Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Angela schreef:Hoewel mijn paard er op die plek geen last van heeft zou ik zelf bij een paard dat daar wel last van heeft kiezen voor een eczeemdeken. Die sluiten daar nog redelijk af (niet geheel). Vliegensprays werken imo altijd erg kort (of gewoon helemaal niet), en om nou ieder uur te moeten sprayen is ook zo wat.
Ik doe het afwisselend om te voorkomen dat hij huidirritatie zou krijgen en ik spoel het hele gebied om de zoveel tijd ook helemaal schoon met water zodat het minder naar zweet ruikt en dus minder vliegen lokt. GamblersCup schreef:Sizzle, dat deed iemand bij ons op stal ook elke dag, en uiteindelijk is het gaan irriteren. Dierenarts zei dat de huid door dat gesmeer heel dun is geworden op die plek.
Uierzalf heb ik sowieso niet veel mee, iedereen smeert het maar op van alles... alles wordt dichtgesmeerd, schijnt dus te kunnen zorgen dat de huid dun wordt... als er nog iets anders naar voren komt probeer ik liever iets anders uit denk ik.
Whild, en je ruin heeft daar nog nooit gevoelig op gereageerd?
Colinda20 schreef:Hier iemand met hetzelfde probleem alleen heeft zij wel last van zomereczeem. . En heeft dus al een deken met buiklanding op maar nu prikken de mugjes haar net achter de flap dus op de uier iemand hier ook misschien een idee voor?
simodi schreef:Ik zou de uier ook zeker niet met gif/vliegenspray inspuiten, daar is de huid heel gevoelig.