Wellicht heeft iemand hier de gouden tip voor mijn trailerhufterknol
Ik ben ibv een leuke 11jarige ruin, super meewerkend, maar zeer sensibel en gauw mega gestrest. Dit is wat er dus ook op de trailer gebeurt. Hij loopt er prima in, maar dan... Na ongeveer 5min begint meneer als een malle te schrapen/klauwen met zijn voorbeen. Iedereen hoort me aankomen! Diverse automobilisten kijken om bij een stoplicht... Resultaat is een mega bezweet paard aan het einde van de rit (lees; de druppels hangen eraan). Hij loopt vervolgens weer redelijk normaal de trailer uit, is wat zenuwachtig op lokatie, maar dit gaat weer over. Tot je hem dus weer meeneemt naar huis, en alles zich weer herhaalt. Het is duidelijk stress, want hij deed dit bijvoorbeeld ook met scheren... liet precies hetzelfde gedrag toen zien op de poetsplaats.
Wat hebben we geprobeerd?
- Hooinet (paard heeft totaal geen etenslust)
- Voer in de trailer (wil niets, zelfs geen wortels/snoepjes ed)
- Mega zachtjes rijden (lees: met 10km/u over rotondes ed)
- Erachter rijden en hem toespreken vanuit een andere wagen
- Thuis laden, niet meenemen en voeren op de trailer om te wennen
Mijn trailer is een 1,5paards bockmann, gewoon een degelijk ding. Met zadelkamer, dus ik kan zelf niet meerijden. Paard is 1,78m, vorige paard van 1,84m stond ook prima in deze trailer.
Volgens de vorige eigenaresse is hij braaf naast een ander paard. Maar dit kan ik niet proberen, want niemand wil zijn paard naast mijn hufter zetten of zijn trailer ervoor uitlenen.
Dus, tips zijn welkom. Want ik ga graag met mijn trailer naar concours of het bos/strand, maar mijn paard iets minder graag

Maar ik dacht dus bijvoorbeeld wel aan een atec, die zijn 1,45m en mijn bockmann is 1,3m breed. Alleen om er nou ff een trailer voor te kopen om te proberen, haha.

(of eigenlijk:
)
Liever dat het helemaal niet nodig is natuurlijk...