Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
noorhermans1 schreef:Nee, het is niet verplicht alleen wel wil de jury een constante en ontspannen aanleuning zien.
DatBenIkNou schreef:noorhermans1 schreef:Nee, het is niet verplicht alleen wel wil de jury een constante en ontspannen aanleuning zien.
Dus...als je paard lekker aan het sterrenkijken is, zal je geen winstpunt rijden.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat je nog niet aan een B proef toe bent als je je paard nog niet nageeflijk kan rijden.
Punz schreef:Je paard mag nóóit in de krul lopen.
Maar het liefst heb je je paard wel nageeflijk/ aan de teugel als je gaat starten. Als je paard het merendeel van de tijd nog echt met zijn hoofd in de lucht loopt ben je er misschien nog niet helemaal aan toe om officieel te gaan starten. Dan is het beter om eerst nog wat door te trainen, of een keer voor de ervaring onderling te starten..
AnnemiekvM schreef:Evony schreef:In de B tot en met L2 wordt er gesproken van aanleuning! Dus hij hoeft zeker niet aan de teugel. Zorg gewoon voor een mooie stille aanleuning.
Maar dan rij je echt geen winst.
noorhermans1 schreef:Je hoeft maar voor alle onderdelen een 6 te krijgen voor winst. Als je aanleuning ontspannen en constant is, haal je echt wel 6jes.
noorhermans1 schreef:Ik denk ook dat het bij de paarden heel anders zit dan bij de pony's.
Ik reed eerst nog jaren lang bij de b/c pony's. Mijn pony was niet nageeflijk maar ik was wel l1.
Urielle schreef:Evony schreef:In de B tot en met L2 wordt er gesproken van aanleuning! Dus hij hoeft zeker niet aan de teugel. Zorg gewoon voor een mooie stille aanleuning.
Het heet in alle klassen aanleuning![]()
En het wordt in alle klassen meegenomen in de beoordeling.
Evony schreef:Er moet spraken zijn van aanleuning, paard hoeft nog niet aan de teugel te lopen. Dat moet pas vanaf het M. Je kan wel denigrerend doen maar dat is wat je geleerd wordt in de jurycursus.
Zolang er sprake is van een aanleuning en de proef wordt verder goed gereden rijdt iemand bij mij echt wel winst. Niet dik misschien. Maar in de B rij je dan wel winst.
Ik rijd ook B! Urielle schreef:Evony schreef:Er moet spraken zijn van aanleuning, paard hoeft nog niet aan de teugel te lopen. Dat moet pas vanaf het M. Je kan wel denigrerend doen maar dat is wat je geleerd wordt in de jurycursus.
Zolang er sprake is van een aanleuning en de proef wordt verder goed gereden rijdt iemand bij mij echt wel winst. Niet dik misschien. Maar in de B rij je dan wel winst.
Zo heb ik het niet geleerd en ik heb hem toch nog recent gevolgd... Aan de teugel pas vanaf de M? Oprichting (vanuit verzameling), rechtgerichtheid, schwung, ja die wel...