wat zou jij geven voor deze A-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

wat zou jij geven voor deze A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:54

Ik zit met een dilemma.

2,5 jaar geleden een 14 jarige pony gekocht voor toen actief rijdende dochter.
Ze reed al elke week op deze pony en er was echt een klik.
Helaas is er nu inmiddels geen interesse meer voor vanuit dochter.
ja wel af en toe dat buitenritje, maar niet de verzorging er omheen.

Die pony heb ik voor een x bedrag gekocht.
met de belofte dat als we haar ooit zouden verkopen de verkoper eerst recht had voor deze X bedrag.

Deze pony is een welsje ( hoe schrijf je dat?) van 1,17 hoog. bruin met zwarte manen. een zeer kindvriendelijke pony, goed te berijden door onze tweeling van 5 en dus dochter van nu inmiddels 10.
Ook tijdens het verzorgen is ze zeer lief en geduldig. kinderen kunnen zonder problemen onder haar door kruipen en via haar kont naar beneden glijden. in de weide zitten ze regelmatig op haar rug zonder ook maar enig houvast. pony laat dit alles zonder problemen toe.

Ze wordt voornamelijk buiten gereden waar ze super braaf is. Ook een leuk sprongetje kan ze maken. heeft ze echt plezier in.
ook voor de kar draait ze dr hoef er niet voor om.

hoeven zijn supergezond. altijd netjes bekapt en door de tandarts gezien.
Kan bij elk soort paard gezet worden is met iedereen vriendjes.

Het enige minpuntje is dat ze iets last heeft van zomer eczeem welke sinds ze bij ons staat heel goed terug gedrongen is. (terwijl we aan het bos Veluwe wonen)

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft wel een paspoort, geen papieren

Alvast bedankt voor de reacties

Alexandra_

Re: wat zou jij geven voor deze A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:57

Ik denk max 500 eur..

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:58

hoe bedoel je met geven?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:59

Wat fijn, een eerlijk verhaal. Ik heb er helaas geen verstand van, kijk even rond op marktplaats zou ik zeggen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:59

Maar wat is dan je dilemma? Wel of niet verkopen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:00

Echt fijne kinderpony's zijn vrij zeldzaam en daardoor behoorlijk duur. Ik vind het lastig om een bedrag te noemen, ben helemaal niet thuis in dit spul maar ik geloof dat ik 'm onder de 1000 euro toch niet snel weg zou doen. Misschien is dat zelfs nog wel aan de lage kant maar nogmaals, niet helemaal mijn gebied die kleintjes :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:01

hangt er vanaf , denk dat je er sowiso niet meer dan 750 voor krijgt, maar het is maar net welke rijke ouder je treft...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:01

Gezien het een echte kinderpony is, en een alleskunner, mennen, dressuur, springen, denk ik eerder aan 1250 euro!

AngelaElisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:02

Dan is ze nu zeker 16,5? Ik zou 500-1500 vragen, niet onder de 500 want anders kans op handel of slacht en neem aan dat dat niet de bedoeling is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:02

0000 schreef:
Echt fijne kinderpony's zijn vrij zeldzaam en daardoor behoorlijk duur. Ik vind het lastig om een bedrag te noemen, ben helemaal niet thuis in dit spul maar ik geloof dat ik 'm onder de 1000 euro toch niet snel weg zou doen. Misschien is dat zelfs nog wel aan de lage kant maar nogmaals, niet helemaal mijn gebied die kleintjes :)

Dit is ook mijn gedachte; een goede kinderpony is goud waard wat dat betreft. 750 (zonder spullen)- 1000 euro.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-03-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:03

Mijn dilemma is dat de vorige eigenaar fors minder kan betalen. en ik erover aan het nadenken ben. echter wil ik ook niet veel te weinig ervoor terugkrijgen.

Dus dacht even op bokt vragen wat een normale prijs is voor een goede betrouwbare kinderpony zonder papieren, maar wel echt zeer lief en betrouwbaar zelfs bij de allerkleinste kinderen.
en welke een prima leer pony is.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:03

Ik denk max zo'n 550. Ze is nu 16/17 dus al redelijk op leeftijd. Wel een leuke kinderpony! Helaas is de markt ingestort. Misschien een zorgboerderij waar ze tot recht kan komen ?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:04

Het is een goede kinderpony máár 'al' 17 jaaar (betekent niet dat ik dat oud vind, maar dat het toch een beperking is bij verkoop want mensen kopen liever een jongere pony) wat haar toch minder waard maakt. Het is maar net wat de gek er voor wil geven! Ik zou iig niet lager gaan dan 400 maar boven de 1000 zul je niet snel ervoor krijgen gok ik.
Laatst bijgewerkt door Siepie op 05-03-14 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:04

denk niet veel meer dan 500 euro, hoe oud is de pony nu? 16,5?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:05

voor een welsh A zonder papieren
maar wel onder het zadel + voor de koets beleerd. Merrietje.

