In de western zou je toch net zo goed van je paard kunnen vallen? Ik snap dat zo'n hoed beter lijkt, maar is een cap niet een veiliger optie?
Why?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CalvinenGino schreef:Ik vind meestal, maakt niet uit hoe relax of hoe braaf je paardje is.
Zodra die maar 1 keer struikeld kan het gedaan zijn.

Hopke89 schreef:Iejoorr schreef:Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht omdat het zo ''normaal'' is. Maar is het niet voor de mooi? Net als dat je met hoedje bij de dressuur mag (mocht?) rijden.
Ik rijd overigens gewoon met een cap op western
Mocht inderdaad, mag niet meer
Lekker leven en laten leven. Magrathea schreef:Past meer bij de stijl gok ik zo. Maar in mijn lessen moest ik gewoon een cap op hoor, western of niet.
Veel mensen trainen inderdaad met cap en op wedstrijd/shoots met hoed. Als je dat risico wilt nemen is dat helemaal aan jou natuurlijkLekker leven en laten leven.
Amanda schreef:CalvinenGino schreef:Ik vind meestal, maakt niet uit hoe relax of hoe braaf je paardje is.
Zodra die maar 1 keer struikeld kan het gedaan zijn.
Voor mij inderdaad een reden om altijd een cap op te doen. Mijn haflinger vertrouw ik in de bak 100%, is kuikenmak, maar 8 weken geleden is hij gestruikeld in galop en zijn we beiden over de kop geslagen.
Ik ben blij dat ik het nog na kan vertellen
Hoe braaf ook..... Ongeluk zit in een klein hoekje.
MarlindeRooz schreef:Ik blijf er bij dat het iedereen zijn eigen keuze is, maar ik vind het wel vreselijk onverantwoord dat ouders kinderen toestaan zonder cap te rijden.