paard ontzettend onrustig op wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

paard ontzettend onrustig op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 17:36

Hallo allemaal,

Ik zit nu met een best groot probleem. Mijn paard wordt op wedstrijd zo ontzettend heet dat ik geen been meer kan aanleggen of hij schiet al naar voren.

Hier even een schets en beeld vannuit mij hoe het vandaag verliep.

Ik kwam aan op concours paardje was vrij rustig, opgezadeld en aangestapt naar het losrijterrein. Daar ging het inrijden eigenlijk vrij goed was redelijk aan mijn been. Na 20 minuten moest ik de proef in, en daar werd hij al feller op mijn been. Goed proef ging redelijk uiteindelijk 182 punten.
Toen dacht ik even rustig stappen zaten maar 5 minuten tussen, en toen begon het gezeur. Wijken richting uitgang, piaffere of wat er op moest lijken en galoperen op de plaats, ik kon er nier meer met mijn been aan komen.
De 2de proef was dan ook een ramp stap, draf en galop ging wel maar buiging kon ik niet vragen, oprichting kon ik niet vragen en het wijken deed hij ook voor geen meter. Hierdoor dus 159 op de 2de proef.
Na de proef moest ik 300 meter over de weg stappen met kalkoenen om bij de trailer te komen. Dit ging natuurlijk dribbelend en wijkens over de weg. Ook begint hij als ik hem tegen houdt te schoppen uit frustatie.

Dit heeft hij altijd op concours gehad.

Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat de vorige eigenaar niet echt bepaald eerlijk is geweest met de verkoop.
Zij deed spring concours met hem en hij was Jong en onervaren en heeft hem overvraagt waardoor hij begon te weigeren en ontzettend bang werd. maar nu heb ik het idee dat hij niet meer bang is maar er een gewoonte van gemaakt heeft. Of hij is wel bang en associeerd wedstrijd nu met slechte dingen en wordt daarom zo opgefokt.

Maar nu? Hoe ga ik dit eruit krijgen? Suplementen om rustig te worden? Zoja welke?

En nog een probleempje, hij kauwt heel erg op het bit en opent daardoor continue zijn mond daardoor staan er ook mooie 4s op het proeven blaadje. Maarja hoe laat ik hem hiermee stoppen?

Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan gevem, zo is wedstrijd geen lolletje meer.

Dustyenmax18

Re: paard ontzettend onrustig op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:40

Niemand die mij kan helpen?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:43

Die van mij is inmiddels 9 en heeft nog steeds ontzettend veel last van wedstrijdspanning. Ik geloof er ook niet meer in dat dit er nog uit zal gaan. Enige dat ik kan adviseren is veel meenemen en zelf rustig blijven! Neem hem desnoods eens mee naar wedstrijden waar je hem alleen maar rijd op het voorterrein

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:12

Ik zou alvast beginnen om geen twee proeven meer te rijden. Ik lees namelijk dat de eerste proef nog wel ging, maar dat het daarna pas echt begon. Ten tweede is het vaak zo dat paarden die zo "vervelend" worden, niet persé heet zijn, maar onzeker. Ik kan het zonder dat ik zelf gezien heb natuurlijk niet zeker zeggen, maar het zou maar zo kunnen zijn, dat je je been steeds meer gaat afsteken en/of mogelijk je bovenbenen steeds meer gaat aanspannen. Als dat zo is, dan ga je dit waarschijnlijk niet oplossen zonder daar eerst aan te werken.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:16

Ik weet dat veel mensen het misschien niet geloven maar doe wat lavendelolie in het water van je paard of maseer de neus van je in met de olie. En probeer anders ook valeriaan kruid over zijn brokken of kamille (kamille kan ook in het water). Maar kijk goed naar de hoeveelheden! Ik hoop dat het werkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:17

Supplementen helpen niet als je paard al gestrest is.
Het enige wat ik kan adviseren is neem hem vaker mee, rij inderdaad alleen een rondje op het voor terrein en vraag of je ook even door de ring mag.
Ga lessen op een vreemde locatie zodat hij de trailer niet ziet als we gaan iets naars doen.
Dus neem hem dan ook een keer mee naar het bos of strand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:20

