welke rijhandschoenen zijn nou het beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefferd

welke rijhandschoenen zijn nou het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:26

Hoii !

Ik heb al heel veel handschoenen versleten vorig jaar en dit jaar. (ook niet zo heeeel veel je moet dus niet denken dat ik zo aan me paard loop te rukken want dat is niet het geval ;) )

Dus eigenlijk zoek ik een goede handschoen die langer mee gaat, want ik rij wel dagelijks.
Ik denk ook wel dat dit vaak voorkomt bij andere ruiters dat je handschoenen snel slijten, of niet?

ik heb al veel geprobeerd, van harry's horse tot er met roeckl rijhandschoenen het viel me wel op dat de harry's horse langer mee gaan dan de roeckl handschoen vreemd genoeg :')

De fijnste die ik tot nu toe heb gehad vindt ik persoonlijk die van BR want die slijten niet zo snel en als ze slijten houden ze nog wel hun grip.

Ik ben dus benieuwd of dit ook bij jullie het geval is en welke rijhandschoen jullie het beste vinden qua grip en kwaliteit.

Xx

Glitch

Re: welke rijhandschoenen zijn nou het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:29

Voor mij zonder twijfel toch Roeckl! Rijd nu al twee jaar met veel plezier met hetzelfde paar handschoenen. Heb er veel grip mee, zonder zweethandjes te krijgen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:31

Ik lees even mee.. heb het zelfde probleem. Heb nu ongeveer 4 maanden handschoenen van mondoni en die zijn dus nu ook al weer versleten..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:31

BR jos lansink.. Ik doe 2 jaar met een paar bij het rijden van meerdere paarden per dag. En ze gaan ook gewoon zo de wasmachine in

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:32

Glitch schreef:
Voor mij zonder twijfel toch Roeckl! Rijd nu al twee jaar met veel plezier met hetzelfde paar handschoenen. Heb er veel grip mee, zonder zweethandjes te krijgen.

O haha ik denk dat het dan ligt aan welk type ik had

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:36

ik heb t zelfde probleem verslijt gerust 10 paar handschoenen per jaar. Maar ik draag ze dan ook continue zomer - winter, met rijden, longeren, mennen, poetsen, mesten, altijd dus ;)

ik heb ook diverse gehad en was heel blij met Kingdland leren handschoenen, tot het ging regenen. Die geven ontzetten af dus had na een keer rijden in de regen zwart/blauwe handen!

van alles geprobeerd maar de zwarte leren handschoenen bleven afgeven, hoewel deze qua slijtage wel heel lang meegaan/heel blijven.

Vanwege zwarte handen toch maar weer terug over gegaan op BR. deze bevallen me qua prijs/kwaliteit nog t beste.

Ik heb nog niet de perfecte handschoenen gevonden, hoewel ik denk dat een leren handschoen van Kingsland in ongekleurd leer wel perfect zou zijn (die geeft dan niet af als t regent :) )

Dus ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:37

Zoefferd schreef:
Glitch schreef:

O haha ik denk dat het dan ligt aan welk type ik had

hoeft niet ik heb diverse modellen Roekcl gehad en hoewel zeer fijn ingebruik versleten ze ook allemaal, wel iets minder snel dan mijn HH, BR en Rider Pro, maar slijten/kapot gaan doen ze even goed (bij mij dan)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:42

Ik gebruik mijn Roeckl handschoenen ook voor alles en die versleten dan ook vrij snel. Ik doe er nooit 2 jaar mee, met geen enkele handschoen, maar ik vind de Roeckl toch het fijnste :))
Andere rijhandschoenen zitten niet goed of verslijten nog sneller...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:46

xAnthea schreef:
Ik gebruik mijn Roeckl handschoenen ook voor alles en die versleten dan ook vrij snel. Ik doe er nooit 2 jaar mee, met geen enkele handschoen, maar ik vind de Roeckl toch het fijnste :))
Andere rijhandschoenen zitten niet goed of verslijten nog sneller...

Sluit ik me bij aan. Met deze handschoenen blij fik gewoon het beste gevoel met rijden in mijn handen houden. Dan helaas pindakaas er maar iets minder lang mee doen. Ik heb drie paar dus lekker afwisselen en om de beurt vervangen, dan valt het nog een beetje mee.

xloveladyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:16

Ik heb leren van BR en kieffer doe er nu al een jaar of 2 mee maar blijf ze wel af en toe invetten

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:30

Ik vind Roeckl echt héérlijk zitten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:32

Ik gebruik nu sinds december Mechanix handschoenen :) Niet het type handschoenen wat je tegen komt in de paardenwinkel, maar zitten echt heerlijk, fijn zacht aan de binnenkant, behoorlijk stevig en ik heb er hele fijne grip mee, met zowel teugels als longeerlijnen en halstertouwen :)
En ik heb ze in het mooi meisjesroze :+
Afbeelding
In de winter ook lekker warm, heb er deze winter goed mee kunnen rijden zonder bevroren vingers te krijgen (en die krijg ik helaas nogal snel vanwege slechte doorbloeding), hoe ze het in de zomer houden qua temperatuur moet ik nog ondervinden :+

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:50

:D ik heb nu weer even BR handschoenen gekocht dan kan ik wel weer een tijdje vooruit

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:40

Welke het beste zijn, is natuurlijk altijd persoonlijk. Mijn voorkeur gaat naar de handschoenen van Roeckl. Goede grip en zeer goede kwaliteit.

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:40

Roeckl. Al jaren lang content van. Redelijk prijzig in aankoop, mat ze gaan en stuk langer mee dan de goedkopere, en dan ben je onderaan de streep beter af met de duurdere. Ze hebben daarbovenop en zalige pasvorm, goede grip, en mooi uiterlijk en Nog belangrijker, ze zijn heel duurzaam

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 04:27

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:55

Ook hier een zeer tevreden gebruiker van de Kingsland Grip. Ze zijn behoorlijk aan de prijs, maar ik vind ze kwalitatief veel beter dan Roeckl.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:35

roeckl, twee jaar mee gereden, iedere dag....heerlijk

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:15

Ik heb goedkope kiefer handschoenen die toch altijd best lang goed blijven

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:20

Ik ben ook erg fan van Roeckl al doe ik er wel langer mee dan de bovenstaande gebruikers en ik rij 4x in de week zeker. Als deze heen zijn, wil ik de Eurostar handschoenen gaan uitproberen. Ik vind hun broeken geweldig zitten en van super kwaliteit, dus hopelijk zijn de handschoenen dat ook ;).

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:41

Ik heb handschoentjes van SB.
Ze lijken op die van Roeckl.
Ze zijn de eerste paar keer rijden een beetje stroef maar daarna zitten ze heerlijk en slijten niet snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:42

BR jos lansink!
Heb deze al 2 jaar en nog geen slijtage!

Die roeckls gingen zo snel kapot en zijn heel duur.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:43

BR handschoenen! Die van Roeckl houden het bij mij echt maar 2 maanden, heb ze tot 50 euro geprobeerd..

Ik heb ook een paar van Anky, maar die kan ik verdorie nergens meer vinden in de winkels.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:46

hier ook niks anders meer dan Roeckl!
ik heb de uitvoering "grip".
Wel een dure handschoen, maar zitten fijn, rijden fantastisch en gaan lang mee!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:55

Gebruik nu al een poosje Roeckl en zijn nogsteeds in prima staat en rijden ook erg fijn, rij zo'n 4/5 keer per week. Weet niet precies welk type het is, maar iniedergeval zomeruitvoering van geloof 25 euro