Bruine leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zilverkenny

Bruine leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:32

Hoi allemaal!

Ik ben van plan om over een tijdje nieuwe rijlaarzen te gaan kopen. Ik heb nu ariat laarzen, maar deze heb ik helaas te groot gekocht (voetmaat is goed, maar de kuit is te breed) en ik begin mezelf er toch steeds meer aan te irriteren omdat het er gewoon niet zo heel mooi uitziet zo.. het staat niet heel verkeerd, maar ik vind dat mijn onderbenen er dik door lijken. Ik zou dus eigenlijk nieuwe laarzen willen die wel mooi aansluiten.

Nu lijkt het me leuk als mensen die mooie bruine laarzen hebben een (rij)foto plaatsen, zodat ik kan zien wat ik mooi vind staan! En dan erbij vermelden welke laarzen dat zijn :), want ik zie vaak mooie laarzen voorbij komen, maar dan heb ik geen idee wat voor laarzen dat zijn en waar ik ze zou kunnen kopen.

Sterre98

Re: Bruine leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:33

Divoza heeft bruine laarzen :), ikzelf heb alleen zwarte laarzen dus daarmeee kan ik je niet helpen.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:34

kun je beter niet gewoon naar een grote paardenwinkel gaan , en daar bruine paardrijlaarzen passen?
kun je ook meteen zien of de laarzen goed aansluiten en wat jij mooi vindt is toch een persoonquestie.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:36

Het was meer vast om wat rond te kijken, ik hoef nu nog geen nieuwe laarzen (eerst maar eens sparen haha). Ik ga naar de winkel op het moment dat ik echt laarzen wil gaan kopen.

Woopy_x_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:38

Oke maar let er wel op als iemand anders een foto plaatst met een hele mooi zittende laars ( bij haar)
iedereen heeft andere voeten daar moet je ook ff naar kijken dan

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:56

Ga ik zeker doen! Ik wil iets wat mij mooi staat, dus sowieso als ik iets moois tegenkom dan ga ik dat in de winkel aantrekken en kijken of het bij mij past.

Woopy_x_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:01

goedzo :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:16

Ik heb bruine Petrie Coventry laarzen, ben er heel blij mee. Na het inlopen/rijden zitten ze heel erg fijn.
Ze waren ook niet heel erg duur omdat ik ze heb gekocht toen ze in de aanbieding waren bij Divoza, dus dat scheelt ook weer.

Let niet op belabberde houding, ben geen springzadel gewend :o
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-05-14 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd ivm zichtbare privégegevens.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:18

zilverkenny schreef:
Het was meer vast om wat rond te kijken, ik hoef nu nog geen nieuwe laarzen (eerst maar eens sparen haha). Ik ga naar de winkel op het moment dat ik echt laarzen wil gaan kopen.

oke , maar ik kan je dan niet verder helpen , heb namelijke hele standard zwarte laarzen van cavello

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 20:22

Arantes: bedankt voor het plaatsen! Mooie laarzen :).
Misschien voor mij ook wel een idee om, als ik laarzen heb gevonden, te wachten tot ze ergens in de aanbieding zijn haha.

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:26

Ik heb zelf sinds kort kalfsleren rijlaarzen van De Niro, model Michelangelo in de kleur oxford bruin. Ze zijn helemaal geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 20:40

Ik denk dat die iets boven mijn budget liggen :P.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:45

Ik heb sinds kort de Mondoni Kingston laarzen die ik gebruik als trainingslaarzen. Ik heb ze destijds in de aanbieding gekocht bij Divoza voor 130 euro. Ze zitten als sloffen en ik heb ze nu drie maand en ze blijven best mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Aan de binnenkant zijn ze voor een deel zwart. Dit vind ik zelf wel fijn, want aan de binnenkant zullen ze sowieso wat slijten en door het zwart lijkt dit minder erg.

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:13

zilverkenny schreef:
Ik denk dat die iets boven mijn budget liggen :P.

Ik weet niet wat je budget is? Ik heb voor deze laarzen 550 betaald, maar inmiddels is de prijs gestegen naar 635.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 15:08

Ik had zo rond de 400 euro in gedachte, maar ik weet niet of dat haalbaar is met mijn eisen (bruin, soepel, mooi, blijft lang goed).
Die mondoni laarzen bijvoorbeeld zou ik al niet kopen omdat ik de kwaliteit daar niet goed genoeg van vind. Ik wil er wel echt lang mee kunnen doen.

