"Aanmelden" op wedstrijdterrein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoukyrsa

"Aanmelden" op wedstrijdterrein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 22:05

Haii,

Sinds dit jaar heb ik mijn startpas en komend weekend hebben we de eerste dan onze eerste officele wedstrijd.

Vorig jaar heb ik een keer een oefenwedstrijdje gedaan, en daar liepen we tegen het volgende aan: in een mailtje, die ik voor de wedstrijd ontvangen had, stond er dat ik me moest melden bij het secretariaat... Dus ik toen ik daar was, braaf naar de kantiene, en daar bij het secretariaat gemeld. Daarna pony opgezadeld en losgereden. Toen ik aan de beurt was, en ik de ring binnen kwam, kreeg ik een boos gezicht van de jury, dus mijn moeder er naar toe gelopen om te vragen wat er was: ik had me niet aangemeld bij de jury...

Ik weet dus nu niet hoe dat zaterdag zit en wat ik dus moet doen :o kan een van jullie me helpen ?

Nickeltje

Re: "Aanmelden" op wedstrijdterrein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:07

Als je aankomt bij de wedstrijd moet je je inderdaad bij het secretariaat melden, vaak ook nog om te betalen.
Maar vlak voordat jouw proef begint, als degene voor je klaar is, dan moet jouw voorlezer even naar je jury lopen (die in zijn auto zit) om je netjes aan te melden.
Soms wisselt de volgorde nog wel eens en dan wil de jury graag weten wie jij bent, want hij herkent niet iedereen. En soms wil een jury ook graag even de papieren van je paard/pony nakijken voor de entingen enzo.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:08

Bij een outdoor wedstrijd is het inderdaad gebruikelijk dat je voorlezer even met het paspoort van je paard naar de jury auto loopt. Om je aan de te melden en hier controleerd te jury de papieren.

Regendans

Je moet naar het secretariaat om te melden dat je er bent en om te betalen. als je de proef moet rijden rijd je eerst een rondje in de bak, ga je naar de jury, zegt je naam + naam pony en wacht op het teken dat je mag beginnen met de proef :)

Sjolvir

In geval van twijfel altijd even naar de jury toerijden (buitenwedstrijden indien mogelijk buiten de ring om) En netjes zeggen wie je bent en wat de naam van je paard is.

Soms staat er een ringmeester te springen die zegt dat je je niet hoeft aan te melden, dan niet doen,
maar verder doe ik het meestal wel.
Overigens ook ideaal om even de auto van dicht bij te bekijken met je paard.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:11

oooh oliebol, haha ik vraag het me ook af,
2 weken geleden hoefde ik me niet te melden bij de jury.
die zaten namelijk boven de kantine waar je niet mag komen als deelnemer.
maar morgen heb ik een outdoor wedstrijd,
dus ik zal we even koekeloeren bij de andere deelnemers hahah

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:14

Als ze binnen ergens boven zitten, wordt het vaak wel lastig ja.
Meestal hoeft het dan niet, valt er tussendoor iemand uit, dan ga ik altijd demonstratief voor het raam staan en kijk naar boven, dan gaat het raampje wel open en kan je alsnog je naam geven, zodat je zeker weet dat het juiste protocol wordt ingevuld.

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 22:16

Zijn er toevallig nog meer van die dingetjes "die je moet weten"... Hahaha ik wil boze blikken of ongemakkelijke situaties heel graag voorkomen :') daar ben ik dus echt bang voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:16

Ik betaal altijd vooraf (mits mogelijk), dus meld me niet op het secretariaat.

Wanneer ik de ring in kom, rijd ik naar de jury en noem mijn naam en paard. Paspoort heb ik nog nooit laten zien en is ook nog nooit naar gevraagd.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:25

anoukyrsa schreef:
Zijn er toevallig nog meer van die dingetjes "die je moet weten"... Hahaha ik wil boze blikken of ongemakkelijke situaties heel graag voorkomen :') daar ben ik dus echt bang voor

Pas starten met je proef als jury teken heeft gegeven :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:42

[quote="Gast2710"]Ik betaal altijd vooraf (mits mogelijk), dus meld me niet op het secretariaat.

Wanneer ik de ring in kom, rijd ik naar de jury en noem mijn naam en paard. Paspoort heb ik nog nooit laten zien en is ook nog nooit naar gevraagd.[/quote

En dus WEL altijd je paspoort bij je hebben, met daarin correct vermeld de correcte entingen.
Aangezien je daar op gecontroleerd kan worden en niet bij je hebben of niet in orde is gediskwalificeerd en kan je naar huis vertrekken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:44

anoukyrsa schreef:

Zeg altijd goedemorgen, goedemiddag, goedeavond,... Er zijn best wat juryleden die zich storen aan 'Hallo'. (echt waar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:50

Sjolvir schreef:
Anoniem schreef:
Ik betaal altijd vooraf (mits mogelijk), dus meld me niet op het secretariaat.

Wanneer ik de ring in kom, rijd ik naar de jury en noem mijn naam en paard. Paspoort heb ik nog nooit laten zien en is ook nog nooit naar gevraagd.

En dus WEL altijd je paspoort bij je hebben, met daarin correct vermeld de correcte entingen.
Aangezien je daar op gecontroleerd kan worden en niet bij je hebben of niet in orde is gediskwalificeerd en kan je naar huis vertrekken.
[/quote]

Paspoort ligt standaard in de auto, is namelijk verplicht als je het paard vervoerd.

