Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Mag ook wel voor die prijs, trouwens
. Ik vind het zelf hele fijne caps, maar de prijs niet waard.
. Ja, ze zitten erg fijn, maar mijn huidige cap (van 100 euro) zit net zo fijn zo niet fijner. En een Samshield kan net zo goed na een val kapot zijn als een goedkopere cap. En ik vervang liever die laatste dan een Samshield
.
Icrack schreef:Nu kan de binnenkant van de Samshield gewoon vervangen worden na een val en de kosten hiervan zitten zo rond de 40 euro![]()
Ik zou ook liever met een goedkopere cap de rijbak onveilig maken, maar andere caps zitten me simpelweg niet goed. De Samshield is de enige die mij goed en comfortabel op het hoofd past. Dat vind ik persoonlijk ook wat waard. Het wordt alleen wel een stuk minder als blijkt dat er vrij snel krassen ontstaan.
. Als de Samshield de enige cap was die mij fijn past, dan zou de keuze ook wat makkelijker zijn. Maar dat is niet het geval, gelukkig
.
Vind het al met al nog een heel bedrag
(1000 euro).
Mikkie schreef:In vergelijking met een kep italia vallen die vingerafdrukken ook reuze mee hoor. De kep kon ik voor mijn gevoel iedere dag poetsen en daar kreeg ik de vingerafdrukken echt niet vanaf. Bij de samshield vind ik het reuze meevallen.
Ik heb overigens ook voor samshield gekozen (en die in de buidel moeten tasten) omdat het na het passen van ontelbaar veel caps de enige was waar ik geen hoofdpijn van kreeg.

Icrack schreef:Ik kan me daar wat bij voorstellen xxslaa![]()
Ben dan zelf geen manegeruiter en rij geen wedstrijden. Ben eigenlijk te lui voor wedstrijden en te fanatiek om voor alleen maar recreatieruiter door te gaan. Ik spring graag met mijn jonge merrie en vind veiligheid en bescherming belangrijk, van de andere kant hik ik persoonlijk ook tegen de prijs aan
Je kan het maar èènmaal uitgeven en daar wil ik achteraf geen spijt van krijgen.
Ik heb er 10tallen in verschillende maten, soorten en prijzen gepast. Ben daarvoor ook naar tig verschillende ruitersportzaken geweest, en toch....er was geen enkele cap die ik opzette die ook ECHT goed zat. Bij bijna alle caps kan ik mijn pinken tussen mijn hoofd (zijkant) en binnenkant cap drukken, zij zitten mij aan de zijkanten te ruim.