Waar laat ik mijn spullen tijdens een buitenrit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_xx

Waar laat ik mijn spullen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:44

Hey allemaal,
Ik heb een tijdje terug op mijn pony buitengereden met gewoon iemand ernaast lopend.
Die kon dan dus altijd mijn spullen in haar tas stoppen
Gister heb ik het weer gedaan met iemand naast me die wel mijn spullen bij haar wilde houden.
Vandaag heb ik met Carmen (Carmenxoxo hier op bokt) buiten gereden zij op haar pony en ik op de mijne.
Hij deed het heel erg goed.
maar mijn vraag is nu word het zomer en dragen we geen jassen meer.
Maar waar laat ik mijn telefoon?
Mijn sleutels?
Al mijn andere spullen enz.
Ik heb wel broekzakken maar daar past alleen mijn telefoon in.
Heeft iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Elles op 23-04-14 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt, omdat alle topics hier over buitenrijden gaan ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:46

Nou, daar komt ie..
Een heuptasje!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:47

Heuptas? Stel je neemt echt veel dingen mee (zoals eten, drinken, halster e.d.) voor een trektocht zou ik toch een goede zadeltas aanschaffen. Met rugzak rijden lijkt me niks.

edit; moonfish13 was me voor :')
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 22-04-14 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:48

Zadeltas? of inderdaad zo'n sexy heuptas wat wandelaar ook gebruiken!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:48

Heuptasje (fanny pack) of zadeltasje, en er zijn ook een soort body'warmers' van netstof met zakken.

Of gewoon niet zoveel zooi meeslepen ;) Telefoon en sleutel (1, van je zadelkast, de rest berg je daar dan achter slot en grendel in op) moeten in een broekzak passen, en wat zou je dan nog meer mee moeten nemen?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:49

Ja idd zo'n heuptasje,zijn er ideaal voor, en ik weet niet hoe groot je sleutelbos is anders alleen de sleutel eraf halen die je nodig hebt en in je broekzak doen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:51

Sleutels, ID etc. neem ik nooit mee, mobiel in mijn BH of bodywarmer (bij echt mooi weer neem ik hem niet eens mee, ik ga vaak zwemmen en wil hem niet nat hebben), ik zorg gewoon dat ik ergens ben waar veel mensen komen.

Anders een zadeltas voor een banaantje/appeltje.

Snollygoster

Re: Tips voor buitenrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:52

Heuptasje, zadeltassen of je kan altijd van die lederen touwtjes aan je zadel knopen waar je ook nog dingen aan kunt vastbinden zoals een trui of een golf ;)

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:41

Ik vind persoonlijk met een rugzak rijden geen probleem! :j

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:44

Heuptasjes zijn inderdaad heel handig en je stoort je er ook niet aan (als je hem niet te vol doet) :)

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 06:38

Dankjullie wel! Zadel en heuptasjes lijken me wel handig.
Maar als het paard er dan vandoor gaat ben je toch ook gelijk al je spullen kwijt?
De heuptasjes lijken me wel handig bedankt!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:19

RT-V >> BRT

FromNorway

Re: Waar laat ik mijn spullen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:25

Telefoon in de broekzak of aan je riem (mocht je je paard kwijtraken kun je hem altijd nog bellen :p ) en rest in zadeltasjes. Touwtjes aan het zadel voor jas of trui en voor de rest niet te veel spul mee. Hoevenkrabber, mes, kaart, drinken en koekje, geld en eventueel id/rijbewijs.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:27

telefoon in je broekzak (en je telefoonnummer op een label aan je zadel, handig voor als je paard er zonder jou vandoor gaat) en de rest gewoon op stal laten? Evt. sleutel van je kast meenemen (of ergens op stal verstoppen of indien mogelijk een cijferslot, hoef je ook niets mee te nemen) en verder niets.
Als je picknickspullen mee wilt nemen gewoon zadeltassen aanschaffen, maar rugtas of heuptasje voor spulletjes is ook prima te doen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:33

Je ahd vroeger ook vaak van die tasjes voor je mobiel die.je aan je riem kan hangen. Dit zijn kleine tasjes. Die zijn soms ook wel handig.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:27

Ik heb zadeltassen waar ik alles in mik
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7453_n.jpg

Eigenlijk horen ze achter mijn zadel maar dat vind ik zo irritant dat ik ze voor mijn zadel vastmaak.

