Mijn Caspian staat sinds dit jaar in de dekens, dit omdat hij ongeschoren heel heel heel veel zweet en hij dus een jachtmodel geschoren krijgt -dit jaar is het afmaken niet gelukt, omdat de messen bot waren en een zekere winkel eerst de messen kwijt was geraakt en nu beweert de messen nooit gekregen te hebben. Daarnaast staat hij 24/7 buiten i.v.m. luchtwegproblemen wanneer hij op stal staat. Enfin, ik ben dit jaar dus begonnen met dekens. Ik heb er vier waarvan drie merkloos, maar wel zogenaamd geschikt voor brede paarden. Twee daarvan passen op zich wel goed, maar hij krijgt er schuurplekken van. Vandaar dat ik voor volgende winter andere dekens wil. Ik verwacht dat ik er wel flink wat euro's voor neer mag tellen, vandaar nu al mijn oriëntatie, zodat ik ervoor kan sparen of ze gespreid kan kopen.
Het probleem: Caspian is een Fjord. Hij staat op een Haflingerstal. Hij is in vergelijking met de Haflingers breed. Maar in vergelijking met andere Fjorden is hij smal. Hij is dus breed-maar-toch-niet-heel-breed.

Er is vast wel iemand met een breed-maar-toch-niet-heel-breed paard op Bokt die dekens heeft die heel goed passen
Zouden die mensen misschien dan met mij kunnen delen welke dekens wel goed passen? Daar zouden jullie Caspian en mij ontzettend mee helpen! Ik zal dan op zoek zijn naar in ieder geval een 100gr en 200gr (ik heb een fleecegevoerde die past en een 200gr onderdeken die past).Ook niet geheel onbelangrijk om te melden: de deken mét merk die wel goed past is een onderdeken van Harry's Horse.
Edit: wat ik ook al heb geprobeerd is een Bucas. Maar die was te smal en met dekenverlenger te breed

Liggen bij onze paarden alsof ze ervoor gemaakt zijn
Maar dan is het handig om te weten welke merk (en soort) dekens goed liggen. 
en heb er nu een model met 'brede borst' en die ligt goed. Voor zover ik weet van het passen, want dat is een 300 en die heeft hij dit jaar niet nodig gehad.. dus 'in gebruik' verandert mijn mening daar misschien nog over. Maar zo op het eerste oog was ie prima.