kleding zomer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

kleding zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 15:54

de zomer komt er aan en dan blijven wij allemaal ook bij de paarden omgaan maar om nou op teenslippers en korte broek naar de paarden te gaan is geen aanrader? maar zo lange paardrijdbroek die strak zit is ook warm en laarzen ook.

Wat hebben jullie aan in de zomer bij de paarden want ik zoek iets anders dan gwn een broeken want dat mag niet vvan mijn moeder en moet altijd paardrijdbroeken aan wat hebben jullie soort paardrijdbroeken/laarzen aan in de zomer??

Monchou

Re: kleding zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:56

Korte broek met stevige schoenen?

Ik ben ook aan het zoeken hierin. Lastig soms :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:57

Als het erg warm is gewoon een kort broekje. En als ik ga rijden van die schoenen die je onder chaps aan doet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:57

Gewoon een rijbroek als ik niet op mijn paard zit doe ik m'n sokken omlaag en de broek als deze klittenband heeft los en omhoog terugslaan (snap je het nog)

Als ik niet ga rijden een korte (spijker)broek en klompen (lekker charmant)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:58

Rijbroeken van een hele dunne stof? Zogenoemde 'zomerrijbroeken', sokken, jodhpurs en chaps? Je chaps kan je af doen als je niet aan het rijden bent en sokken naar beneden, broek kan je desnoods naar boven omslaan als je niet aan het rijden bent, kleur je nog een beetje bij ook :j

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 15:58

Martine_R schreef:

de muggen en horsels eten me helemaal op XD haha maar jah ik mag dus niet in gewoone kleren naar de paarden toe en als ik ga rijden is dat ook niet fijn met korte broek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:59

Ik rijd gewoon in mijn rijkbroek + laarzen met een mouwloos shirtje, haha

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:02

Ik ga ook altijd met een gewone rijbroek. Laarzen doe ik pas aan het op laatste moment. Tot die tijd vouw ik de rijbroek zover mogelijk van de onderkant omhoog, en trek ik gewone stevige schoenen aan. Dat is net iets minder warm als de hele tijd laarzen. Verder gewoon een poloshirtje.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:03

alltimapanda schreef:
Martine_R schreef:

de muggen en horsels eten me helemaal op XD haha maar jah ik mag dus niet in gewoone kleren naar de paarden toe en als ik ga rijden is dat ook niet fijn met korte broek

Ja okee, de muggen en horzels had ik niet aan gedacht.

Maar wat betreft de andere problemen:
- je kunt toch gewoon een goedkoop kort broekje en hempje kopen bij de Primark en die speciaal voor de paarden gebruiken?
- je kunt vlak voor het rijden dan je rijbroek aantrekken en vlak erna weer uit ;)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:06

@martine_r er zit geen primark bij mij in de buurt haha xD maar ik kan je tip onthouden

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:11

alltimapanda schreef:
@martine_r er zit geen primark bij mij in de buurt haha xD maar ik kan je tip onthouden

H&M Zeeman Hema

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:11

mn witte wedstrijdbroek. Ik rij toch nooit wedstrijden dus het maakt mij ook niet uit als die vies wordt. Omdat die wit is wordt er minder warmte opgenomen.
En na het rijden lkkr het klitteband los en een 3 kwartsbroek van maken (pijpen omhoog vouwen).
Rijden doe ik dan alsnog met laarzen of met gympen met een stevige achterkant (Nike Air Max) ivm sporen en chaps er omheen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:12

friesam schreef:
alltimapanda schreef:

H&M Zeeman Hema

:D

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:14

Ik draag altijd een luchtig shirtje met een speciale zomerrijbroek of een korte broek met stevige schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:22

In de vorige zomer ging ik gewoon met mijn paardrijbroek aan + (rubberen) rijlaarzen + t-shirt (heb geen rijschoenen). Echt geen aanrader dit :n
Wil zelf ook nog rijschoenen + chaps halen.

Wat ik zou doen is; gewoon je rijschoenen (als je die hebt) aandoen zonder chaps, of gewoon gympen aan als je alleen maar stalklusjes gaat doen, samen met een korte broek + shirtje. Als je dan gaat rijden je paardrijbroek aandoen en al het andere. Ben je klaar met rijden? Dan gewoon weer je korte broek etc aandoen. Natuurlijk ligt het er ook wel aan of je aangevallen wordt door horzels of niet en of je je been niet ergens aangaat schuren.
Als je dingen in de wei gaat doen, zou ik wel een lange broek aandoen ivm met kans op teken (?).

Nooooiit slippers aandoen! Kan zijn dat er een paard op je voet gaat staan, dan ligt je voet open. -O-

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:25

ik was afgelopen zomer bij me verzorgshetje op teenslippers enzo en tijdens wandeleen was die vervelend en stond die op me voet deed niet veel pijn had alleen wondje en blauwe plek en een kapote slipper

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:26

Als het echt heel warm is rij ik met jodphurs en een dunne rijbroek. En als ik niet ga rijden die dag maar wel naar de paarden doe ik meestal gympen en een goedkoop kort broekje aan.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:27

alltimapanda schreef:
ik was afgelopen zomer bij me verzorgshetje op teenslippers enzo en tijdens wandeleen was die vervelend en stond die op me voet deed niet veel pijn had alleen wondje en blauwe plek en een kapote slipper

Heb je nog geluk gehad zeg! Moet je nagaan hoe het was geweest als het een grote pony of een paard was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:29

alltimapanda schreef:

Ging deze zomer een keer zwemmen met Karel (de shet) vond die heel leuk! Behalve dan in het wat diepere water. Had mijn laarzen toen uitgedaan, omdat die anders zou vol lopen met water. En wat dacht je?..... Karel ging erop staan -O- Niet hard ofzo en ook niet met z'n volle gewicht, maar was wel vervelend inderdaad. Gelukkig geen wond eraan overgehouden :P Lucky me, maar sommige hebben ook wel eens hun hele voet open.... Dus altijd beschermende/stevige schoenen aandoen :roll:

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:50

Riannetjehh schreef:
alltimapanda schreef:

Heb je nog geluk gehad zeg! Moet je nagaan hoe het was geweest als het een grote pony of een paard was..

ja daarom ik heb het gelijk afgeleerd

Jessica2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:18

Begint nu weer mooi weer te worden, dus vandaag al in gewoon rijbroek, laarzen en t-shirt.

Jamira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:57

ik rijd altijd met de dunste rijbroek die ik heb, luchtig shirtje of hempje en dan met jodphurs :)

lovecamantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:00

ik rij gewoon met een dunne broek en een polo, heb in de zomer een hekel aan van die luchtige shirtjes, als je zweet gaan ze plakken!

mayrafamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:55

Paardrijbroek, hempje, gewone sokken dus geen kniekousen en alleen jophurs, geen chaps!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:50

je kan wel n korte broek aan doen, maar dan moet je je beugels onder het zweetblad doen want anders gaat je vel tussen de stijgbeugel riemen.
of natuurlijk een dunne rijbroek