Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tribeworld schreef:Ze krijgt bijna nooit klappen maar toen ze een klein meisje een blauwe plek had gebeten kreeg ze er dus wel 1 en vandaag ook weer.
Het is ook niet waarschuwingsbijten maar echt goed doorbijten.
Verder los ik het op met stem en ze snapt hem dondersgoed.
Ze is pas nog op haar rug nagekeken dat was allemaal goed.
Enige wat ik nog moet na laten kijken is haar schouderbladen dat is het laatste.
Lara_Silver schreef:Hoe wil je corrigeren met lichaamstaal als je paard je zojuist in je arm gebeten heeft? Ten eerste je bent geen paard, jou lichaamstaal kan nooit zo geavanceerd worden geuit dat het paard ook daadwerkelijk begrijpt dat je niet wil dat hij bijt; en ten tweede moet je negatief gedrag ten aller tijde corrigeren. Je moet het wel meteen in acht nemen! Bijt je paard opeens tijdens het opzadelen dan moet er bij jou een belletje gaan rinkelen: rug of zadel niet in orde; maar hij hoeft nog steeds niet te bijten. Corrigeer je dat negatieve gedrag niet heb je flinke kans dat je dadelijk met een paard zit dat heeft geleerd dat hij mag bijten (er komt immers geen correctie) ook als de oorzaak van het bijten al lang opgelost is. (bv. rug behandeld of zadel aangepast)
Soraya10 schreef:Lara_Silver schreef:Hoe wil je corrigeren met lichaamstaal als je paard je zojuist in je arm gebeten heeft? Ten eerste je bent geen paard, jou lichaamstaal kan nooit zo geavanceerd worden geuit dat het paard ook daadwerkelijk begrijpt dat je niet wil dat hij bijt; en ten tweede moet je negatief gedrag ten aller tijde corrigeren. Je moet het wel meteen in acht nemen! Bijt je paard opeens tijdens het opzadelen dan moet er bij jou een belletje gaan rinkelen: rug of zadel niet in orde; maar hij hoeft nog steeds niet te bijten. Corrigeer je dat negatieve gedrag niet heb je flinke kans dat je dadelijk met een paard zit dat heeft geleerd dat hij mag bijten (er komt immers geen correctie) ook als de oorzaak van het bijten al lang opgelost is. (bv. rug behandeld of zadel aangepast)
Ten eerste hoort een paard nooit in jouw ruimte te komen dus die hoor je al op te eisen. Daarbij als een paard je probeert te bijten kun je met een goede stemhulp en bv met een handgebaar (kan het helaas niet voordoen) al corrigeren. Dan hoef je dus niet te meppen. Dat zou ik in uiterste gevallen doen. Paarden zijn in staat onze vorm van communicatie te begrijpen meer dan wij in staat zijn hun vorm van communicatie te begrijpen. Dat is ook de reden waarom wij instaat zijn of moet ik zeggen hun in staat zijn met ons samen te leven.
tribeworld schreef:Ze krijgt bijna nooit klappen maar toen ze een klein meisje een blauwe plek had gebeten kreeg ze er dus wel 1 en vandaag ook weer.
Het is ook niet waarschuwingsbijten maar echt goed doorbijten.
Verder los ik het op met stem en ze snapt hem dondersgoed.
Ze is pas nog op haar rug nagekeken dat was allemaal goed.
Enige wat ik nog moet na laten kijken is haar schouderbladen dat is het laatste.