Heb het alleen nog nooit laten zien.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:51

Ik sleep hem altijd mee het wedstrijd terrein op, hier wordt er nog aardig vaak naar gevraagd.
En wat mij betreft zouden ze het nog vaker moeten vragen, gezien de slachtoffers die zo'n actie oplevert.
Als er vaker gecontroleerd zou worden is men zich er meer van bewust dat dat ding gewoon moet kloppen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:56

Ik heb laatst een paar keer mogen schrijven bij wedstrijden. Nu zaten wij dus boven de kantine. Bij elke keer is er maar 1 iemand geweest die zich kwam aanmelden bij de jury. Zij riepen gewoon naar ons en dit was normaal te verstaan...
Dus ligt aan het soort hok waar ze in zitten denk ik :p

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:28

Hier in de omgeving melden we ons eigenlijk nooit bij de jury.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:04

Jurymelden is per regio verschillend.
Zelf (als ruiter en jury) doe ik het altijd en vind ik het ook prettig & netjes als iemand zich van tevoren even meldt.

Mbt secetariaat, als alles betaald enz is (zeker op grote buitenwedstrijdem) hoef je er niet heen (tenzij anders vermeld), maar veel mensen betalen op wedstrijddag zelf bij secetariaat dus.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:57

Ik ben echt verbaasd te lezen dat sommige hun paspoort niet hoeven te tonen bij de jury.. Bij een outdoor wedstrijd bladeren de juryleden erbij ons altijd doorheen.. De ene controleerd de entingen, de andere checkt het transponder nummer.. Maar hier in de omgeving checkt 95% van de juryleden het paspoort voordat je start.

uniektopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:03

ik rij al jaren wedstrijd en ze hebben nog nooit gevraagd om het paspoort.

Alleen bij kring en regiokampioenschappen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:07

Ik heb nog nooit mijn paspoort hoeven te laten zien. Sleep hem wel altijd mee maar jury/secetariaat maar ze willen hem nooit inzien.
Vaak vraag ik aan de ringmeester wat de gewoonte is op dat terrein. Bij sommige wedstrijden willen ze dat je buiten de ring om je nog bij de jury voorsteld, en andere willen weer dat je in de ring even bij het hokje/auto stopt en weer andere willen dat de voorlezer aanmeld. Soms is het best wel ingewikkeld wie nou wat wil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:10

miss_lizje schreef:
Ik heb nog nooit mijn paspoort hoeven te laten zien. Sleep hem wel altijd mee maar jury/secetariaat maar ze willen hem nooit inzien.
Vaak vraag ik aan de ringmeester wat de gewoonte is op dat terrein. Bij sommige wedstrijden willen ze dat je buiten de ring om je nog bij de jury voorsteld, en andere willen weer dat je in de ring even bij het hokje/auto stopt en weer andere willen dat de voorlezer aanmeld. Soms is het best wel ingewikkeld wie nou wat wil :+

Buiten de ring? dat is toch pas vanaf het M(?) mits mogelijk.
Hier is het eigenlijk altijd het zelfde, dat is wel zo prettig.

Kost het trouwens niet veel extra tijd wanneer jury leden nog moeten gaan kijken of je entingen op orde zijn enz.?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:37

Debbie schreef:
Ik ben echt verbaasd te lezen dat sommige hun paspoort niet hoeven te tonen bij de jury.. Bij een outdoor wedstrijd bladeren de juryleden erbij ons altijd doorheen.. De ene controleerd de entingen, de andere checkt het transponder nummer.. Maar hier in de omgeving checkt 95% van de juryleden het paspoort voordat je start.

In de afgelopen 15 jaar heb ik wel 3 keer het paspoort laten zien, een keer op een selectie (was steekproefsgewijs ook nog) en twee keer omdat ik hem zelf meepakte naar het secretariaat en vroeg of ze het wilden checken. :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:40

Ik deed altijd aanmelden bij het secretariaat, betalen en het paspoort laten controleren, daarna opzadelen en de ring in. Daar bij de jury aanmelden (naam, naam paard en proef noemen) en dan de proeven rijden. Ik vind dit wel een handige manier aangezien de jury in ieder geval het goede protocol bij de goede proef pakt en je geen misverstanden krijgt. Vind het ook wel netjes om je even aan te melden in de ring :j Behalve vanaf het M natuurlijk, toen moest ik in de ring direct beginnen maar liet ik mijn voorlezer van te voren even naar
het hokje lopen om ons aan te melden :j

De jury zelf heeft bij mij nooit het paspoort willen controleren, dat gebeurde bij het secretariaat altijd.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:46

Ik lees sommige dingen echt met verbazing, heb tot nu toe op een keer verwarring na nog nooit mij moeten melden met naam bij de jury. Ook heb ik nog nooit het paspoort moeten laten zien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:57

Dat paspoort is volgens mij heel erg regiogebonden. Bij ons in de regio hoef je het nooit te laten zien, behalve als je wordt uitgeloot op de kampioenschappen.
Ik merk dat in noordelijker Nederland ze het wel heel normaal vinden.

Urielle; meen je dat serieus van dat Hallo? Sjonge, ik verbaas me er echt over dat je over zoiets nadenkt. Je hoeft alleen de proef fatsoenlijk te beoordelen ;)