Midden in de nacht met paard onderweg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Midden in de nacht met paard onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 09:27

Beetje vreemde titel misschien, maar het komt regelmatig voor dat ik 's nachts onderweg ben met de auto (werk in wisselende diensten).

Zo af en toe kom ik dan wel eens een combinatie van auto met trailer en inhoud (paard) tegen en dan vraag ik me, nieuwsgierig als ik ben, af wat je in vredesnaam midden in de nacht met een paard in de trailer onderweg doet.

Afgezien van een spoedgeval naar een kliniek kan ik weinig redenen bedenken namelijk :o. Misschien hebben we hier op bokt ook wel een aantal nightriders, dus vertel vertel :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:29

Extra optijd op een wedstrijd zijnn _O-
Ik volg iniergeval
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 05-02-14 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:29

Transport naar het buitenland? Ik doe ook maar een gok hoor.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:30

Wat is midden in de nacht? Het kwam wel eens voor dat ik om 10 uur 's avonds les had omwille van clubles. Maar om 1 uur ' snachts zou ik het ook vreemd vinden :P

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:30

in de hele vroege ochtend opweg naar een paardenmarkt

Muronia

Re: Midden in de nacht met paard onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 09:31

Ik bedoel echt midden in de nacht zo tussen 12 en 3 zeg maar..

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:34

mm, tja dat heb ik me ook al eens afgevraagd.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:34

Nja ik zou het ook niet goed weten. Daarbij zeggend wij gaam wel eens op vakantie naar groningen. En zelf wonen we in zeeland. En we willen die laatste dag toch wel een beetje kunnen rijden dus meestal vertrekken we dan rond 7 uur rii huis. En aangezien het 4a5 uur rijdene in kom je toch al snachts laat aan. Enkel denk ik niet dat iedereen zo vaak op vakantie gaat. Hahaha

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:35

als wedstrijd wat uitloopt of ruiters blijven nog even babbelen/fuiven. gebeurt wel veel

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:40

Onze lessen durven weleens uit te lopen tot een uur of 12 's nachts, dus dan ben je nog laat op de baan... :-)
Ook gaan we 1x per jaar naar een wedstrijd in het zuiden van Frankrijk. Dan rijden we nachtje door.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:41

Iets anders in de trailer vervoeren????

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:43

Wij zijn eens op oefenjumping geweest en dat liep zo uit dat we het laatste paard ook pas om 1 uur terug gingen halen. Een aantal jaren geleden waren we ook is met een grote groep op oefenjumping en toen waren we daarna blijven plakken in de kantine en toen was het ook laat dat we thuis waren (maar hoe laat heb ik geen idee meer van :+ ). (Oefenjumpings beginnen hier vaak pas tegen 7/8 uur)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:13

Ik ben (jaren geleden) weleens met een merrie naar de hengst geweest, blijven hangen bij de HH (was erg gezellig) en reed om 3 uur 's nachts weer naar huis. In die tijd had ik een oude VW-bus en een oude trailer. Werd prompt aangehouden door de politie... Wat ik op dat tijdstip met trailer en paard deed (en of ik gedronken had :+ ) Dus ik vertellen dat ik met die merrie bij de hengst was geweest. Zegt die agent: 'op dit tijdstip?' en ik zei dat het haar niet uitmaakte, ze toch wel zin had :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:15

Gestolen goederen vervoeren met trailer :+

Ik vermoed dat als het tussen 1 en 3 's nachts is er best wel eens of internationaal transport (snachts lekker doorrijden, overdag rusten) of paarden voor de markt vervoerd kunnen wornde.