Paarden kunnen heel goed een link leggen tussen situaties, als hij een springring ziet en de geluiden hoort kan ik me er iets bij voorstellen. Als hij het ook doet op wedstrijden waarbij er enkel gedressuurd word zou hij het minder of niet moeten doen. Wat betreft supplementen, geen eens een poos pavo nerv control of bach rescue remedie. Wel kunnen ook jou zenuwen/verwachtingen een grote rol spelen, als jij alleen al denkt aan zijn ongewenste gedrag dan doet hij het al. Laat zijn mond nakijken door een tandarts en verder gewoon heel veel naar wedstrijd gaan en inderdaad maar één proef starten. Of helemaal niet als je merkt dat het niet gaat want dan frustreer jij jezelf en je paard alleen maar.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:22

Miss je instructrice een keer mee nemen op concours? Dat je na de proeven nog even doorrijd? Ik zal als het écht zo slecht gaat de volgende keer gewoon afgroeten, anders raken jullie beide nog gefrustreerder en heb je dalijk een verliespunt aan je broek..
Pasta kan werken maar verschild per paard, ti's wel slim om dat de komende keren te doen zodat je er fijn aan kunt blijven rijden :j

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:25

In iedergeval staat dat wedstrijd spr bij de vorige eigenaar er los van....
(wellicht kon hij daar meer energie in kwijt dan in het dressuurwerk).
( je kunt 'n paar korreltjes vetranquil geven 's morgens bij het voer)...
Maar het is niet altijd de weg.
En mss is het bij je paard van nature....wij hebben er eentje gehad die je thuis mét sporen én zweep moest rijden omdat hij niet vooruit te branden was maar op wedstrijd......had je je handen aan hem vol (geen sporen en geen zweep). Zo gek als een deur maar een mega groot hart.
(klein spr paardje van 162 die zomaar even over 160 wipte).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:47

Er zijn wel supplementen die je gewoon dagelijks kunt geven. Poedertje door het voer (en is ook toegestaan op wedstrijden). Deze kunnen wel wat rust geven bij zenuwachtige paarden, maar het is niet gegarandeerd dat het helpt. Je moet het wel langere tijd voeren. Je kunt dus niet op de ochtend van de wedstrijd even een schepje door het voer doen maar je begint van bijvoorbeeld 1 week voor de wedstrijd ermee.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:23

Scum: maak daar maar een maand van :))

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:20

lrtj_ schreef:
Supplementen helpen niet als je paard al gestrest is.
Het enige wat ik kan adviseren is neem hem vaker mee, rij inderdaad alleen een rondje op het voor terrein en vraag of je ook even door de ring mag.
Ga lessen op een vreemde locatie zodat hij de trailer niet ziet als we gaan iets naars doen.
Dus neem hem dan ook een keer mee naar het bos of strand.

Ik ga ook altijd met de trailer naar het bos en afentoe naar de Rijhal, Dit is vaker als wedstrijd.
Ik neem dus aan dat het hier niet aan ligt.

bigone schreef:
Paarden kunnen heel goed een link leggen tussen situaties, als hij een springring ziet en de geluiden hoort kan ik me er iets bij voorstellen. Als hij het ook doet op wedstrijden waarbij er enkel gedressuurd word zou hij het minder of niet moeten doen. Wat betreft supplementen, geen eens een poos pavo nerv control of bach rescue remedie. Wel kunnen ook jou zenuwen/verwachtingen een grote rol spelen, als jij alleen al denkt aan zijn ongewenste gedrag dan doet hij het al. Laat zijn mond nakijken door een tandarts en verder gewoon heel veel naar wedstrijd gaan en inderdaad maar één proef starten. Of helemaal niet als je merkt dat het niet gaat want dan frustreer jij jezelf en je paard alleen maar.

