Go pro camera

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Go pro camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:57

Hoi,

Ik wil graag een go pro camera gaan aanschaffen maar nu zit ik met het volgende? Welke cap heb je en hoe kan je hem dan bevestigen aan je cap?

Zazoe_

Re: Go pro camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:02

Ik heb 2 caps een oude, en een nieuwere die ik gebruik voor trainingen. Mijn oude gebruik ik voor buitenritten en voor de gopro dus. Ik bevestig de gopro op mn cap met een helmsticker. Die krijg je er nadien niet meer af dus die hangt ook permanent aan je cap.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:20

Er zijn mensen en die hebben een soort band aan de Go Pro zitten die om je cap heen past. Net zoals een hoofdlampje eigenlijk. :j

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:01

Ik doe mijn GoPro ook met een headstrap (van GoPro) op mijn cap, deze heeft antislip en dan doe ik m net over het randje aan de onderkant, zodat het iets beter blijft zitten. Dan zwaai ik er een paar keer mee heen en weer, als ik t gevoel heb dat ie wat losjes zit doe ik m wat strakker, werkt voor mij tot nu toe prima!

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:33

Ik heb laatst ergens gelezen dat ze bepaalde uitstekende helmcamera's willen gaan verbieden bij de ruitersport. Maar dat zal vast alleen tijdens wedstrijden zijn.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:37

4horsenl schreef:
Ik heb laatst ergens gelezen dat ze bepaalde uitstekende helmcamera's willen gaan verbieden bij de ruitersport. Maar dat zal vast alleen tijdens wedstrijden zijn.

niemand die mijn GoPro van mijn hoofd haalt op buitenrit hoor ~~}>
het zal idd wel op wedstrijd zijn

ik heb een hoofdlamp die ik ook gebruik voor scouting, ik haal de lamp er af, en zet de camera er op.
klaar is kees :D

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:46

Ik heb ook de headstrap met de gopro op m'n cap, hij zit dan aan de voorkant. twee weken geleden voor het eerst gebruikt, door de bossen gecrosst op de Veluwe en hij bleef netjes zitten, met draven bleef het beeld ook stabiel.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:23

Hier ook zo'n headstrap. Er makkelijk en toch stabiel. Daarnaast aan te passen aan iedere cap en je hoeft ook niet blijvend iets op je cap te plakken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:26

Ik gebruik de sticker op de voorkant zal ff een foto zoeken van mijn cap

Ik heb de BR viper sticker gaat nu zon 1,5 jaar mee en zit er vast op

Wil wel de head strip kopen hij is erg zwaar...
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 17-04-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:29

4horsenl schreef:

Een gopro kan zo worden bevestigd dat het wel toegestaan is. In het voorbeeld van de KNHS wordt ook een gopro gebruikt als ik me niet vergis.

Je kan inderdaad een helmsticker gebruiken, maar die krijg je er ook niet weer af. Verder heb je een headstrap en ik geloof ook nog een soort zuignap. Kan me herinneren dat we die laatste hebben gebruikt op wintersport

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 00:04

Ik heb er een Chesty bij genomen. Dat is een soort van harnasje waarmee je de GoPro op je borst kunt dragen. Of zoals iemand het plastisch zei: een voorbindcamera... :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 00:11

Is dat wat? Ik moet zeggen dat ik 'm best zwaar vind op m'n hoofd ;-)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:54

Noiske schreef:
Ik heb er een Chesty bij genomen. Dat is een soort van harnasje waarmee je de GoPro op je borst kunt dragen. Of zoals iemand het plastisch zei: een voorbindcamera... :D

Is dat niet vervelend met het springen? Kun je misschien een filmpje sturen hoe het er dan uitziet?

