Springdebuut in 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle

Springdebuut in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 15:38

Ik kon er zelf zo snel geen actueel topic over vinden, maar ik was benieuwd of er nog meer bokkers van plan zijn te gaan starten in het springen dit jaar?

Ik begin steeds meer motivatie te krijgen voor de springsport en het leek mij wel wat om ook wat ervaringen van anderen te horen. Ik blijf zelf nog wel wat moeite hebben met de hoogte van het parcours, ik heb zelf een paard dus ik mag gelijk al bij de meter beginnen.
Toch wil ik proberen om in ieder geval voor het eind van dit jaar, als alles goed gaat, een B parcours gestart te hebben. :)

MerelV

Re: Springdebuut in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:42

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:43

Je kunt ook gewoon eerst nog BB starten als je denkt dat je er nog niet klaar voor bent :) Daar heb je ook nog geen startkaart voor nodig.
Ik heb in december mijn springdebuut gemaakt!

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:48

ja hier! alleen ga ik eerst nog wat meer lessen nemen (na mijn examens) en oefenparcours doen. ik vind de B inderdaad ook ineens hoog om mee te beginnen. (al is het voor mijn maar 90 cm) ik spring het wel in de les. maar de wedstrijdsfeer is veel anders.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 21:29

Heb laatst voor het eerst een BB parcours gesprongen. Ging wel goed, en ga dat zeker nog wat vaker doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:45

Ik wil dit jaar m'n springdebuut maken :D
Eind mei hebben we een oefenparcours staan, even kijken hoe dat gaat :)

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:21

Leuk! :)
Hoevaak springen jullie eigenlijk ongeveer per week? Ik heb het gevoel dat ik nog echt te weinig train.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:30

ik spring maar 1x in de 2 weken, vind ik zat met mijn net 5-jarige ;)

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:36

Ik ga deze maand m'n B debuut maken en zodra m'n eerste winstpunt binnen is kan ik gaan springen! Ik spring zelf zo'n 1x in de week, soms sla ik een keer over. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:38

WorthTheWait schreef:
Ik ga deze maand m'n B debuut maken en zodra m'n eerste winstpunt binnen is kan ik gaan springen! Ik spring zelf zo'n 1x in de week, soms sla ik een keer over. :j

die had ik 2 weken geleden, 2 winstposten *\o/* jij succes met je dressuur-debuut alvast!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:45

Succes met B debuut WorthTheWait! Zou wel mooi zijn als je gelijk een winstpunt hebt en kan gaan springen. :D

Ik heb nu om de week springles op club, maar die heb ik de laatste tijd wel een paar keer moeten missen. Ik probeer nu wel elke week een keer te gaan springen, dat is ook goed voor mezelf want ik moet er nog wat meer vertrouwen en ervaring in gaan krijgen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:03

ik heb 1x in de week springles. (momenteel even niet. na mijn examens wel weer) en meestal rijdt ik in het weekend thuis en doe ik ook wat springoefeningen.
ik merk wel, als ik veel rijdt, en ook vaker spring. dus gewoon elke week springles. dat ik dan veel meer vertrouwen krijg. en als ik even stilsta en dan weer begin ben ik wat meer gespannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:16

Ik wil uiteindelijk gewoon 1x per week springen, de ene week les en de andere week zelf :)
Maar aangezien mijn jonkies nu pas zo'n 4 dagen per week loopt vind ik 1x in de 2 weken wel even genoeg :o
Met de "echte springpaarden" die hoog in de sport lopen springen ze zelfs soms weken niet heb ik ooit gelezen

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:32

Ik start komend weekend voor het eerst in de B met mijn E-pony. Heb al een aantal BB-parcoursjes gedaan maar het heeft even geduurd voordat ik een winstpunt had in de dressuur. Hoogte is voor mijn pony geen probleem dus ik verwacht dat het wel goed komt.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:58

Ook ik wil dit jaar mijn debuut maken in de springring. Wel al een oefenparcours gereden wat op 1.00-1.10 stond en dat ging redelijk. Thuis hebben we helaas wat beperkt springmateriaal en spring ik vooral op lijntjes en techniek, meestal 1 x per week.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:17

Zo als dat oefenparcours al ging dan moet het idd binnenkort officieel ook wel gaan lukken :j

Ik hoop binnekort even een parcours op 90cm te gaan springen en het dan zo op te bouwen naar de meter.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:32

Ik wil dit jaar ook starten met mijn paard. Sowieso BB en als dat goed gaat B.
Heb pas 1 keer met hem gesprongen en dat was 60 cm maar verder weet ik niet wat hij kan.
Gaan binnenkort beginnen met wat lage sprongetjes! :)

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 18:38

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:43

Ik heb mijn debuut 2 weken geleden gemaakt. Ben in de B gestart bij de paarden. Hoogte is totaal geen probleem, alleen word meneer nogal brutaal op vreemd terein. Ik heb hem rond kunnen sturen maar verder had ik helaas weinig te vertellen. Jammer want thuis en op de club gaat ´t eigenlijk wel heel erg goed.

Hopelijk is het een kwestie van wennen en veel ervaring opdoen. :D

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:01

dat loopt wel los denk ik. kwestie van ervaring op doen. zal bij mij ook het geval zijn. op vreemd terrein is ie in principe wel braaf. alleen het probleem ligt hem als ze weg moet bij andere paarden. dus vanuit de losrijbak naar de springring kan een probleem worden als ze eenmaal doorheeft wat ze moet doen in de springring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:14

mijn paard loopt op vreemd terrein zelfs beter dan thuis _O- Juist omdat ze zo veel spannend vind, focussed ze volledig op mij, en is ze dus superfijn te rijden :D

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:20

Haha nou dat is bij mij net anders om :) Ik word wat passief door de spanning denk ik, waarop hij meteen brutaal reageert door de leiding te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:33

maar ik heb een heel onzeker paard van zichzelf wat rijden en omgang met mensen betreft, zal dus niet snel de leiding nemen van mij :o en dat werkt in zo'n geval als een voordeel :D
maar jullie gewoon lekker oefenen en ervaring opdoen, zal het steeds beter gaan :)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:39

Jaaa! Hier ook het plan om van het springen serieus werk te maken. Op les doet ie het super, nu nog op concours. Heb het 1 of 2x in het verleden is geprobeerd, maar dat was nog geen succes. Heb net weer de startpas geactiveerd met de gedachte te gaan springen. Eerst is wat oefenspringen en als dat goed gaat maar is B. Puur voor het vertrouwen en ervaring voor enge, vreemde dingen BB.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:00

Anoniem schreef:
maar ik heb een heel onzeker paard van zichzelf wat rijden en omgang met mensen betreft, zal dus niet snel de leiding nemen van mij :o en dat werkt in zo'n geval als een voordeel :D
maar jullie gewoon lekker oefenen en ervaring opdoen, zal het steeds beter gaan :)

Ik had zon pony. Maar die was niet zo zeer onzeker. Maar onderdanig. En dat is ze nog steeds. Echt een uit duizenden. Alleen die vind alles eng en was daardoor erg gespannen op wedsrijd waardoor ze niet fijn liep. Het springen was vooral veel vooruit schoppen. Altijd foutloos rond maar stijlpunten van niks XD maar het vertrouwen is door de jaren steeds meer gegroeid. Nu kan ik er alles mee.
Waar ik nu mee wil starten is juist dominant en redelijk nuchter. Ooit wel spannende dingen maar daar rent ze niet voor weg.