Tips ruitervakantie op max. 6 uur rijden van Utrecht gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Tips ruitervakantie op max. 6 uur rijden van Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 16:19

Hoi allemaal!

Ik lees al jaren regelmatig mee hier op het forum, dus hoogste tijd dat ik ook eens een echt berichtje post :)

Ik wil aan het eind van het voorjaar / begin van de zomer een lang weekend (vrijdag tm maandag) gaan paardrijden met mijn vader. En ik ben op zoek naar tips! Wat we willen:

- een kleinschalige organisatie
- op maximaal 6 uur rijden van Utrecht
- mijn vader is een echte beginner, hij beheerst de drie gangen net, als ze weer even opgefrist worden. Ik ben zelf wel heel ervaren. Het zou leuk zijn als we bijvoorbeeld 's ochtends met z'n tweeën (met begeleiding) een rit van max 1 a 2 uur kunnen maken, en dat ik dan 's middags nog een keer een wat uitdagendere rit kan maken.
- een plek waar je op hetzelfde terrein kan overnachten, maar GEEN campings
- ik ben helemaal gek van koudbloed(achtige) paarden, dus als ze er tinkers, haflingers, fjorden, friezen oid hebben dan ben ik helemaal zielsgelukkig, maar dat is geen vereiste ;)

Vrij veel eisen dus :P Ik ben benieuwd of jullie ons iets kunnen aanraden!

Kleine toevoeging: ik heb in 20 jaar nog nooit op het strand gereden en zou dat heeeeeel graag eens willen doen, dus als jullie een plek weten waar dat ook nog kan is het helemáál geweldig! :D

dedodshoorn

Re: Tips ruitervakantie op max. 6 uur rijden van Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:14

Wellicht is landgoed De Dodshoorn in het Drentse Grolloo iets voor jullie?

www.landgoeddedodshoorn.nl

Prachtig gelegen landgoed op een terrein van 23 hectare, te midden van drie uitgestrekte boswachterijen. Gelegenheid tot het huren van paarden, ook voor beginners. Een heel landgoed voor jezelf!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:28

Www.vakantieparkzonnetij.nl het is wel een bungalowpark+camping maar toch raad ik het je aan. Super leuke paarden! Ik reed daar voornamelijk op de haflingers en die waren echt leuk om mee te rijden. Je zet 4 stappen vanaf het park en je zit in het bos.
Het voldoet eigenlijk aan al je eisen want het is ook niet een enorm groot vakantiepark.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:34

Je kunt eens informeren bij vakantiehuispeelhoven.nl
Het enige wat je niet kunt is op het strand rijden daar. Verder moet aan alle eisen voldaan kunnen worden.

Je kan ook noppert hier op het forum een berichtje sturen, zij is de eigenaresse.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:32

Bedankt voor de reacties! Niet alles valt binnen ons budget maar ik heb een paar mailtjes verstuurd. Zijn er nog meer ideeën? :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:02

Manege Noot Callantsoog?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:27

Manege Smid in Noordwijkerhout? Op een kleine 300 meter afstand ligt ook een hotel-achtig iets. :j Daarnaast gaan de ritten meestal door duin, bos en over het strand!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:58

Ik weet niet of je de grens over wilt, maar misschien is ferienhof Junkern-Beel iets voor je? Voldoet volgens mij aan al je eisen.

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:08

Kijk eens op http://www.paardrijdenophetstrand.nl

Zijn ruiterweekenden en paardrijdtochten op Ameland, indeling kan aangepast worden. Heerlijk over het strand rijden met onder andere haflingers en fjorden. Kleinschalige organisatie en overnachting op eigen terrein.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 09:31

Bedankt voor alle antwoorden!! Ik ga vandaag weer lekker in het rond bellen ;) Als er nog meer ideeën zijn (ook voor volgende jaren) dan zijn die welkom!!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:53

Vakantiehuis ijspeert in lehnhausen/gemunden in duitsland.Wij zijn er 2 keer geweest en je kunt prachtig rijden in de bossen.De familie is nederlands en dat was erg handig.Ze hebben rustige paarden en snelle.Je kunt bespreken wat je wilt met een buitenrit.Ik ging op een rustig paard en een rit zonder galop en mijn dochter met galop.Ze wilde niet mee met de bejaardenrit van haar moeder.En een prachtig appartement.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:54

www.ranch.be, nederlands stel in de belgische ardennen, echt heel leuke vakantie gehad daar!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:39

