Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:44

Hallo Bokkers <3

Binnenkort ga ik weer regelmatig wedstrijd starten met mijn jonkie.
Mijn vraag is hoe doen jullie je make-up altijd? En hoeveel?

Ik ben zelf zelf iemand die wel altijd make-up op heeft. Zonder vind ik gewoon minder mooi. Nu zie je soms wel van die meisjes met een dikke laag plamuur op de wangen, rouge en rode lippenstift op. Met een hele air over zich heen. Dit vind ik té.

Iemand tips voor de gulden middenweg?
Ik wil niet te nors overkomen maar wel verzorgd. Lipgloss? Oogschaduw? Etc. ;)

Je moet wel jezelf blijven natuurlijk
Oja, ik heb lang donkerbruin haar (zit keurig in een donut), bruine ogen en een lichte huid. Wedstrijdoutfit is zwart-wit.

Laatst bijgewerkt door Cheese op 19-02-14 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hoe/hoeveel make-up op tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:44

Gewoon hetzelfde als je normaal hebt tijdens het rijden? :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:45

Ik doe gewoon wat ik altijd doe eigenlijk :j Mascara , beetje eyeliner , lipgloss en soms foundation of consealer :j

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:47

Beetje extra mooi maken voor wedstrijd is altijd leuk toch. :D
Je paard netjes, dan jij ook.

Ik bedoel, wat is 'dé wedstrijdlook'.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:48

Hier heb ik serieus nog nooit over nagedacht :+ Ik doe met rijden altijd gewoon een beetje mascara op, ik ga toch zweten := Niemand die het ziet of kijkt hoeveel make-up jij op hebt hoor. Mascara doe ik meer omdat ik een vrij slaperig gezicht heb anders :P. Door het zweten gaat toch alle plamuur van m'n gezicht en oogschaduw vind ik meer iets voor speciale gelegenheden. Eyeliner heb ik soms ook wel, maar dat is meer mijn 'standaard' look.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:48

Tja, wat is 'extra mooi'. Je krijgt er geen extra punten zelf voor toch? :+ En wat is 'de wedstrijdlook'... Ik hou niet van overdreven make-up, maar een ander weer wel. Moet ik zeggen, zelf beperk ik me nu uberhaupt tot een beetje eyeliner en vaak niet eens meer mascara, dus kan er niet echt over oordelen, maar ik zou liever iemand naturel op z'n paard zien dan iemand die alles uit d'r (makeup)kast heeft getrokken voor een paardrijwedstrijd (want laten we wel wezen, je bent er om te gaan rijden op je wedstrijd en niet om model te staan voor een visagist :+ )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:49

Gewoon een basislaagje (voor een egaal kleurtje), een lichtkleurige oogschaduw met een beetje mascara en of eyeliner op. Eventueel de wenkbrauwen wat bijgekleurd (ligt er net aan hoe ze natuurlijk zijn).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:50

Ik vind chique altijd wel mooi staan. Mooi kleurtje op de lippen, dat is niet altijd rood. Verder gewoon een mooie basis, foundation, poeder, blush, mascara en eyeliner.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:51

Houd het simpel.
Ga voor tinten die jou mooi staan en die jouw outfit net die extra touch geven, zonder dat het te veel wordt. Denk aan een fijne foundation met natuurtinten als oogschaduw, beetje mascara en een lipstick/lipgloss die dicht bij je eigen lip kleur aan ligt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:53

Ik vind dat jullie hier boven best flink uitpakken hoor :+ Lipgloss/stick doe ik alleen voor een avond stappen of een feestje.

Paardrijden gaat toch om het rijden van je proef, niet de omgeving imponeren met je looks? Verzorgd uitzien is prima, maar langer bezig zijn met je make-up als met je paard klaarmaken voor de wedstrijd lijkt mij toch wat overdreven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:55

Noa, hoe lang doe jij over even een stick over je lippen heen halen en wat foundation op het gezicht wrijven? (wat ik overigens 'altijd' doe als ik de deur uit ga, dus ook op wedstrijd)

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:55

Ik doe altijd gewoon eyeliner, mascara en een beetje lipgloss op. Me foundation laat ik weg.. dat gaat bij mij namelijk altijd afgeven aan mijn plastron/binnenkant van me shirt!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:57

Ik denk inderdaad dat ik het zwarte rond mijn ogen zoveel mogelijk moet vermijden en een lichte oogschaduw doe. Zat zelf aan beige + lichtbruin te denken ;)

Wat voor kleur lippen doe jij dan Aranel?
Iemand een plaatje/voorbeeld?

Tip foundation/plastron is een goeie!

