Ik voel mezelf altijd een stuk veiliger als ik mijn telefoon bij me heb op wandeling/buitenrit en ook mijn pasje wel, aangezien mijn verzorgpaarden net over de grens staan en ik me (wel ff wennen) nu ik 16 ben overal en altijd moet kunnen legitimeren.
Dan nu het probleem: Ik weet nooit waar ik mijn telefoon/pasjes moet laten tijdens het rijden/wandelen. Als ik in de bak rijd leg ik mijn telefoon/pasjes gewoon op het bankje naast de bak en houd het zo een beetje in de gaten, maar als ik buiten ga rijden/wandelen is er wel een probleem.
In de winter is het ook nog wel makkelijk om mijn telefoon/pasjes gewoon in mijn jaszak te stoppen maar met het mooie zomerweer is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt een jas/vest aan te trekken puur voor mijn telefoon/pasjes.
Nu heb ik zelf twee opties bedacht:
Óf ik doe mijn telefoon/pasjes in mijn broekzak. Maar er zijn (waar ik zoek) nauwelijks rijbroeken met zakken te vinden die daar groot genoeg voor zijn (heb een samsung S3 mini, niet echt mega maar toch redelijk groot). Als er al zakken in zitten zit het dan op zo'n manier dat de telefoon/pasjes in mijn heup steken, ook niet echt prettig dus.
Óf ik zou een bodywarmer aan moeten doen, maar da's ook niet te doen met de temperaturen die hier nu al rondhangen, dan ga je ook kapot van de hitte.
Hoe doen jullie dit? Is er gewoon een hele makkelijke oplossing die ik helemaal over het hoofd zie?
NailB
Geplaatst: 02-06-14 17:57
een hand/schouder tasje? Al snap ik dat dat tijdens het rijden niet zo handig is...
Broeken uitzoeken waar het in past! Gelukkig is mijn iphone 4 niet mega, dus dat gaat nog wel. Ik neem ook altijd een telefoon mee en mijn rijbewijs. Kleine moeite toch? Even in je broekzak stoppen.
Wat dacht je van een heuptasje?
In ieder geval NIET aan je paard vast maken. Mocht je vallen dan ben je niet alleen je paard kwijt, maar ook je telefoon.
MelisWess
Geplaatst: 02-06-14 18:00
Ik heb hetzelfde probleem.. heb een s3, nog groter dus.. heb nu elke keer een mondoni broek aan die mij eigenlijk een maatje te groot is. Maar daardoor kan de mobile wel mee :p
kesha1
Geplaatst: 02-06-14 18:00
sportarmband ben ik van plan
Vero
Geplaatst: 02-06-14 18:01
TamiBambi schreef:
In je bh
In een rugzakje wat je op je rug doet voornhet wandelen, voor rijden heb ik geen idee
Zelf stop ik alles in mijn jaszak, als het te warm is voor een jas gaat het in de zakken van mijn rijbroek. Ik heb dan wel zakken met rits of drukker, zodat het niet open staat. En ik heb een klein mobieltje, juist de kleinste genomen omdat ik vind dat zo'n ding in je broekzak hoort te passen
Minder belangrijke dingen kun je in een zadeltas doen. Die kun je ook zonder zadel gebruiken, longeersingel om paard en ze dan daaraan vast maken.
femke_harley
Geplaatst: 02-06-14 18:02
TamiBambi schreef:
In je bh
hier nog één!
Ik heb een telefoonhoesje waar mijn pasjes in kunnen.
Helaas ben ik de grotere broeken nog niet tegen gekomen dan. In mijn bh lijkt me nou niet echt het prettigste ooit... Zo'n klein heuptasje is zeker wel een idee ja, alleen die die ik gevonden heb waren allemaal zo mega en opvallend, ook niet bepaald handig.
@Femke, da's wel handig! Helaas kan dat bij mijn hoesje niet. Ook heb ik een tijdje bij het hardlopen zo'n armband waar je telefoon in kan geprobeerd, geen succes. Het gleed de hele tijd af(als ik m boven aan mn arm zette) of draaide om en de telefoon kukelde er zo uit...
