Ik start dit topic eigenlijk om is jullie mening te horen, misschien wat meer info te krijgen of misschien zelfs nog een oplossing te vinden (Als dit niet te laat is)
Een tijdje terug (Oktober 2013) heb ik een klein ongeluk met mijn paard gehad. We waren van plan om een rustig buitenritje in het bos te maken, maar daarvoor moeten we natuurlijk eerst een stuk de straat over. Alles ging prima tot dat er om de hoek van de straat een bierkar kwam aangereden met een aantal zatlappen erop. (Je kent het wel, een soort tafel met stoeltjes op wielen en dat je moet fietsen en kunt drinken tegelijkertijd) Mijn paard had de kar al voorbij zien vlammen en was al wat gestrest, ik ging dus even met hem op de stoep staan. Hem mooi naar het gevaar gedraaid zodat hij het goed kon zien en de bierkar er gewoon voorbij kon. (Ik verwachte al dat de mannen geen rekening met mij gingen houden, vandaar)
Wat gebeurde er nu, de mannen zagen dat mijn paard dit wel eng vond, nouja het is zachtjes beschreven dat ze dit helemaal geweldig vonden.
Hup, muziek harder, hard roepen, met de vuisten bonken op tafel en maar lekker hard met da kar naar mijn paard toe rijden. Uit angst begon hij te steigeren, ik probeerde hem te kalmeren en deed tegelijkertijd naar de mannen een teken dat ze meteen moesten stoppen. Dit deed ik vriendelijk omdat ik wist dat roepen op dat moment toch geen zin had en ze dat alleen nog maar leuker zouden vinden.
Nougoed, ze reden gewoon lekker door en kwamen met de kar nog is richting ons gereden.
Mijn paard probeert uit angst nog weg te vluchten door achteruit te stappen en BAM , we belanden tegen een geparkeerde auto.
Ik ben met hem meteen een andere straat ingereden , afgestapt en hem gekalmeerd.
Getuige kwamen mij achterna gereden en riepen dat ik moest omdraaien en aanbellen bij de man van de auto.
Nu heb ik dus vandaag pas de boete binnen gekregen, dit is al langs de verzekering enal gegaan. Mijn boete is 250 euro.
Het leuke is, de auto zat al VOL met krassen en deuken en onze deuk was, nou.... een 3 cm op 2 cm??
Ik vind het SCHANDALIG en ik kook!
Nu heb ik wel gehoord dat als er zoveel maanden tussen zitten ik normaal gezien niet meer de volle pot hoefde te betalen?
Mensen die hier meer over weten of dit ook al is hebben meegemaakt?
Vertel het gerust hieronder.... Misschien dat me dat op de een of andere manier wel opbeurt!
Sorry voor het lange verhaal! Maar zo kon ik toch even mijn hart luchten...
Niet of het nu wel of niet een deuk was.. De schadevergoeding zou normaal gezien naar de mensen van de bierkar moeten gaan. Maar dat is mijn mening dan
Vind het gewoon verschrikkelijk hoe sommige mensen in elkaar steken