Hij doet dit met en zonder springrig maar als ik langs de springring rij is het wel erger.
Ik ga ook niet met die gedachten erheen. Dit was de eerste x dat ik zolaag scoorde. In het b altijd in de prijzen gereden ook de 2de proef.
Ik denk dat ik nu gewoon een strenge jury heb gehad, en die dit echt opgemerkt heeft. Die punten maken mij niets uit maar dat ik er niet aan kan rijden is vervelender.
1 proef rijden rijDen zie ikzelf het nut niet van in want na die eerste proef begint hij meteen. Dus als ik dan naar de trailer zou "stappen" zou ik hem zijn zin geven en nog slecht afsluiten.
Amiigo schreef:
Miss je instructrice een keer mee nemen op concours? Dat je na de proeven nog even doorrijd? Ik zal als het écht zo slecht gaat de volgende keer gewoon afgroeten, anders raken jullie beide nog gefrustreerder en heb je dalijk een verliespunt aan je broek..
Pasta kan werken maar verschild per paard, ti's wel slim om dat de komende keren te doen zodat je er fijn aan kunt blijven rijden :j

Mijn instructice is een X meer geweest en ook toen was hij druk.
Minpunt maakt mij niet uit, en zo slecht loopt hij niet haha
Hij blijft gewoon in aanleuning en reactie op mijn been alleen stelling enzo neemt hij niet aan.
Ik had naar mijn idee de proef ook echt niet zo slecht gereden, meer zoo van net geen winstpunt.
vivana schreef:
In iedergeval staat dat wedstrijd spr bij de vorige eigenaar er los van....
(wellicht kon hij daar meer energie in kwijt dan in het dressuurwerk).
( je kunt 'n paar korreltjes vetranquil geven 's morgens bij het voer)...
Maar het is niet altijd de weg.
En mss is het bij je paard van nature....wij hebben er eentje gehad die je thuis mét sporen én zweep moest rijden omdat hij niet vooruit te branden was maar op wedstrijd......had je je handen aan hem vol (geen sporen en geen zweep). Zo gek als een deur maar een mega groot hart.
(klein spr paardje van 162 die zomaar even over 160 wipte).

Springen staat er niet los van, ik heb zondag van iemand die mijn paard van jongs af aan kent gesproken en die heeft gezegd dat hij door haar zo is geworden.
Zij heeft hem overvraagd en daarmee de stop in gereden met springen, zij was ontzettend bang. Deze combi heeft hem ontzettend onzeker gemaakt.

EVen voor de duidelijkheid, hij was iin het begin toen ik hem had nog veel en veel nerveuzer als nu. ( in het begin hoefde er maar een hindernis te staan en ik ging al dribbelend door de bak, stijf van de zenuwen. Als ik bij de dressuur. Ieta van hem vroeg sloef die ook compleet op slot en een en als stress. Trailer was not done, smalle doorgangen kreeg ik hem niet doorheen en vaststaan schoot hij ook in de stress. Dit is nu gelukkig voorbij alleen op wedstrijd nog.)

Ik wil hem helpen en laten zien dat wedstrijd niet eng is of stressvol is. Maar op deze manier lukt het gewoon niet.
Ik heb niet de mogelijkheid om elk weekend op wwedstrijd te gaan helaas.

Voor de overige dingen dankjewel voor de opties!

Die Bach rescue medie heb ik al wat dingen gelezen? Waar is die te bestellen?

Sorry voor de typfouten, is via de telefoon getypt

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:22

Ben je zelf zenuwachtig? Kan het zijn dat paard merkt dat je zelf een beetje gespannen bent en daar onzeker van word?

Met supplementen heb ik geen ervaring, maar ook ik raad je aan om eens naar een wedstrijd te gaan zonder echt een proef te rijden. Gewoon lekker ontspannen het terrein op en weer naar huis :) Maak van de wedstrijden een leuke/positieve ervaring!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:51

Wipher schreef:
Ben je zelf zenuwachtig? Kan het zijn dat paard merkt dat je zelf een beetje gespannen bent en daar onzeker van word?

