Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
trustHim schreef:Een join up is psychisch heel erg zwaar voor een paard en in mijn ogen niet de vriendelijkste manier om een band op te bouwen.
MarlindeRooz schreef:Zoals jij het doet moet het in ieder geval niet, dit hoor je alleen te doen als je paard echt gestraft moet worden.
Arina, dus nieuwe paarden die niks fout doen, daar doe je een join-up mee???
naomi_1998 schreef:Wat ik er van vind is dat je dat aan experts moet overlaten en niet via bokt aan mensen moet gaan leren. Het is namelijk niet, zoals jij het al beschrijft, rondjes laten rennen tot ze allemaal tekens geven. Het is veel meer dan dat en dat moet je aan experts over laten en niet zelf gaan uitproberen.
Ik kan mijn paarden overigens nieteens van schuin achter benaderen, zij benaderen mij.
krimpenaar schreef:Een join up ben ik niet zo fan van, vooral omdat het vaak niet onder controle is, je jaagt je paard maar op totdat die gaat knabbelen en zich overgeeft (tevens ren je wel erg dicht bij het paard op sommige momenten..)
Ikzelf doe spiegelen met mn verzorgpaard, weet niet echt wat de originele naam is. Doormiddel van mijn lichaamshouding en lichtelijk hand'gebraren' laat ik het paard (onder controle) stappen draven galoperen stoppen en draaien wanneer ik het wil. Persoonlijk vind ik dit zelf vriendelijker, als je het goed doet dan