wil alleen ze tellen niet mee.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:16

oke... Tjsa .. maar opzich lijkt mij de wist punten behalen toch ook wel heel leuk :+
meer zo'n dubbel gevoel ...
Maar als de 35.00 per jaar is is het nog wel te doen ... 55,00 is ongelimiteerd .. dus verschild toch niet zo gek veel ? Ga ik wel even in de gaten houden hoeveel wedstrijden ze ong. organiseren .. want je kan dan maar 2 wedstrijden ... best weinig...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:32

Het is niet alleen je startkaart hè je moet ook lid worden van een vereniging

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:39

pinkie87 schreef:
Het is niet alleen je startkaart hè je moet ook lid worden van een vereniging

Ik ben al lid va neen Vereniging die bij de KNHS zit ..
volgens mij betaald mn mam dat elke keer wel van de KHNS ...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:55

oke jah dan is het alleen startkaart maar zou dan wel die gewone nemen niet die met beperkt aantal starts wat dat zijn er maar 4 per jaar of zo heb ik gelezen

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 09:30

pinkie87 schreef:
oke jah dan is het alleen startkaart maar zou dan wel die gewone nemen niet die met beperkt aantal starts wat dat zijn er maar 4 per jaar of zo heb ik gelezen

Ja had ik ook gelezen ... en ik dacht dan eerst dat het 4x wedstrijden was dus 8 proeven .. maar het zijn dan ook maar 4 proeven .. dan kan je denk ik net zo goed 55,00 doen ... heb je ook geen gezeur ect. als je er perongelijk meer doet ..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:23

Als je er per ongeluk meer doet krijg je een rekening van die resterende 20 euro + administratiekosten en dan is je startkaart daarna ongelimiteerd ;)

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:30

Je kan ook HC gaan starten, heb je geen startkaart voor nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:33

blauwpaardje schreef:
pinkie87 schreef:

Ja had ik ook gelezen ... en ik dacht dan eerst dat het 4x wedstrijden was dus 8 proeven .. maar het zijn dan ook maar 4 proeven .. dan kan je denk ik net zo goed 55,00 doen ... heb je ook geen gezeur ect. als je er perongelijk meer doet ..

Vergeet niet dat je ook nog registratie kosten hebt van jezelf en je paard en dat elke proef rond de 10 euro startgeld is.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 14:33

ee_f_ schreef:

en wat is HC :P ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:34

blauwpaardje schreef:
Ohja nog even een vraagje .. ik zag dan dat het 35.00 kost dit is toch per jaar ?
Site van de KNHS doet het niet -O- dus kan daar niet op kijken ..

Kostte het maar 35 euro per jaar _/-\o_

Ik betaal 40 euro voor mijn vereniging.
En dan nog iets van 90 euro erbij voor lidmaatschap KNHS en de Paard en Sport.
En dan heb ik dit jaar niet eens een startkaart...

Als ik een startkaart heb, zit ik volgens mij rond de 200/250 euro per jaar, zonder ook nog maar één wedstrijd van dichtbij te hebben gezien.

Wat wel een idee is om impulswedstrijden op te zoeken, daarvoor hoef je alleen maar lid te zijn van de KNHS en daarvoor betaal je volgens mij 17 euro per jaar voor! (correct me if I'm wrong!!) Dan kan je altijd kijken hoe vaak je 'op stap' gaat en of het je bevalt :)
Die 17 euro is uiteraard exclusief startgeld. Ik denk dat je dan nog ongeveer 8 á 10 euro per proefje betaalt. Dat is in ieder geval wat ik in mijn omgeving (Noord Nederland) per proef betaal.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:45

blauwpaardje schreef:
ee_f_ schreef:

en wat is HC :P ?

''Hors Concours is Frans voor Buiten Mededinging en betekent dat er niet voor de plaatsing en prijzen deelgenomen wordt.''

@janine1990 jeetje zoveel? Ik was voor mijn startpas 82,35 kwijt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:50

ee_f: Startpas is de kleinste kostenpost.
Ik neem aan dat je ook gewoon lid bent van een club (= 40 euro voor mij) en afdracht aan de KNHS moet betalen (=16,95) en Paard en Sport moet hebben (tenzij je tweede gezinslid bent) á €43,95?
En wat er nog meer was, weet ik niet meer... Dan moet ik eerst de factuur opzoeken.

Oh, en HC kan alleen als je wel een startkaart hebt. Wordt vaak gebruikt door ruiters die niet meer in een bepaalde klasse mogen starten. Klasse lager starten dan mogelijk, buiten mededinging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:51

Je startpas ja maar daarmee ben je er nog niet! Lidmaatschap KNHS lidmaatschap rijvereniging, registratiekosten paard en ruiter.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:55

Waarom moet je dan meteen weer de Paard & Sport erbij hebben?