Met supplementen heb ik geen ervaring, maar ook ik raad je aan om eens naar een wedstrijd te gaan zonder echt een proef te rijden. Gewoon lekker ontspannen het terrein op en weer naar huis :) Maak van de wedstrijden een leuke/positieve ervaring!

Juist tussen alle drukte van het inrijden wordt hij druk haha.
En zodra hij wat gelopen heeft en t bloed naar boven komt wordt hij druk.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:42

Dustyenmax18 schreef:
Dit was de eerste x dat ik zolaag scoorde. In het b altijd in de prijzen gereden ook de 2de proef.
Ik denk dat ik nu gewoon een strenge jury heb gehad, en die dit echt opgemerkt heeft. Die punten maken mij niets uit maar dat ik er niet aan kan rijden is vervelender.

Hij blijft gewoon in aanleuning en reactie op mijn been alleen stelling enzo neemt hij niet aan.
Ik had naar mijn idee de proef ook echt niet zo slecht gereden, meer zoo van net geen winstpunt.
[quote="vivana"]

Dit zeg je in je OP:
"De 2de proef was dan ook een ramp stap, draf en galop ging wel maar buiging kon ik niet vragen, oprichting kon ik niet vragen en het wijken deed hij ook voor geen meter. Hierdoor dus 159 op de 2de proef."
(sorry, quote verknalt)

Dus was het nu een ramp of geen ramp. Nu heb ik er even geen beeld meer bij. Spanning wordt over het algemeen hard afgestraft, dus dat zal wel de grootste reden zijn geweest van de lage punten schat ik zo in.

Ik vind het jammer dat je muv 1 proef rijden, niet op mijn post hebt gereageerd. In ieder geval veel succes met je paard.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:59

Dustyenmax18 schreef:
1 proef rijden rijDen zie ikzelf het nut niet van in want na die eerste proef begint hij meteen. Dus als ik dan naar de trailer zou "stappen" zou ik hem zijn zin geven en nog slecht afsluiten.

Ik denk dat je hier een verkeerde visie op hebt.. >;)
Je paard wil niet zijn zin door drijven, je paard heeft overduidelijk teveel spanning, getuige ook die open mond.

En dan kan je 2 dingen doen..
..doorgaan en elke keer weer spanning 'bevestigen', of voordat de spanning teveel wordt stoppen en die stress af laten vloeien.
Mijns inziens heb je veel meer aan het 2e, zodat je paard ervaart dat hij geen stress hoeft te hebben.

Jij zegt dat je paard is overvraagt, maar waarom doe je nu eigenlijk hetzelfde?
Alleen niet op lichamelijk vlak, maar op mentaal vlak.

Ik zeg niet dat je nooit eens door moet kunnen gaan, maar bouw het langzaam op.. dus de eerste keren afstappen na de eerste proef en gewoon aan de hand naar de trailer.. een paar keer later blijf je erop zitten en stap je em met een lange teugel uit, om vervolgens na de trailer te stappen.. en de keren daarna rij je em nog even na in de losrijring.. om vervolgens gewoon 2 proeven achter elkaar te kunnen rijden, zonder enige vorm van stress.

Tja.. het kost nu eenmaal tijd, maar is het voor jullie beide niet fijner om innerlijke rust te hebben op een wedstrijd?

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:01

Hij is dus al een heel stuk verbeterd in de omgang begrijp ik uit je verhaal? Thuis is alles al verbeterd, trailer is al geen probleem meer en poetsen/smalle doorgangen gaat ook weer goed. Dan denk ik dat de wedstrijden uiteindelijk ook weer goed gaan komen. Waarschijnlijk ziet hij jou thuis al als leider en vertrouwt je daar al goed. Op wedstrijden zijn de ruiters vaak zelf ook wat zenuwachtiger daar zou hij best op kunnen reageren. Langzaam bouwt hij meer spanning op en uiteindelijk klapt hij dicht, met "staken/dralen" tot gevolg. Ik denk dat oefening baart kunst hier dus zeker opgaat. Dus lekker meenemen voor de ervaring en niet voor de punten. Starten is niet eens echt nodig, je kunt ook gewoon de wedstrijd setting nabootsen op vreemd terrein. Of alleen mee om los te rijden en opbouwen.