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:31

Ik spring niet, dus geen filmpjes daarvan. Heb hem eigenlijk ook nog niet te paard gebruikt, maar enkel op wintersport...
Je voelt hem in elk geval niet zitten. Is met elastische bandjes die je vooraan, bij de camera, vastklikt.
Wat misschien wel een verschil geeft, is dat hij op je hoofd gerichter filmt. Je draait je hoofd immers naar hetgene je wilt filmen. Op je borst zit hij dus 'minder flexibel', maar anderzijds geeft de camera een heel breed beeld.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:32

Noiske schreef:
Ik spring niet, dus geen filmpjes daarvan. Heb hem eigenlijk ook nog niet te paard gebruikt, maar enkel op wintersport...
Je voelt hem in elk geval niet zitten. Is met elastische bandjes die je vooraan, bij de camera, vastklikt.
Wat misschien wel een verschil geeft, is dat hij op je hoofd gerichter filmt. Je draait je hoofd immers naar hetgene je wilt filmen. Op je borst zit hij dus 'minder flexibel', maar anderzijds geeft de camera een heel breed beeld.

heb nu de headstrip gehaald, ga hem van de week is uitproberen. De camera geeft idd een heel breed beeld :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:37

billy3105 schreef:
Noiske schreef:

Is dat niet vervelend met het springen? Kun je misschien een filmpje sturen hoe het er dan uitziet?

http://www.youtube.com/watch?v=0j6VtMay8Tg

Filmpje van internet. Vind het beeld van een helmcamera mooier, Maar dit is wel comfortabeler denk ik. Vind de camera best zwaar namelijk, maar voor een cross of springparcours prima te doen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:14

Anoniem schreef:
billy3105 schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=0j6VtMay8Tg

Filmpje van internet. Vind het beeld van een helmcamera mooier, Maar dit is wel comfortabeler denk ik. Vind de camera best zwaar namelijk, maar voor een cross of springparcours prima te doen.

Nee vindt het geen mooi beeld, ik heb dan liever dat mijn cap naar voren schuift als dit beeld
Maar dankje wel voor het filmpje

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:18

Liselot schreef:
4horsenl schreef:

Een gopro kan zo worden bevestigd dat het wel toegestaan is. In het voorbeeld van de KNHS wordt ook een gopro gebruikt als ik me niet vergis.

Klopt. Helmcamera's mogen niet meer aan de zijkant van de cap worden bevestigd. Wel aan de voorkant, zoals de gopro dus.

Ik heb zelf ook een gopro en vind het super beeld.
Heb de headstrap. En zet deze wel voor alle zekerheid met 2 tie-wrapjes vast.

Video:
http://www.youtube.com/v/Mh6_8EGTCd0

Afbeelding

http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... G_3548.jpg
Hier zie je ook dat ik m vast heb met tiewrapje.

lizardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:34

Waar staat dat precies,dat je alleen een camera vooraan je cap mag hebben??

lizardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:44

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:20

Vandaag met de head strip gesprongen, werkt super +:)+
Het gewicht is nu ook beter verdeeld :D

Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:48

Je hebt veel accessoires voor het bevestigen van een gopro! (Weet alleen niet wat allemaal) weet wel dat de Bijenkorf ze verkoopt

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:21

MelanieB schreef:
Citaat:
Klopt. Helmcamera's mogen niet meer aan de zijkant van de cap worden bevestigd. Wel aan de voorkant, zoals de gopro dus.

Ik heb zelf ook een gopro en vind het super beeld.
Heb de headstrap. En zet deze wel voor alle zekerheid met 2 tie-wrapjes vast.

Video:
http://www.youtube.com/v/Mh6_8EGTCd0

[ Afbeelding ]

http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... G_3548.jpg
Hier zie je ook dat ik m vast heb met tiewrapje.

Heb je ook een foto van dichtbij hoe jij je Gopro hebt bevestigd met die tiewrapje aan je cap??

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:07

Ik overweeg ook 1 aan te schaffen! Dus ik lees even mee :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:09

Kimiwan

Op mijn profiel kom je een linkje tegen van zelf gemaakte video's met een go pro!

Wat ik een voordeel vind is dat je hem ook kan gebruiken als trailer cam :D