Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cindyheyyou schreef:Het gebeurde zo:
De jury stak haar hand op, dus mijn voorlezer begint te lezen. Bij het tweede onderdeel (H-X-F van hand veranderen en enkele passen middendraf) hoorde ik halverwege dat ik opieuw moest beginnen en dat er op het belletje gewacht had moeten worden.
anke_e schreef:cindyheyyou schreef:Het gebeurde zo:
De jury stak haar hand op, dus mijn voorlezer begint te lezen. Bij het tweede onderdeel (H-X-F van hand veranderen en enkele passen middendraf) hoorde ik halverwege dat ik opieuw moest beginnen en dat er op het belletje gewacht had moeten worden.
De B proeven beginnen toch altijd over de hoefslag binnen komen? dus als de jury een seintje geeft dan begin je toch bij a-f-b-m(bijv.) binnenkomen en dan bij punt 2. middendraf. heb je dit ook gedaan? of kwam het seintje en meteen begonnen aan de middedraf?want dan is punt 1. eigenlijk niet getoond
Hier kan natuurlijk de verwarring van ontstaan zijn..
maar toch nog raar dat ze dan over een belletje begint
Relaxed schreef:Het nadeel van de B/L1 proeven is dat het begin niet meer duidelijk is. Waarschijnlijk had de jury nog geen seintje gegeven en zag ze ineens toch (door onderdeel 2, diagonaal van hand veranderen) dat de combi begonnen was (en dus onderdeel 1 al had gedaan) en was dit nog niet de bedoeling...
Snollygoster schreef:Wat vreemd, ik heb nooit geweten dat je bij dressuur op het belletje moet wachten. Heb zelf nooit meegemaakt dat er gebeld wordt bij dressuur, bij springen is dan weer wat anders. Meestal vraag ik de jury altijd of ik de ring eens mag rondrijden en dan geef ik even knikje om aan te geven dat ik ga starten. Als dit bij mij gebeurd was zou ik zeker naar de jury zijn gestapt, ik vind die -2 wel een beetje onterecht als de jury je inderdaad een sein had gegeven.

Relaxed schreef:Snollygoster schreef:Wat vreemd, ik heb nooit geweten dat je bij dressuur op het belletje moet wachten. Heb zelf nooit meegemaakt dat er gebeld wordt bij dressuur, bij springen is dan weer wat anders. Meestal vraag ik de jury altijd of ik de ring eens mag rondrijden en dan geef ik even knikje om aan te geven dat ik ga starten. Als dit bij mij gebeurd was zou ik zeker naar de jury zijn gestapt, ik vind die -2 wel een beetje onterecht als de jury je inderdaad een sein had gegeven.
Een knikje van de deelnemer zegt mij niets, ik geef een seintje en verwacht dat er dan binnen 45 sec wordt begonnen. Als een deelnemer knikt, begint en ik ben nog niet klaar, dan kom ik ook uit het hokje om de proef opnieuw te laten beginnen en dan is -2 terecht
Lielle, dat is idd het handigst
Snollygoster schreef:Meestal knikt de jury dan wel terug hoor, indien dit niet het geval is ga ik ook nog niet starten
Een keer een hele discussie hierover gehad met een moeder.. Ik had bij controle van de papieren al aangegeven dat dochter mocht starten. Dochter reed al een tijdje rond, kwam langs A en was dus voor mij begonnen.. Toen reed ze nog een keer rond en begon toen dus pas echt. Dat was dus -2 ivm te laat starten én extra ronde. Moeders was het er niet mee eens, wat zij had gezwaaid dat dochter ging beginnen
Lielle schreef:Relaxed schreef:Het nadeel van de B/L1 proeven is dat het begin niet meer duidelijk is. Waarschijnlijk had de jury nog geen seintje gegeven en zag ze ineens toch (door onderdeel 2, diagonaal van hand veranderen) dat de combi begonnen was (en dus onderdeel 1 al had gedaan) en was dit nog niet de bedoeling...
en daarom rijd ik in het B en L1 voor de proef altijd op de andere hand, dan kan daar nooit verwarring over ontstaan.
Bayazo schreef:Als er in het juryhokje een bel hangt dan gebruik ik die altijd, kan er ook geen onduidelijkheid ontstaan of de voorlezer me wel of niet gezien heeft.
En in de auto staat ook standaard een bel.
Hebben ze je altijd gezien/gehoord ook als de voorlezer de andere kant staat op te koekeloeren !
Als je dan (on)bewust wordt genegeerd, dan gebruik ik de toeter.. Binnen wordt dat iets lastiger, hangt niet vaak een bel..