Heeft hij het net zo erg indoor als outdoor of is zijn reactie ook afhankelijk van de setting?

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 18:55

vur schreef:
Dustyenmax18 schreef:
Dit was de eerste x dat ik zolaag scoorde. In het b altijd in de prijzen gereden ook de 2de proef.

vivana schreef:
Dit zeg je in je OP:
"De 2de proef was dan ook een ramp stap, draf en galop ging wel maar buiging kon ik niet vragen, oprichting kon ik niet vragen en het wijken deed hij ook voor geen meter. Hierdoor dus 159 op de 2de proef."
(sorry, quote verknalt)

Dus was het nu een ramp of geen ramp. Nu heb ik er even geen beeld meer bij. Spanning wordt over het algemeen hard afgestraft, dus dat zal wel de grootste reden zijn geweest van de lage punten schat ik zo in.

Ik vind het jammer dat je muv 1 proef rijden, niet op mijn post hebt gereageerd. In ieder geval veel succes met je paard.

Het is indd een ramp hoe hij loopt maar mij maakt een minpunt niet uit dus gewoon precies zoals ik het uitlegde haha.

En verder kan het goed zijn dat hij onzeker is, na het verhaal wat ik zondag tehoren heb gekregen worden dingen nu wel stukke duidelijker.
Maar of het een gewoonte is geworden of dat hij echt stress ervaart weet ik niet.
Been afsteken doe ik niet, alleen ik zet wel nog maar minimaal druk met mijn been.

ankie2013 schreef:
Hij is dus al een heel stuk verbeterd in de omgang begrijp ik uit je verhaal? Thuis is alles al verbeterd, trailer is al geen probleem meer en poetsen/smalle doorgangen gaat ook weer goed. Dan denk ik dat de wedstrijden uiteindelijk ook weer goed gaan komen. Waarschijnlijk ziet hij jou thuis al als leider en vertrouwt je daar al goed. Op wedstrijden zijn de ruiters vaak zelf ook wat zenuwachtiger daar zou hij best op kunnen reageren. Langzaam bouwt hij meer spanning op en uiteindelijk klapt hij dicht, met "staken/dralen" tot gevolg. Ik denk dat oefening baart kunst hier dus zeker opgaat. Dus lekker meenemen voor de ervaring en niet voor de punten. Starten is niet eens echt nodig, je kunt ook gewoon de wedstrijd setting nabootsen op vreemd terrein. Of alleen mee om los te rijden en opbouwen.

Heeft hij het net zo erg indoor als outdoor of is zijn reactie ook afhankelijk van de setting?

Indoor ben ik niet gestart, start alleen outdoor doordat ik in de winter nier genoef trainings mogelijkheden heb.

Casarell schreef:
Ik denk dat je hier een verkeerde visie op hebt.. >;)
Je paard wil niet zijn zin door drijven, je paard heeft overduidelijk teveel spanning, getuige ook die open mond.

En dan kan je 2 dingen doen..
..doorgaan en elke keer weer spanning 'bevestigen', of voordat de spanning teveel wordt stoppen en die stress af laten vloeien.
Mijns inziens heb je veel meer aan het 2e, zodat je paard ervaart dat hij geen stress hoeft te hebben.

Jij zegt dat je paard is overvraagt, maar waarom doe je nu eigenlijk hetzelfde?
Alleen niet op lichamelijk vlak, maar op mentaal vlak.

Ik zeg niet dat je nooit eens door moet kunnen gaan, maar bouw het langzaam op.. dus de eerste keren afstappen na de eerste proef en gewoon aan de hand naar de trailer.. een paar keer later blijf je erop zitten en stap je em met een lange teugel uit, om vervolgens na de trailer te stappen.. en de keren daarna rij je em nog even na in de losrijring.. om vervolgens gewoon 2 proeven achter elkaar te kunnen rijden, zonder enige vorm van stress.