En de overige reacties... ik ben écht geen make-up pop of model. Doe het voor mezelf. Binnen 10 minuten zit alles er altijd op. Ik vraag tips over kleuren e.d.
Je paard netjes, dan jij ook.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:57

Ik doe gewoon mijn dagelijjse make up. Extra gebruik ik model in a bottle. Zorgt dat de make up op zijn plaats blijft bij eventueel zweten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:59

Mijn paard ziet er altijd netter uit dan dat ik eruit zie haha
Heb nooit make-up op ook niet op wedstrijd..
Soms wel mooie oorbellen (knopjes) maar ik besteed niet echt aandacht aan mn uiterlijk (wel of mn jasje netjes zit en mn plastron etc)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:59

xSlvna schreef:
Noa, hoe lang doe jij over even een stick over je lippen heen halen en wat foundation op het gezicht wrijven? (wat ik overigens 'altijd' doe als ik de deur uit ga, dus ook op wedstrijd)

Het was meer om aan te geven dat, naar mijn mening, er soms wat overdreven wordt. Als ik lees dat mensen voor een wedstrijd ook al wenkbrauwen moet gaan tekenen/kleuren, foundation en blush op doen en lipstick er bij pakken. Dan vraag ik mij af wat jullie dan wel niet doen als jullie echt willen uitpakken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:01

En wat is er niet netjes aan gewoon je dagelijkse make-up vraag ik me dan af :+ Of schmink je jezelf als Oger.. Dat kan natuurlijk ook :+

Kan me verder alleen maar aansluiten bij N0a :')
Alsof mensen intensief naar je hoofd staren en dat van dichtbij kunnen bekijken, je hebt ook nog een cap op je hoofd en veel zijn meer bezig met je paard dan met hoe je je wenkbrauwen getekend hebt of welke kleur lipgloss je op hebt :+

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 18:04

Op wedstrijd gaan is imo vrij bijzonder en je mag best net even wat meer doen. Na 5 jaar eindelijk weer starten. Daar kunnen heel wat gala's en verjaardagen een puntje aan zuigen haha :P

Makeuploos vind ik gewoon onverzorgd staan. Niet voor de jury, voor mezelf. Chelladora, lees alle post eerst eens goed. Aan commentaar heb ik NIETS. Ik vraag tips/jullie look en niet of je het met me eens bent.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:04

Ik heb altijd in 'het normale leven' en tijdens gewoon rijden ook redelijk veel make-up op, met oogschaduw, eyeliner enz enz (nee, niet oranje van de foundation XD)
Met wedstrijd doe ik altijd een beetje foundation op, teken ik mijn wenkbrauwen en een beetje mascara.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:05

En sowieso Chelle Dora, wie zegt dat die foundation + rouge + stick + eyeliner + mascara... niet gewoon basis is voor die mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:07

Lisaapee schreef:
Op wedstrijd gaan is imo vrij bijzonder en je mag best net even wat meer doen. Na 5 jaar eindelijk weer starten. Daar kunnen heel wat gala's en verjaardagen een puntje aan zuigen haha :P

Makeuploos vind ik gewoon onverzorgd staan. Niet voor de jury, voor mezelf. Chelladora, lees alle post eerst eens goed. Aan commentaar heb ik NIETS. Ik vraag tips/jullie look en niet of je het met me eens bent.

Nou mijn TIP dan (sjongejonge, jij bent nors.. dat word hele vrolijke make-up), hou het rustig, niet teveel foundation en meer dingen, je gaat zweten, zonde als je mooie wedstrijdjasje onder de vegen zit.

xSlvna: ik zeg toch niks over hoe iemand z'n make-up moet doen? Het is alleen geen gala en het is zonde (vind ik dan) om een kwartier voor de spiegel te staan voor die 2x 6 minuten die je door de bak heen gaat en wat je er dan ook nog afzweet door het sporten :+ Ik zeg toch ook nergens dat je make-uploos moet gaan?

Ik zou zonnetjes op je wang tekenen, dan ben je altijd het zonnetje in de bak.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:09

chelle_dora schreef:
En wat is er niet netjes aan gewoon je dagelijkse make-up vraag ik me dan af :+

Hier ging ik op in, wie weet is het wel haar dagelijkse make-up wat opgenoemd word en is het dus niks 'speciaals voor de wedstrijd'.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:10

Jeetje, dat sommige meiden zich hier druk om maken. Ik vind het altijd hilarisch om van die oranje tuthola's te zien rijden, waarbij hun make-up al half is afgezweet :')

Houd het simpel, doe gewoon wat mascara en eyeliner op. Veel zal de jury toch niet zien onder je cap.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:11

Lisaapee schreef:
Chelladora, lees alle post eerst eens goed. Aan commentaar heb ik NIETS. Ik vraag tips/jullie look en niet of je het met me eens bent.

Je vraagt toch in de OP hoe andere mensen hun make-up doen en wat ze dan gebruiken? Daar wordt netjes op geantwoord en ook haar mening gegeven over andere make-up tips. Is toch prima?
Als je alleen wilt horen hoe je het beste volledig opgedoft op het paard kunt zitten, dan moet je dat in je OP zetten.

chelle_dora schreef:
Ik zou zonnetjes op je wang tekenen, dan ben je altijd het zonnetje in de bak.

:') Krijg je vast leuk jury commentaar, maakt het gelijk gedenkwaardig en ben je niet 1 van de 40 die weer zo'n saai proefje rijdt. {:} :Y) Goede tip :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:13

Dressuur is nu eenmaal het gehele plaatje vind het er echt niet uit zien als iemand met een grauw gezicht en en wallen (soort vanhalf dood) op het paard zit !!! Je wil er toch fris en fruitig uitzien Vergeet niet dat een jury ver weg zit dus zware make up nauwlijks opvalt kijk maar eens vanaf 5mtr in de spiegel

Tp voor foundation eerst aan brrengen Idd hals niet vergeten (niets zo lelijk als een foundation lijn) Keuken rol onder je plastron voor de wedstrijd er tussen uit halen Dan geeft de foundation nauwlijks meer af