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:28

ik weet wel dat zo´n kennis van mij in de hete zomer, ´s nachts een ritje ging maken. dan was het cooler en waren er minder beesten. ze namen dan volgens mij een caplamp mee, maar hoe of wat weet ik ook niet precies. en andere mensen hebben om 10 uur ´s avonds nog les en gaan na de les borrelen met de instructrice waardoor ze pas om 1 uur of soms later naar huis gaan met de paarden en trailer.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:39

Voor mijn opleiding brachten we onze paarden vaak in de nacht terug naar school. Groningen - brabant is echt een pokke eind en in de nacht kan je fijn doorrijden, geen files e.d.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:53

Ik heb mijn ene paard in Engeland gekocht en ons andere paard in Frankrijk. Dat is een aardig stukje rijden, dus ja, dan komen wij ook wel eens 's nachts aan :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:57

ik kan me ook voorstellen dat je liever 's nachts rijdt ivm overig verkeer. Om te voorkomen dat je in de file komt, of dat je paard last krijgt van het drukke verkeer.
Niets zo vervelend als vrachtwagens die niet mogen inhalen in de spits en super dicht op de trailer gaan rijden. Ik zie dat wel eens gebeuren (rijd zelf nooit met trailer).
Een keer zag ik een paard onrustig omkijken en stuiteren enzo. Weer zo'n vrachtwagen er dicht op en toen heb ik mijn auto ertussen gedrukt en de afstand vergroot. Mijn auto is klein, en daar had het paard in kwestie een stuk minder last van. Kilometer of 30 ben ik erachter blijven hangen tot die mensen de snelweg verlieten. Kreeg twee duimen toen ik ze inhaalde, dus het werd gewaardeerd :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:59

Ja ik ben zo'n nightrider geweest :D hahhaha ik had mn paardje gekocht, en ik zou die dag haar ophalen. ( gewoon overdag, alles was al geregeld) Maar ineens liet de chauffeur niks meer van zich horen, we hebben hem uren gebeld en gewacht. Maar geen reactie.
Maar ik moest en zou mn paard die dag ophalen had me er zo op verheugd. Dus toen zijn we alsnog om 7 uur savonds op weg gegaan, van Rotterdam naar Friesland aardig eindje rijden, en toen waren uiteindelijk om 1 uur snachts ofzo aangekomen op dr nieuwe stal.
Mijn wil is wet soms :=
We zijn wel een paar keer politie tegengekomen, vond het wel vreemd dat we niet aan de kant werden gezet. Leek mij toch wel verdacht snachts met een paard op weg ( met een kleine auto ervoor )

Maar het was geslaagd, maar de volgende keer ooit zal ik dat niet meer doen hoor :+
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 05-02-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:00

Wedstrijden, we vertrekken vaak 1 uur 's nachts. Of paarden op transport die naar ons toe komen. Ik kijk nergens meer van op!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:03

dat is wel erg laat inderdaad.. ben benieuwd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:07

Op de grotere concoursen (met stalling) is het niks nieuws dat veel paardensochtends rond uurtje of 6 aankomen..(bij ons tenminste) dus als ze nou een lange rit hebben tot het concours kan ik me daar iets bij voorstellen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:33

Wij hebben met regelmaat wedstrijden aan de andere kant van het land, 3 tot 4 uur rijden. Beginnen om 8 uur, uur van te voren aanwezig zijn, dus om 7 uur. Maar we willen ze dan ook nog voeren op het terrein, zelf ontbijten, dus dan rijden we vaak om 2 uur 's nachts aan.
Ook hebben we avondwedstrijden, in Norg bijvoorbeeld. Is bijna 3,5 uur rijden voor ons, met een beetje geluk zijn we rond middernacht ingepakt en klaar om te vertrekken.
Deze wedstrijden zijn meestal ook nog op doordeweekse dagen (Norg op een dinsdag, Buitenpost op een woensdag, Opmeer op een maandag bijvoorbeeld) dus dan kan ik me voorstellen dat mensen vreemd opkijken om op die tijdstippen een paardenwagen op de weg te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:26

Sammy_xxs schreef:
J
We zijn wel een paar keer politie tegengekomen, vond het wel vreemd dat we niet aan de kant werden gezet. Leek mij toch wel verdacht snachts met een paard op weg ( met een kleine auto ervoor )

Maar het was geslaagd, maar de volgende keer ooit zal ik dat niet meer doen hoor :+

Was de auto wel zwaar genoeg? Zo ja, dan heeft de politie toch ook geen reden om jullie aan de kant te zetten?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:59

Dat zou ik echt niet weten, ik denk van niet we reden toen met een opel astra.