Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik geef al sinds een jaar of 8 les op een manege, ik heb echter nooit mijn diploma daarvoor gehaald. Nu ben ik verhuisd en zou ik hier heel graag het lesgeven weer op willen pakken, maar ik merk dat er overal mensen gevraagd worden met ofwel ORUN ofwel Deurne. Nu wil ik het zelf natuurlijk ook graag volgens de regels en veilig doen, dus zou ik graag ergens een certificaat of diploma halen. Ik ben ook zeker niet te beroerd om daar tijd en geld in te steken! Nu heb ik al een paar keer wat rondgeneusd op de KWPN site, maar wat ik daar tegenkom is bijna niet te betalen! Al de toetsen die je moet doen, en dan ook nog zelf een paard zien te regelen wat op behoorlijk niveau loopt... Dat is voor mij gewoonweg niet te doen, en zeker niet rendabel. Ik gaf altijd enkele uurtjes les op zaterdag en kreeg daarvoor een tientje per uur. Voor ik dan de investering heb terugverdiend ben ik jaren verder!
Ik ben nieuwsgierig hoe jullie dat doen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat iedereen die enkele uurtjes manegelessen geeft zo veel geld op zijn/haar bankrekening heeft staan.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er zeker voor om ook op maneges het niveau van lesgeven zo hoog mogelijk te houden. Maar ik kan me indenken dat er meer mensen zijn die niet professioneel fulltime in de paarden werken, maar wel een diploma willen.
Dus: hoe doen jullie dat?
.
Dan zal je wel op een heel behoorlijk niveau les moeten geven anders betaalt natuurlijk niemand dat.