Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Polly schreef:JoyCiej007 schreef:wat een reele marktprijs is? veel oudjes worden gratis weg gedaan......
een goede manegepony, wat dit zo te lezen is gezien de inzet in beginnerslesjes en kinderfeestjes, is goud waard voor een manegehouder..
maar ze hebben zoooo veel van die lieve brave manege paardjes, dat ze denk ik niet eens door hebben dat hij er niet meer is.. Polly schreef:JoyCiej007 schreef:wat een reele marktprijs is? veel oudjes worden gratis weg gedaan......
een goede manegepony, wat dit zo te lezen is gezien de inzet in beginnerslesjes en kinderfeestjes, is goud waard voor een manegehouder..
JoyCiej007 schreef:en hou er rekening mee dat de beste man dit paard misschien toch niet eens kwijt wil. want écht goede, lieve en brave manegepony's voor beginners/gehandicapten/kinderen etc. zijn vaak ook heel belangrijk voor manegehouders.
MaluH schreef:Er is een groot verschil tussen de manegewaarde en de leeftijdwaarde.
Als manegepony is hij idd goud waard, als ik naar de leeftijd ga kijken zou ik er niet meer dan de slachtwaarde voor betalen.
Ik ben bang dat hij deze pony niet voor een klein prijsje weg zal doen.
femo schreef:wat een kl**tzak dat hzo'n pony zn hele leven werkt voor die vent, en dat hij hem dan liever naar de slacht brengt dan naar jou..

femo schreef:@joycidj007, Ja, ik vind het een vrij normale reactie.
ik vind dat als je toch al zulke oude manege pony's houdt die altijd hard hebben gewerkt, je niet zonder pensioen (mits gezondheid) zomaar naar de slacht kunt brengen. hun hele leven zijn ze uitgemolken en hebben ze moeten werken, stuiterende kindjes op de rug moeten dragen, en dan word het paard liever naar de slacht gedaan dan nar een goed huisje?
nee, dat komt er bij mij niet in. overigens ben ik niet tegen slacht.
femo schreef:wat een kl**tzak dat hzo'n pony zn hele leven werkt voor die vent, en dat hij hem dan liever naar de slacht brengt dan naar jou..