Tja.. het kost nu eenmaal tijd, maar is het voor jullie beide niet fijner om innerlijke rust te hebben op een wedstrijd?

Ik denk dat je verkeerd begrepen hebt wat ik bedoel. Ook al zou ik die 2de proef niet starten na de 1ste proef zit de spanning er al in dus zou ik het nog niet goed af kunnen sluiten.

Verder zijn mijn ouders helaaa niet zo gek om mij voor spek en bonen naar wedstrijd te koetsen.
Ik ben nog afhankelijk van hun met de trailer.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:04

Oh, ik begrijp het héél goed.. maar waarom dan toch doorzetten om vervolgens nóg meer spanning op te bouwen??

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:19

Aha, duidelijk. Maar het leek mij dat je mooi na de eerste proef (zonder de (tijds)druk van de tweede proef) eventueel dan mooi kon gebruiken om net zo lang op ontspanning door te oefenen totdat ie verbetert en dan pas naar de trailer en naar huis.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:55

Hoi,

Voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb eens zo'n rustgever geprobeerd (uurtje van te voren toedienen) maar dit werkte niets. Ik had zelfs het idee dat ze nog gestrester was dan normaal! Ook een tijdje een supplement door het eten gedaan maar ook daar merkte ik weinig van.. Je zou het dus kunnen proberen maar hou er rekening mee dat je paard er gewoon doorheen strest.

Ik heb het zelf altijd tijdens het losrijden. In de ring wordt ze dan gelukkig rustiger maar dan nog veel spanning. Maar losrijden is altijd een uitdaging. Vooral op een open terrein met veel paarden erbij. Maar als ik het goed begrijp kan jij gewoon ontspannen losrijden? En komt de spanning dan pas bij het einde van je eerste proef? Als je afgroet? En altijd rondom hetzelfde moment? Op elke locatie?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:32

Ik denk dat je het juist wel goed afsluit als je voorlopig maar 1 proef start. Zo leert je paard dat het niet erg is dat hij het spannend vind. En krijg je niet de stress van dat het in de tweede proef ook goed moet gaan bij jezelf. Want die krijg je dan op een gegeven moment wel. Ook al denk je dat jezelf geen spanning opbouwt. Zo maak je het weer leuk voor je paard. En gaat het op een gegeven moment ook zo dat je paard die spanning ook weer kwijtraakt.

Desnoods blijf je dan nog even een tijdje op het inrijterrein rijden, zodat je die spanning stressloos af kan laten vloeien.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 02:47

Sjira schreef:
Hoi,

Voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb eens zo'n rustgever geprobeerd (uurtje van te voren toedienen) maar dit werkte niets. Ik had zelfs het idee dat ze nog gestrester was dan normaal! Ook een tijdje een supplement door het eten gedaan maar ook daar merkte ik weinig van.. Je zou het dus kunnen proberen maar hou er rekening mee dat je paard er gewoon doorheen strest.

Ik heb het zelf altijd tijdens het losrijden. In de ring wordt ze dan gelukkig rustiger maar dan nog veel spanning. Maar losrijden is altijd een uitdaging. Vooral op een open terrein met veel paarden erbij. Maar als ik het goed begrijp kan jij gewoon ontspannen losrijden? En komt de spanning dan pas bij het einde van je eerste proef? Als je afgroet? En altijd rondom hetzelfde moment? Op elke locatie?

Nee in de proef is het minder erg als op het inrijd terrein, juist daar is het een ramp. 1x had ik het geluk dat ik een lege wei vond vlakbij waar ik in kon rijden. Toen werd ik ook 1ste en 2de met 4 winstpunten.
Het is echt het inrij terrein wat hem druk maakt. De drukte enzo.

Klinkt dus als precies het zelfde probleem. is er bij jou al verbetering? Zoja waardoor haha

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 02:49

thuis inrijden?

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:58

kesha1 schreef:
thuis inrijden?

De meeste concourse zijn 20 min/ half uur rijden met de trailer. Dus helaas dat gaat ook niet werken, daar zat ik ook al aan te denken.