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:20

Is dan het model Ottaviano van De Niro niets voor jou? Ik heb ze zelf ook aangehad in het oxford bruin en het zijn erg mooie en soepele laarzen. Deze zitten rond de 450 meen ik.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:35

Lipica? Derby?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:40

Ik heb een paar bruine lipica's, kleur heet seahorse oud.
Afbeelding

Afbeelding

(ik heb overigens voetmaat 42 en kuitmaat 45/46 dus ze zijn wel een beetje lomp :+ )
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 25-05-14 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:45

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:04

Ik heb de Ariat Bromonts, heb werkelijk waar nog nooit zulke lekkere laarzen gehad! Heb ze inmiddels al 5 jaar en ze beginnen eigenlijk nu pas wat mankementjes te vertonen door het slijten. En ik ben nou niet de meest consequente met onderhoud :=
Doe er ook alles mee; uitmesten, paard wassen, fietsen naar paard etc. Echt super laarzen :j

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:10

Petrie Olympic cognac. In eerste instantie stugge kachelpijpen, maar eenmaal ingelopen/-gereden zijn ze fantastisch. Ik ben er erg blij mee. En weet uit ervaring dat Petrie lang meegaat. Er zit aan de binnen-voorzijde een rits.

Afbeelding

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 17:27

xGuusje schreef:
Is dan het model Ottaviano van De Niro niets voor jou? Ik heb ze zelf ook aangehad in het oxford bruin en het zijn erg mooie en soepele laarzen. Deze zitten rond de 450 meen ik.

Heb ze even opgezocht en die lijken me eigenlijk wel wat! Denk dat ik maar een keertje langs drunens ruiterhuis ga om ze te passen.

Van lipica's heb ik ook mooie gezien, maar ik heb gehoord dat de kwaliteit daarvan wat minder is t.o.v. andere laarzen. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat echt zo is of niet, maar dat is wat ik ervan gehoord heb dus.

Derby heb ik verder helemaal geen ervaring mee, kan ik ook wel eens naar kijken ja.

De ariat bromonts heb ik nu zelf, en ik moet zeggen dat ik de oudere versie veel fijner vond. Nu ze vernieuwd zijn vind ik ze veel stijver en minder lekker zitten. Kan dus zijn dat ik straks toch nog met nieuwe ariats aankom (mocht de rest allemaal tegenvallen), maar ik wil eerst eens kijken wat er nog meer allemaal is :).

Rindin: Die zijn ook mooi! Hoe lang duurt het voor ze ingereden zijn? En hoe soepel worden ze? (Is misschien lastig te omschrijven maarja ben toch wel benieuwd..). Ik rijd nu eigenlijk altijd met suede chaps en wil diezelfde soepelheid bij de enkels in ieder geval ook wel hebben met mijn laarzen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:47

mijn Lipica's zijn nu bijna 4,5 jaar oud en gaan nog steeds goed mee... Ik raad je alleen wel aan om naar de fabriek in Raamsdonksveer te rijden om ze aan te laten meten... Bij mij is er door een tussen dealer een fout gemaakt met aanmeten...

Voordeel van Lipica's is dat ze helemaal op jou aangemeten worden... het is dus geen standaard laars waarvan een en ander aangepast kan worden....

Daarnaast vind ik prijs kwaliteit verhouding goed

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:59

zilverkenny schreef:
De ariat bromonts heb ik nu zelf, en ik moet zeggen dat ik de oudere versie veel fijner vond. Nu ze vernieuwd zijn vind ik ze veel stijver en minder lekker zitten. Kan dus zijn dat ik straks toch nog met nieuwe ariats aankom (mocht de rest allemaal tegenvallen), maar ik wil eerst eens kijken wat er nog meer allemaal is :).

Ah, ik had geen idee dat er een nieuwe versie was! Ik heb inderdaad ook de oude :j
Ik weet niet welke maat je hebt trouwens, maar er stond laatst een paar hele mooie (volgens mij de oude versie) Bromonts op de boktmarkt! Of waren dat die van jou ;)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 18:08

Dan hou ik de optie Lipica's ook nog even open!

Voor tweedehands heb ik al veel gekeken, maar dat heb ik opgegeven. Ik heb maat 41, normale kuit (37cm). En dan ook nog de eis dat ze bruin moeten zijn.. daar is dus echt helemaal niks in te vinden.