Zal ik zeggen 450,- misschien nog oplopend naar 550,- ivm al beleerd etc (en eventueel met spul)
(maar niet lager dan 400,- )

de leeftijd is inderdaad wel een impact hebbende factor. Veel mensen willen zo'n pony voor hun kids en willen nog dat de 1e erop begint en de 2e er nog lekker op kan rijden.
met deze leeftijd gaan ze vaak nee zeggen, omdat ze max. een leeftijd van 13 etc. zoeken
vandaar bedrag 400,-

Boven de 600,- mag je met de markt van tegenwoordig echt niet vragen.
Ofja, vragen wel, maar krijgen zal je niet denk ik..
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 05-03-14 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:06

Brave, geduldige, eerlijke kinderpony's zijn echt goud waard. Er is toch niets mooier als kind om het omgaan met paarden en het rijden van een geduldige pony te leren. Zo'n pony, gereden en aangespannen, is voor mij zeker €1250,- waard, ook zonder papier want op een papier kun je niet rijden. Ik heb hier ook zo'n lieverd lopen, Welsh gefokt, maar nog maar 5 jaar. Heerlijk als je je kind met zo'n pony om ziet gaan! Succes met een eventuele verkoop.

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:10

Ik lees dat je tweeling van 5 ook op haar kan rijden, wanneer zij wat ouder worden kunnen ze zeker nog een paar jaar plezier aan haar beleven. En aangezien ze ook nog voor de kar kan, zou ik haar houden (als je de tijd en ruimte ervoor hebt).
Ik vind dat als je haar wilt verkopen, je je belofte aan de oude eigenaar moet houden en haar dus voor hetzelfde bedrag moet terugverkopen. Beloofd is beloofd.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:11

KingYasFenn schreef:
de leeftijd is inderdaad wel een impact hebbende factor. Veel mensen willen zo'n pony voor hun kids en willen nog dat de 1e erop begint en de 2e er nog lekker op kan rijden.
met deze leeftijd gaan ze vaak nee zeggen, omdat ze max. een leeftijd van 13 etc. zoeken
vandaar bedrag 400,-, (maar wil je echt voor een goed huis gaan met zekerheid, zou ik voor mijzelf nog 50,- kunnen zakken.. maar weggeven voor onder de 350,- zal ik NOOIT doen...)

We hebben geen haast, ze kost me niks als ze hier loopt. het gaat er dus om dat de vorige eigenaar nu minder kan betalen dan dat ze 2,5 jaar geleden mij koste. terwijl de afspraak was hetzelfde bedrag terug.

Nu gaat het me echt niet om 100-200 euro maar ben gewoon echt nieuwsgierig.
450 euro vind ik schrikbarend laag, het is geen shetlander die niks kan.
zo`n pony als dit vind je niet snel weer!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:13

Ik denk juist dat mensen een pony met deze leeftijd nog best wel willen kopen. Kind wil een eigen pony, maar groeit nog verschrikkelijk snel. Dit is een fijne maat om mee te beginnen, maar na een 2/3 jaar zijn ze er weer afgegroeid. Dus waarom dan een jongere pony, als kindlief toch niet meer past na een paar jaar?

Omdat het zo'n brave pony is zeg ik ook rond de €1000 :).

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:14

Wat had je zelf in gedachten dan?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:15

Ben dan wel benieuwd waar je haar destijds voor gekocht hebt, dat zou ik ook meenemen in de prijs.
Ze kan alles en is supermak, maar ze is ook al op leeftijd! lastig.....

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:16

misschien kan je jonge tweeling er later oprijden en dat je nu een verzorger kan gaan zoeken?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:18

Ik denk rond de €800,-. Hij is beleerd voor de kar én onder het zadel. Superbraaf, ook met hele kleine kindjes. Nee, dan vind ik €450,- echt weinig! :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:18

Als dat de afspraak is zal ik tegen de vorige eigenaar zeggen: X-bedrag (afgesproken bedrag) en anders heeft u pech. Dan verkoop ik haar aan iemand anders.
afspraken zijn afspraken en als de vorige eigenaar het helaas nu niet kan opbrengen betekend dat dat je haar mag doorverkopen.

Nee het is geen shetlander die niks kan. Maar ik vind 450,- euro in deze tijd een zeer realistische prijs voor een welsh van 16,5. Ondanks haar inzetbaarheid bij kids. Het is en blijft een A-pony op hogere leeftijd + iets wat je echt niet wilt hebben, fixe manen eczeem..
maar zonder de beleerdheid + het omgaan met kinderen.
had ik voor een welsh zonder papieren en de leeftijd nog geen 300,- gegeven.

Er staan beleerde welsh atjes(enkelspan/tweespan/onder het zadel) te koop van o.a. 7jaar (soms met papieren) voor de prijs van 750,-
je moet je niet vergissen,de afgelopen paar jaar is de markt enorm gezakt..

(maar proberen voor 850,- kan je altijd doen, het is maar wat de gek ervoor geeft)

juist de Atjes zijn flink gezakt, mensen kopen nu liever een B of een C, zodat de kids er eventjes mee door kunnen groeien..

(en op welsh kun je niet wijzen zonder papieren, het is nu gewoon een Apony, dus roepen 'het is niet zomaar een shetlander' is helaas niet helemaal correct..ik heb hier een shetlander met een tinkerpaspoort, maakt hem nog geen tinker haha)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 05-03-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:21

wat is precies het probleem, de prijs was destijds toch al afgesproken?
Dan hoef je er niet onder te gaan zitten.
Of wil jij er nu meer voor?