Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JJane schreef:Meer tijd nemen voor het losrijden en het voorbereiden.
Kelly_ann schreef:JJane schreef:Meer tijd nemen voor het losrijden en het voorbereiden.
En wat voor effect geeft dat? dat hij minder overdonderd is?
Dit was zijn tweede wedstrijdervaring, ik wil de volgende keer voorkomen dat dit gedrag een patroon wordt, zoals je wel eens vaker hoort (paard loopt niet meer in de proef). De oorzaak was nu denk ik spanning, waardoor hij in zichzelf kroop. Volgende keer wil ik graag dat hij extravert blijft en actiever door de baan gaat.
Taucha schreef:De spanning begint al op het moment dat je bezig gaat met alle wit netjes schoonmaken, invlechten, hoeven lakken etc. Rij er een keer heen met hem alleen in de trailer. Doe al deze dingen eens een keer voor je 'gewoon' gaat rijden in dezelfde bak. Mocht ie zich nu ook zo gedragen dan is het een kwestie van alle dingen die je voor een wedstrijd doet ook op de gewone trainingsdagen gaan doen. Niet steeds alles, wel afwisselen en dan is het over een tijdje waarschijnlijk helemaal geen probleem meer dat je met iets meer spanning in je buik gaat vlechten, toiletteren en 'm alleen op de trailer zet.
Verder kun je ook na je training even alleen in de bak achter blijven en dan een soort van proefje rijden. Of er even met de rest uit gaan en dan alleen teruggaan.
Succes!