Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_sharonnn schreef:Hallo Bokkers,
Ik zit erover na te denken om mijn paard te verzekeren, echter kan ik niet helemaal de informatie vinden die ik zoek. Ik zit nog met de volgende vragen:
-Kostenplaatje:
ruwweg tussen 16 en 20% van de verzekerde som voor een zinvolle ziektekostendekking
-Waar ben ik voor verzekerd:
Dat bepaal je zelf, hoe uitgebreider de verzekering, des te hoger de premie
-Dierenarts, wanneer uitkeren van een vergoeding:
als je ziektekosten meeverzekerd hebt. Let op je eigen risico!!
-Welke verzekering is het meest betrouwbaar
Verzekeraars zijn geen filantropische instellingen; die willen uiteindelijk geld verdienen aan jouw verzekering en niet als vangnet fungeren voor kosten die jij niet kunt betalen!
Ik hoop dat iemand me even uit de brand kan helpen en eventueel ervaringen kan delen.
Kirrr schreef:Hier zijn ze via hippozorg verzekerd.
Als je het geld dat je aan verzekering geeft spaart, dan kan je al makkelijk operatie etc betalen.
Verzekering zat bij paard toen ik haar kocht. Eens dat ik ze zelf moet betalen hoef ik de verzekering niet meer.
punkd schreef:Bij Bierum kan je online een offerte maken kost niks ook de polis voorwaarden staan duidelijk op de site
deze verzekering heb ik ook en heb er goede ervaringen mee
Yvank_ schreef:Kirrr schreef:Hier zijn ze via hippozorg verzekerd.
Als je het geld dat je aan verzekering geeft spaart, dan kan je al makkelijk operatie etc betalen.
Verzekering zat bij paard toen ik haar kocht. Eens dat ik ze zelf moet betalen hoef ik de verzekering niet meer.
Nou dat is niet waar hoor!
Mijn haflinger ging direct toen ik dr kocht de verzekering in, half jaar later hadden we al hoefprobleem nummer 1. €600,- verder. Ik had toen 160 verzekeringspremie betaald tot aan daar.
Al met al hebben de problemen met periodes er tussen tot aan januari dit jaar geduurd tot paard is ingeslapen.
Kosten verzekering tot inslapen €600,-
Globale DA kosten totaal €1600 (ivm regeling kliniek 100% vergoeding, excl 4x eigen risico 20 euro en inslapen 100)
Na overlijden uitkering van €1500..
Als je paard 10 jaar niks heeft en je spaart dan kan het uit maar krijgen ze direct wat als je nog niks gespaard hebt dan echt niet.
Yvank_ schreef:Ik kan je absouut van Bierum aanraden!![]()
Idd je kan online een offerte aanmaken. Ik betaalde voor mijn haflinger destijd rond de 85 per kwartaal zij was dan verzekerd voor dood en ziektekosten. Ziektekosten worden 80% vergoed de voorwaarden staan duidelijk op de site.
Declaraties worden hier heel snel afgehandeld en de verzekering behandeld je paard als een paard en niet als nummer. Toen mijn haflinger afgekeurd was is het proces heel soepel verlopen niks geen horrorverhalen zoals je soms wel leest over verzekeringen die niet akkoord gaan oid. Paard is ingeslapen en binnen een paard dagen was de schadeclaim uitgekeerd.
en niet zozeer voor de uitkering bij dood.Kirrr schreef:Hier zijn ze via hippozorg verzekerd.
Yvank_ schreef:Kirrr schreef:Hier zijn ze via hippozorg verzekerd.
Nou dat is niet waar hoor!
Mijn haflinger ging direct toen ik dr kocht de verzekering in, half jaar later hadden we al hoefprobleem nummer 1. €600,- verder. Ik had toen 160 verzekeringspremie betaald tot aan daar.
Al met al hebben de problemen met periodes er tussen tot aan januari dit jaar geduurd tot paard is ingeslapen.
Kosten verzekering tot inslapen €600,-
Globale DA kosten totaal €1600 (ivm regeling kliniek 100% vergoeding, excl 4x eigen risico 20 euro en inslapen 100)
Na overlijden uitkering van €1500..
Als je paard 10 jaar niks heeft en je spaart dan kan het uit maar krijgen ze direct wat als je nog niks gespaard hebt dan echt niet.

_sharonnn schreef:Ik moet zeggen dat ik het verhaaltje nog een beetje ingewikkeld vind.
Ik zal het een en ander even op een rijtje zetten.
Het gaat om een bijna 8-jarige KWPN merrie die 9 oktober 2013 klinisch goed gekeurd is.
De bedoeling was om haar te verzekeren tegen ziektekosten.
Misschien dat het zo duidelijk is?
Ik hoef geen overlijdensverzekering voor haar
ikke schreef:_sharonnn schreef:Ik moet zeggen dat ik het verhaaltje nog een beetje ingewikkeld vind.
Ik zal het een en ander even op een rijtje zetten.
Het gaat om een bijna 8-jarige KWPN merrie die 9 oktober 2013 klinisch goed gekeurd is.
De bedoeling was om haar te verzekeren tegen ziektekosten.
Misschien dat het zo duidelijk is?
Ik hoef geen overlijdensverzekering voor haar
Voor welk bedrag wil je het paard verzekeren?
Let erop: je verzekerd niet je paard; je verzekerd een financiële waarde met het paard als onderpand!
Wat je voor het paard betaald hebt, is in principe niet relevant in relatie tot de waarde waarvoor je het paard verzekerd. De verzekerde waarde is bij veel verzekeringen namelijk ook gelijk het uitkeringsplafond per gebeurtenis (en soms ook nog per jaar). Denk daar dus ook even over na.
liefhelietje schreef:ikke schreef:Voor welk bedrag wil je het paard verzekeren?
Let erop: je verzekerd niet je paard; je verzekerd een financiële waarde met het paard als onderpand!
Wat je voor het paard betaald hebt, is in principe niet relevant in relatie tot de waarde waarvoor je het paard verzekerd. De verzekerde waarde is bij veel verzekeringen namelijk ook gelijk het uitkeringsplafond per gebeurtenis (en soms ook nog per jaar). Denk daar dus ook even over na.
Dit is niet waar. Het is bij de meeste verzekeringen niet mogelijk je paard te verzekeren voor een hoger bedrag dan de reële handelswaarde. Dit heeft te maken met het indemniteitsbeginsel.