Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en daarna ook nooit meer) en de andere ging bij voorbaat al lopen ..

) en af en toe ram ik de spuit uit pure ellende maar in omdat ze het echt niet toestaat anders.
. Angela schreef:Wellicht kan je DA ermee leven als je de enting zelf zet? (moet je dat wel aandurven...)
Kan het paard niet in een opvoelbox (weet niet of je zoiets voor de koeien hebt staan toevallig)? Dan kan het paard in ieder geval niets bij de DA doen en kan de DA de enting veilig zetten.
hyppolyte schreef:Opvoeden! Zorg dat je grondwerk met hem doet, zodat jij duidelijk leider bent. Wij hebben er ook zo eentje staan op stal en die liet laatst weer een knap staaltje zien, gelukkig ging het al een stuk beter dan voorheen (omdat wij 'm zo nu en dan eens meepakken). Als jij het niet voor elkaar krijgt, dan kijken of er iemand anders is die het wel voor elkaar krijgt en zorgen dat je zelf uit de buurt blijft, meestal begint het geëmmer omdat de eigenaar erbij staat en doen ze niks als die uit de buurt is.
Even vooraf laten lopen zodat de energie eruit is kan ook geen kwaad (wel ruim van te voren doen).
hahaha ik denk dat de prikstress komt omdat ze ook een eczemer is.
.Dan staan we met 2 à 3 man een fjordje vast te houden van nog geen 1.40m hoog
maar sterk dat ze dan word!!!!
pffff elke keer een mega gedoe om niks eigenlijk.Maarja zij denk het prikt en gaat vast flink jeuken dus wegwezen
hahaa
. hyppolyte schreef:@veersche, dan heb je toch nog niet het volledige leiderschap, anders zou je paard op jou vertrouwen dat er geen reden is om te flippen. Hoe meer je oefent, hoe beter het zal gaan. Desensibiliseren dus.
Zammie schreef:hyppolyte schreef:@veersche, dan heb je toch nog niet het volledige leiderschap, anders zou je paard op jou vertrouwen dat er geen reden is om te flippen. Hoe meer je oefent, hoe beter het zal gaan. Desensibiliseren dus.
Nou, leg mij dan maar eens uit hoe dat moet... Als mijn paard van 800 kg nee zegt, dan is het nee...En laat het enten nou net een nee zijn bij hem...