Alleen Buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Alleen Buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:51

Ik wil eigenlijk zo op mijn pony stappen om een lekkere buitenrit te maken. Alleen ik rijd meestal alleen op buitenrit omdat mensen niet thuis zijn, niet kunnen of niet willen rijden. Helaas verveel ik me dan wel eens op buitenrit -O- klinkt heel stom maar als je al meer dan 3x per week alleen een buitenrit rijd word het wel saai af en toe. Ben nu weer op dit punt beland dat ik zin heb om te rijden, wat ik ook zeker ga doen maar ik geen zin heb in een saaie hobbel rit. Heeft iemand tips om een buitenrit op te leuken? :D

Als het verkeerd staat sorry, ik wist niet goed waar ik het anders moest plaatsen.

_PatriciaH

Re: Alleen Buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:55

Plaats een oproep op boktmark voor een rijmaatje, misschien is er iemand bij jou in de buurt die zin heeft om af en toe mee te gaan!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:56

Goeie tip :D

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:58

een andere weg rijden?????
en inderdaad advertentie plaatsen
of leuke dingen onderweg verzinnen??????

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:01

Ik rij regelmatig andere routes ( of combineer routes xD ) alleen ik kom telkens uit op op zeg maar 5 de zelfde routes waar ik uit kan kiezen of ik kom uit op een rit van minstens 2 uur waar ik ook niet altijd op zit te wachten.

Advertentie plaatsen ga ik dan zeker doen :D

En wat bedoel je dan met leuke dingen onderweg verzinnen? Ik zit namelijk met het zelfde dat ik niet weet wat ik moet verzinnen :Y) Ik kan bijv wel kiezen om met of zonder zadel te rijden en dan nog bitloos of gewoon met bit maar tjah uit eindelijk is dat ook niet meer zo bijzonder.

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:21

Gydja schreef:
En wat bedoel je dan met leuke dingen onderweg verzinnen? Ik zit namelijk met het zelfde dat ik niet weet wat ik moet verzinnen :Y) Ik kan bijv wel kiezen om met of zonder zadel te rijden en dan nog bitloos of gewoon met bit maar tjah uit eindelijk is dat ook niet meer zo bijzonder.

gewoon leuke dingen verzinnen
misschien een beetje dom maar ik doe dat altijd

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:24

Heb je wel eens geprobeerd om dressuurgericht te rijden? Veel overgangen, pasje wijken, stap - galop, stelling vragen enz! Ben je een beetje meer afgeleid :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:16

midori schreef:
Heb je wel eens geprobeerd om dressuurgericht te rijden? Veel overgangen, pasje wijken, stap - galop, stelling vragen enz! Ben je een beetje meer afgeleid :)

Inderdaad: maak van je buitenrit een volwaardige training. Wijken kan heel leuk tussen een rij bomen door (van links naar rechts), en als dat een beetje teveel is voor jou of je paard, slalommen, met juiste stelling en buiging. Maak eens een sprongetje over een boomstammetje, ga eens achterwaarts over die ene brug (ofzo). Als je uitdaging is het paard sterker en soepeler maken, dan ben je in ieder geval nooit klaar!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 13:07

Oeh dat zijn wel goede ideeën :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:26

Ik lees mee ik heb een beetje het zelfde probleem.
Ik ben mijn paard aan het opbouwen na een blessure.
In de bak rijden wil ik nu niet vanwege de nieuwe bodem die ik nog te zwaar vind voor mijn paard.
Ik ga dan ook buitenrijden maar heb helaas geen bos in de buurt. Ik moet het dan ook doen met de polder en 2 zandpaden. Nogal saai dus.
Een advertentie heb ik inmiddels ook geplaatst.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:30

ik neem wel eens picknick spullen mee. en dan rij is erges heen, zadel ik af en ga lekker een uurtje ofzo in het gras zitten iets eten, genieten van uitzicht/zon.

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:35

zoek idd een leuk rijmaatje, ik zelf nooit alleen op buitenrit en verveel me ook nooit!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:41

ik rij ook alleen maar buiten 2 a 3 x inde week een ritje van ca 2 a 3 uur, ik heb een mp3 spelertje er voor aangeschaft dus zit lekker onderweg te zingen, en als je echt om je heen kijkt zie je veel hoor, leuke vogeltjes eekhoorntjes die weg schieten, ik klets ook met de dieren die langs de route staan, zo heb ik 2 inimini varkentjes die altijd ff aan hek komen kijken en echt antwoord geven, of kalfjes die hun hok aan de weg hebben, zeg ik ook altijd ff gedag, mercedes van mij is als de dood van koeien maar die kleintjes wil ze wel even voor stilstaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:59

Ik vind het juist heerlijk om alleen te rijden, van niemand last en heerlijk genieten. <3 Kwam er altijd heel relaxt van terug. :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:11

ja das ook een voordeel

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:06

Kijk eens in het Endurance topic :) als je een doel hebt is het ook wel leuker om buiten te rijden, ookal ben je alleen. Maak er idd een training van, hoe je dat ook wilt doen. Dan ben je meer bezig met je paard en het rijden en verveel je je misschien niet zo erg

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 10:39

_suus19_ schreef:
Kijk eens in het Endurance topic :) als je een doel hebt is het ook wel leuker om buiten te rijden, ookal ben je alleen. Maak er idd een training van, hoe je dat ook wilt doen. Dan ben je meer bezig met je paard en het rijden en verveel je je misschien niet zo erg

Oeh dat is een leuk idee :D Ik zou graag wel een keer mee willen doen aan Endurance alleen zou niet weten waar en wanneer het georganiseerd word en wanneer er iets is dat ik ook mee kan doen. Ook zou ik nog niet helemaal weten hoe het werkt dus zou het dan fijn vinden als er iemand was die met me mee kon rijden en het me kon uitleggen. Heb het een en ander al wel onderzocht er over maar als je er in de buurt of op de club zelf nooit wat over hoort zakt het steeds weer af omdat er niemand is die je het precies kan uitleggen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:42

zoek dan ook gelijk op trec dan krijg je veel meer uitleg hoe het werkt en wat er mogelijk is

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 11:07

Dat lijkt me ook super leuk :D Alleen ik heb geen trailer, waar word het allemaal georganiseerd?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:28

Welke omgeving kom je vandaan( mag via PB), heb hetzelfde probleem namelijk

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 11:29

Ik kom uit Drenthe, omgeving Emmen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:32

O is net iets te ver :(

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:33

zoek wat klassieke muziek op, op een mp3speler. (één oortje in voor de veiligheid) lijkt t net alsof je in een spannende film meedoet

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 11:40

VEgruizinga schreef:
zoek wat klassieke muziek op, op een mp3speler. (één oortje in voor de veiligheid) lijkt t net alsof je in een spannende film meedoet

Hahaha dat is wel een leuk idee. Vroeger speelde ik wel eens indiaantje en dan gingen we kei hard door het weiland heen crossen op de pony's van een vriendin. Later met z'n 2e het bos in crossen alleen nu bedenk ik me nog wel eens dat ik er een spannende film van kan maken maar om een of andere reden vergeet ik het ( word afgeleid door een vogeltje ofzo ) en aan het einde van de rit bedenk ik me : oh god ben helemaal het film scenario vergeten waar ik mee bezig zou zijn _O-

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:09

haha ik kom nooit echt helemaal tot een scenario;) maar gewoon alsof je op avontuur/op een 'brief voor de koning' achtige missie bent.
ben wel eens half van mn paard gestort toen dr opeens een wandelaar op een bankje zat, want de muziek was net 'spannend'