Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vanky schreef:Het is niet 'verplicht'. Maar je krijgt er wel veel lagere punten door als je pony niet aan de teugel loopt.
Daarnaast omdat het niveau van tegenwoordig zo hoog ligt zal je in je klasse al snel 'erbuiten' vallen als je pony niet loopt als de rest.
Dus je zal wel een hele lieve jury moeten hebben als je zonder dat je pony aan de teugel loopt in de L1 winstpunten wilt rijden.
Daarnaast is de stap L1/L2 heel groot als je je pony in de L1 al niet aan de teugel hebt lopen.
Als je ooit de punten voor de L2 bij elkaar rijd als je pony niet aan de teugel loopt.
Tammy_ schreef:Ik gok dat het een onofficieel proefje is (gezien je vorige berichten). Dan ligt het er maar net aan hoe de jury van de manege moet beoordelen. Misschien kan je het eens vragen op de stal waar je het wedstrijdje mee wilt gaan doen?
Bij officiële wedstrijden wordt er verwacht dat je pony inderdaad nageeflijk loopt in de hele proef. Zo niet dan scoor je dus veel minder punten en is het bijna niet mogelijk een winstpunt te rijden.
)
Nynke_Mandy schreef:Ik heb heel lang onderling gereden op de manege met mijn toenmalige leasepony, ook L1 wedstrijdjes. Pony liep ook niet aan de teugel, maar wel ontspannen. Had ook wel altijd in de 180-200 punten
Lara_Silver schreef:Heeft niets met hoog niveau te maken. B is basis en nageeflijkheid en aanleuning horen in de basis thuis. Hoe sneller dat goed zit hoe gemakkelijker de vorderingen in de hogere klassen zullen gaan.
SuperLunaa schreef:Mijn paard kan ook heel ontspannen lopen. Dus als dat ook mogelijk is. Zal ik zeggen dat ze dat ook kan doen. En ook mijn paard is soms heel gespannen als ze nageeflijk moet lopen.
nicky_rilana schreef:Nee, is niet verplicht. A,B, En C ponys hoeven meestal niet na te gegeven. Het is ook niet echt verplicht maar , meer zo iets dat het netter is. Dit is ook een rijtechnisch stukje.
Vanky schreef:Het is niet 'verplicht'. Maar je krijgt er wel veel lagere punten door als je pony niet aan de teugel loopt.
Daarnaast omdat het niveau van tegenwoordig zo hoog ligt zal je in je klasse al snel 'erbuiten' vallen als je pony niet loopt als de rest.
Dus je zal wel een hele lieve jury moeten hebben als je zonder dat je pony aan de teugel loopt in de L1 winstpunten wilt rijden.
Daarnaast is de stap L1/L2 heel groot als je je pony in de L1 al niet aan de teugel hebt lopen.
Als je ooit de punten voor de L2 bij elkaar rijd als je pony niet aan de teugel loopt.
Als je vaak zat een sinterklaas tegenkomt lukt dat altijd. Maargoed, ik zou liever mijn punten rijden omdat ik ze verdien dus dan moet je paard echt wel fijn nageven.