Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Koekeroekus schreef:Heb het nooit gedaan maar ik zou wel afstappen als je erop gaat. Ik zou wel een poging wagen als ik daarmee in het bos zou komen. Goed opletten dat je paard niet in paniek raakt als hij erop staat.
Koekeroekus schreef:Ligt er ook aan hoe groot de pond is. Als het een kleine voor alleen fietsers is zou ik het misschien niet doen. Maar een pond voor auto's is groot genoeg. Paarden zijn gewend aan een trailer dus de beweging lijkt me niet uit te maken. Als je hem een beetje afleid moet dat volgens mij best kunnen. Als het mag tenminste.
Ja, groot genoeg, maar het schommelt, het is vol er staan overal auto's overal is water en zodra het paard ook maar iets schrikt kan je nergens naartoe. Nee, nogmaals levensgevaarlijk. Zal ook wel gewoon niet toegestaan zijn en maar goed ook anders zouden er veels te veel pubers/kinderen zijn die dat gevaar niet in zien of niet willen horen. ilaan schreef:Ik dacht dat dit als gewone vraag is maar je wilt het echt doen?
Heb het nog nooit gedaan simpel om het feit dat het levensgevaarlijk is.. wat als je paard in paniek raakt? Dan gaat wat biks echt niet helpen..
ik weet niet of ik het ga doen ik vind dat jullie wel gelijk hebben qua het in paniek raken vandaar dat ik dit topic heb gemaakt 
minikatje schreef:en dan? paard springt echt niet in het water.
Denk dat je dan even moet overleggen met de pondbestuurder en goed moet afspreken wat er gebeurt als paard daadwerkelijk in paniek raakt.
maar vergeet niet dat paarden in de loop van de tijd wel gekkere dingen hebben gedaan.
Maartje1990 schreef:Koekeroekus schreef:Ligt er ook aan hoe groot de pond is. Als het een kleine voor alleen fietsers is zou ik het misschien niet doen. Maar een pond voor auto's is groot genoeg. Paarden zijn gewend aan een trailer dus de beweging lijkt me niet uit te maken. Als je hem een beetje afleid moet dat volgens mij best kunnen. Als het mag tenminste.
jeetje, 24 en je zegt zoiets? schokkendJa, groot genoeg, maar het schommelt, het is vol er staan overal auto's overal is water en zodra het paard ook maar iets schrikt kan je nergens naartoe. Nee, nogmaals levensgevaarlijk. Zal ook wel gewoon niet toegestaan zijn en maar goed ook anders zouden er veels te veel pubers/kinderen zijn die dat gevaar niet in zien of niet willen horen.
simooonnne schreef:Als het paard niet trailermak is, zou ik het ook niet aandurven om met de pont te gaan, maar ieder zijn eigen keus natuurlijk. Kan je imo beter het paard trailermak maken en dan veilig naar de overkant, en tot die tijd nog even ergens anders rijden.
Maartje1990 schreef:Als 24 jarige had ik gehoopt dat je in ziet dat zoiets levensgevaarlijk is. Jemig toch schokkend dat zelfs op die leeftijd mensen gevaar gewoon niet goed kunnen inschatten.
Maartje1990 schreef:minikatje schreef:en dan? paard springt echt niet in het water.
Denk dat je dan even moet overleggen met de pondbestuurder en goed moet afspreken wat er gebeurt als paard daadwerkelijk in paniek raakt.
maar vergeet niet dat paarden in de loop van de tijd wel gekkere dingen hebben gedaan.
En waarom zou het paard níet in het water springen? Geloof me, in paniek kan een paard rare dingen doen en ja, ik heb een paard dat zo in paniek was in het water zien springen. Maar zelfs dan nog kan die gek gaan doen op dat pond en dan kan een jong meiske dat echt niet houden, levensgevaarlijk ook met andere auto's en mensen.