Misschien gewoon voor een kleinere telefoon kijken? Zo'n oud klein nokiatje waar je alleen mee kan bellen en smsen? Ik hoef toch niet echt meer ermee te kunnen op stal...
Ik gebruik zo'n riem. Ideaal! Kun je voor weinig bestellen op eBay. Blijft goed zitten en een grote smartphone past er zeker in. En deze is niet zo 'lomp'
KimD
Geplaatst: 02-06-14 18:10
TamiBambi schreef:
In je bh
Dit dus, werkt perfect, ik heb het ook altijd.
Die riem wat hierboven staat afgebeeld krijg je ook in de Decathlon.
iEmmaaa
Geplaatst: 02-06-14 18:11
Je hebt wel van die sportbanden die je om je boven arm kan doen tijdens het hardlopen, deze kun je denk ook prima tijden het rijden gebruiken . Kun je daar je mobiel in kwijt zonder dat je perse nieuwe broeken moet aanschaffen en het zit niet in de weg
Dit is de exacte versie die ik heb. Even op eBay zoeken, worldwide en dan de zoektermen 'belt phone sport money'. Dan moet je deze kunnen vinden.
Roverrr
Geplaatst: 02-06-14 18:13
Ik heb vaak mijn id kaart in mijn telefoon hoesje. Ik heb niet zo'n hoesje waar je pasjes in kan doen, maar gewoon een zacht bumper hoesje, hier passen 2 passen achter (bijvoorbeeld pinpas en idkaart) en mn telefoon past van gewoon in mn broekzak! Als ik de pasjes los in mn zak heb ben ik bang dat ze breken..
Niet alleen gaan wandelen helpt en vaak heb ik mijn ID niet bij telefoon wel. Normaal formaat gelukkig wel. Als de politie ook nou is betaalde om mijn kapotte ID te betalen als ik van mijn paard val dan zou ik er over nadenken om mijn ID mee te nemen.
Die riemen zien er inderdaad wel heel handig uit ja, ik ga eens even op de website van de decathlon rondneuzen. Aan reacties over "gewoon in je broekzak stoppen" heb ik niet veel aangezien ik deze niet kan vinden.
Ik heb een vrij groot leren tasje die aan mijn riem hangt. Daar gaan mijn telefoon, sleutels en een klein portemoneetje met kleingeld en pasjes in. Je kunt ook naar zo'n telefoonhoesjes zaak gaan. Daar hebben ze hoesjes die aan je riem kunnen. Kan je telefoon in en kan ook nog prima een pasje bij. Deze bijvoorbeeld: http://www.gadgetsvooriphone.nl/197-1540-large/hoesje-case-riem-iphonenokiasamsungblackberry.jpg
Seltje
Geplaatst: 02-06-14 18:51
Opletten welke broeken je koopt, broeken met steekzakken past mijn S3 perfect in. Als ik een langere rit ga maken pak ik een oud eastpak heuptasje, hoog genoeg hangen en dan zit die niet in de weg en kan er nog een klein flesje water bij.
Petra_O
Geplaatst: 02-06-14 18:54
Bij de action hebben ze hele platte heuptasjes waar je prima een telefoon en een paar pasjes in kwijt kan. Ik rijd er regelmatig mee, ideaal! Sportarmband is ook handig, wel een beetje zweterig.
_Jorien_
Geplaatst: 02-06-14 18:55
Als ik in de bak ga rijden neem ik hem niet eens altijd mee. Als ik naar buiten ga, doe ik hem gewoon (zonder hoesje) in mijn broekzak. Heb zelf de S4. Nog weer groter dan die van jou. Pasjes neem ik niet mee.
har166
Geplaatst: 02-06-14 18:58
Ik ben op facebook lid van een site die heet dabo's design en zij maakt speciale hoesjes voor om je arm of been voor je gsm etc.