Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sissi87 schreef:Larissbruil schreef:Volgensmij moet je op de weg.weet het nie zeker ik volg even
Nou niet op een 80 kilometer weg hoor
Marcella schreef:Je ben bestuurder dus officieel hoor je op de weg (ook 80 km weg). Nu zal de politie daar niet moeilijk over, omdat verkeersveiligheid voor gaat. En op het fietspad rijden zal dan ook gedoogd worden.
Voor het rijden van paard gelden dus dezelfde regels als het rijden van een auto.
ikke schreef:Alle giswerk ten spijt, een ruiter hoort op de rijbaan, punt, uit! Dit staat zo in de wet en iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.
Punt is dat iedere weldenkende oom agent je zal adviseren om op het fietspad te gaan rijden (beter is de berm, maar dat moet maar net kunnen).
Bedenk dus wel dat je als ruiter dus te gast bent op het fietspad en als fietser mag je, naar mening, verwachten dat ruiters letten op de fietsers.
koetjeboe schreef:Marcella schreef:Je ben bestuurder dus officieel hoor je op de weg (ook 80 km weg). Nu zal de politie daar niet moeilijk over, omdat verkeersveiligheid voor gaat. En op het fietspad rijden zal dan ook gedoogd worden.
Voor het rijden van paard gelden dus dezelfde regels als het rijden van een auto.
mm duidelijk, dus die oudje hadden wel gelijk. nou jammer voor ze maar blijf er stug op het fiets pad rijden......of ik moet een keer levens moe zijn........
koetjeboe schreef:Ik ben ook nog nooit eerder aan gesproken, ik ga altijd heel netjes om met me mede weg gebruikers, als ze ergens poept stap ik af om het met me voet de goot of de berm in te drukken. was ook wel een beetje verbaast.