Le morrillon in de Vogezen is ook echt een aanrader en precies in 6 uur te bereiken vanuit Utrecht. Mooie omgeving, leuke paarden, lekker eten en vriendelijke eigenaren.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:44

IJspeert zijn we geweest!! Twee keer al. Dat was echt heeeeeelemaal geweldig :) :) Vandaar dat we nu hetzelfde willen maar dan op een ander adres.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:45

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:39

kobuss1 schreef:
http://Www.paardentoerisme.nl.
Is volgens mij met veel tinkers en strand in de buurt

Nope, dit is een verzamelsite!
Op zich een goede site, maar heb niet de illusie dat alle mogelijkheden hier genoemd worden. Ook moet je even wat spelen om te kijken hoe het voor jouw wensen de juiste resultaten geeft.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:47

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 21:30

We hebben geboekt!! :D :D We gaan van 16 tm 18 mei naar Tinker Cottage O'Britain: http://www.obritain.nl/index.php . Klinkt heeeeelemaal te gek, ben nu al verliefd op de paarden die ze op haar site heeft staan en heb ze nog niet eens in het echt gezien O:) Maar dat gevoel kennen jullie vast wel :P De eigenaresse komt heel aardig over via de mail. Kent iemand van jullie deze cottage?

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:40

Hoi TS, het is een jaar geleden , maar wij denken erover om dit jaar heen te gaan, mannen gaan mountainbiken en dochter en ik willen rijden, mag ik je ervaring weten en hoe het is?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 10:36

Het was heerlijk!!!! :D Zeker doen!!!! De paarden zijn fantastisch, voor iedereen wat wils maar wel allemaal ontzettend betrouwbaar. De mensen zijn superaardig en zijn heel flexibel, kijken wat je wil en dan is er veel mogelijk. Zou me niks verbazen als het mogelijk is dat jullie er tegelijk, samen met mountainbike en paard op uit kunnen. Was voor ons echt een onvoorstelbaar leuke ervaring. Zou alleen even kijken hoe je het dan doet met overnachten. Er is een soort sta-caravan, maar de bedden zijn vrij klein en verder is daar alleen een slaapbank. Er is ook nog wel een blokhut maar die is geloof ik minder luxe. Maar dat zou ik gewoon even overleggen met de eigenaren. Wij hebben het fantastisch leuk gehad daar!! :)

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:59

Sterretje90 schreef:
Het was heerlijk!!!! :D Zeker doen!!!! De paarden zijn fantastisch, voor iedereen wat wils maar wel allemaal ontzettend betrouwbaar. De mensen zijn superaardig en zijn heel flexibel, kijken wat je wil en dan is er veel mogelijk. Zou me niks verbazen als het mogelijk is dat jullie er tegelijk, samen met mountainbike en paard op uit kunnen. Was voor ons echt een onvoorstelbaar leuke ervaring. Zou alleen even kijken hoe je het dan doet met overnachten. Er is een soort sta-caravan, maar de bedden zijn vrij klein en verder is daar alleen een slaapbank. Er is ook nog wel een blokhut maar die is geloof ik minder luxe. Maar dat zou ik gewoon even overleggen met de eigenaren. Wij hebben het fantastisch leuk gehad daar!! :)

O wat fijn, dank je voor de snelle reactie, ik heb al een mailtje gestuurd en ben nu in afwachting van een reactie!
Maar dank je wel! altijd fijn om de ervaring van een ander te horen!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:06

Voor eventuele andere tips, of dit jaar of voor mensen die ook een plek zoeken heb ik nog wel een hele leuke tip!!
Vakantie vieren bij Les olivettes in La roche in de ardennen!! http://villalesolivettes.be
Je rijdt op merens paarden en eventueel een kruising daarvan met een wat groter paard.

Ook is er een mogelijkheid om te blijven in de herberg, of in het hotel!! Kleinschalig bedrijf met
veel liefde en aandacht voor de paarden.

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:12

Jetteke4 schreef:
Sterretje90 schreef:

O wat fijn, dank je voor de snelle reactie, ik heb al een mailtje gestuurd en ben nu in afwachting van een reactie!
Maar dank je wel! altijd fijn om de ervaring van een ander te horen!

[/quoteupdate: Yes we hebben geboekt ,een hele week lang hebben we het 4-persoon chalet!..... lijkt mij zo heerlijk rustig daar..... Paardrijden ,fietsen en wandelen ! wat wil een mens nog meer!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:13

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:33