Daarbij heb ik nog een heuptasje waar mijn telefoon ingaat. Heb ook zo`n armband ding voor mijn telefoon maar dat vind ik ook niks.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:32

Een heuptasje is het makkelijkst. Persoonlijk zal ik mijn mobiel niet in mijn bh steken aangezien er toch wel een beetje straling vanaf komt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:36

Ik heb ID tags aan mijn paard (zadel) en aan mezelf (nek) hangen.
Daarnaast mijn telefoon in zo'n sporthoesje om mijn arm. Kan makkelijk een sleutel bij in als ik dat zou willen.

Meer neem ik eigenlijk niet mee. Tochten van 1.5 uur heb je niet meer voor nodig denk ik.

Eerder toen mijn pony nog erg jong was had ik altijd een halstertouw aan mijn zadel hangen. Maar goed ik rijdt met een Trekker zadel en heb dus heel veel ringen ook aan de achterkant dus kan makkelijk met touwtjes oid de boel vastmaken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:38

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:07

nicole_xx schreef:
Maar als het paard er dan vandoor gaat ben je toch ook gelijk al je spullen kwijt?

Als je dit van te voren al verwacht zou ik dit paard niet mee op buitenrit nemen. Je hebt ook je verantwoording te nemen met overige verkeersdeelnemers.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:14

friesiszwart schreef:
nicole_xx schreef:

Als je dit van te voren al verwacht zou ik dit paard niet mee op buitenrit nemen. Je hebt ook je verantwoording te nemen met overige verkeersdeelnemers.

Een paard kan altijd schrikken, daar kan je het braafste paard voor hebben.
Ik heb een heuptasje overigens, maar neem alleen m'n telefoon en id mee, ben nooit lang weg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:28

Reportersvest heten die bodywarmers met veel zakken ook wel. Dingen die je nodig hebt mocht er wat mis gaan wil je op je eigen lijf hebben en niet op/aan je pony die er mee weggelopen kan zijn (is dan moeilijk om hulp bellen nl).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:43

Telefoon nooit in een zadeltas doen, als je paard er dan plots vandoor gaat en je zit een beetje afgelegen kan niet niemand bereiken. Stel dat je zelf ten val bent gekomen en bv. je been gebroken hebt. Neem maar van me aan dat je dan niet naar het dichtsbijzijnde huis wil kruipen.
Kennis van een vriendin is overleden omdat hij geen telefoon bij had, hij was gevallen op een hek. Paard was wel huiswaarts gelopen, maar tegen de tijd dat dat ontdekt was en hij gevonden was, had hij teveel bloed verloren. Hij was wel bij bewustzijn, dus als hij een telefoon bij had gehad had hij waarschijnlijk wel nog hulp kunnen roepen. Dus altijd je telefoon meenemen, en bij jou houden.

En als je bang bent dat je telefoon nat wordt, gewoon in een ziplock zakje steken en zo in je broek, jas of heuptasje. Je hebt ook speciale cases die volledig waterdicht zijn. Bij sommige (afhankelijk van je telefoon) kan je je telefoon nog zo gebruiken, bij andere moet je eerst de case open maken. Ook heb je een soort condoom achtig dingetje (zo iets: http://www.textually.org/textually/arch ... ndom_2.jpg).

Ik reed altijd met een rugzak die je ook om je middel kon vastklikken. Als je dan een drafje doet merk je er niet eens wat van.

Drinken, hoevenkrabber, halster om wat te grazen ed. kunnen natuurlijk wel in een zadeltas. Iemand die ik ken heeft aan de gesp een tag-plaatje hangen met het telefoonnummer van haar, de veearts en de staleigenaar. Erg praktisch voor als je je paard kwijt bent en iemand vind hem.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:44