Bit Talentendag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Bit Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 14:05

Ik heb er een tijdje over nagedacht of het de moeite waard is om dit te gaan posten,
maar mijn frustratie en ergernis zijn nog steeds erg groot.

Afgelopen december heb ik de vaste amazone van Verona aangemeld voor de Bit talentendag,
stal gehuurd om het voor Verona zo stressvrij mogelijk te maken, 90,= betaald en met
spanning uitgekeken naar de grote dag, maar....die kwam niet omdat Verona maandag 23-12
in een schrikreactie op de voet van haar amazone gesprongen is, resultaat ? teen gebroken en
een open wond bij de breuk, de chirurg attesteerde een gecompliceerde breuk.
Dit heb ik in een schrijven aan Bit medegedeeld en beleefd gevraagd om terugbetaling van
de 90,=. Tot mijn grote verbazing werd dit geweigerd "dit zijn de regels en daar wijken wij
niet van af" daar kon ik het mee doen. Amazone zat niet alleen met de ellende en pijn van de
gebroken teen én de teleurstelling om niet deel te kunnen nemen aan de talentendag maar ook
met een totaal emotieloze, onsportieve, reactie van Bit. Ondanks een officieel attest van het
ziekenhuis en de behandelende chirug houdt men zich stijf aan de regels.
Ik ben zelden zo'n harteloze en geldwolferige reactie tegengekomen, en met Bit ben ik klaar.
Dit was de eerste en de laatste keer dat wij ons voor zoiets inschrijven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:16

ED --> TAO

Celiien

Re: Bit Talentendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:18

Wat staat er in de voorwaarden?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 15:24

De voorwaarden zijn dat er geen geld terug betaald wordt, maar als iemand iets breekt
dan vind ik dat een gegronde redenen om af te zeggen en ook om terugbetaling.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:28

Zo werkt het nou eenmaal. Is met wedstrijden ook zo.
Overigens weet ik van een combinatie die niet mee kon doen, toen mocht haar zusje voor haar in de plaats rijden met haar eigen paard. Dus dat was wel weer netjes opgelost.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:29

Dan is het helaas zo. Als de inschrijving al is voldaan, heet dit gewoon pech hebben. Volgende keer beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:31

Lijkt me een duidelijke regel, oliebol happens....
Volgende keer kijken of je een annuleringverzekering kan afsluiten :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:31

Als je die standaard hebt kan je t misschien sowieso daar mee tegelen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:32

Celiien schreef:

Doorlopende reisverzekering ken ik wel. Maar een doorlopende annuleringsverzekering?
Annuleringsverzekering kost al nauwelijks iets. Als je twee weken op vliegvakantie gaat betaal je maar 15 euro p.p. ofzo. Dus dat is toch niet de moeite lijkt me?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:13

Wanneer heb je ze in kennis gesteld? Het heeft zich natuurlijk vlak voor de kerstdagen afgespeeld.
Het wil soms nog wel eens helpen om even telefonisch contact op te nemen en het e.e.a. mondeling toe te lichten.
Een volledige teruggave zou natuurlijk heel coulant zijn, ze hebben natuurlijk wel al kosten gemaakt. Maar een restitutie ivm bijvoorbeeld stalling zou toch wel redelijk zijn?
Het is de kunst om niet boos te worden, dan beroepen mensen zich idd meteen op de voorwaarden. Maar probeer te kijken of ze uit coulance nog iets voor je willen betekenen. Dan geef je ze de gelegenheid en eis je niets.
Ben dus wel benieuwd hoe je de mededeling naar ze gecommuniceerd hebt.

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:21

Ik ben op wedstrijd van me paard gevallen
Laatst bijgewerkt door Big_Appie op 19-09-22 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:39

Heb je slecht gereden en ben je na je proeven van het paard gevallen?
of ben je niet eens gestart?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:41

Janine1990 schreef:
Celiien schreef:

Doorlopende reisverzekering ken ik wel. Maar een doorlopende annuleringsverzekering?
Annuleringsverzekering kost al nauwelijks iets. Als je twee weken op vliegvakantie gaat betaal je maar 15 euro p.p. ofzo. Dus dat is toch niet de moeite lijkt me?

Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, een combinatie dus.

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:43

swatch schreef:
Heb je slecht gereden en ben je na je proeven van het paard gevallen?
of ben je niet eens gestart?

Ik reed in het parcours, was net over hindernis 2. Een val van het paard tijdens het parcours betekent helaas 2 verliespunten

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:48

Dan is het idd wel correct. Ik dacht dat het bijv bij het losrijden was gebeurd. (en je bijv. niet had afgemeld oid)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:13

Electra63 schreef:

Misschien heb ik het ook wel hoor, zit nog bij m'n ouders op.
Maar enig idee of zo'n annuleringsverzekering ook van toepassing is op dit soort dingen?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 17:13

De mail is correct en netjes dezelfde dag nog de deur uit gegaan, de mail die ik terug kreeg was
daarentegen rondweg bot, waarna ik terug gemaild heb en gezegd wat ik ervan vond, nog steeds netjes, reactie was "wil het wel proberen" dat had imo ook de eerste keer gekund, die dame in
kwestie is van de Marketing afdeling, lijkt mij dat je dan toch wel het eea van communicatie moet
weten.

Voor mij is het de eerste en de laatste keer geweest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:16

yfande schreef:
De mail is correct en netjes dezelfde dag nog de deur uit gegaan, de mail die ik terug kreeg was
daarentegen rondweg bot, waarna ik terug gemaild heb en gezegd wat ik ervan vond, nog steeds netjes, reactie was "wil het wel proberen" dat had imo ook de eerste keer gekund, die dame in
kwestie is van de Marketing afdeling, lijkt mij dat je dan toch wel het eea van communicatie moet
weten.

Volgende keer niet mailen maar bellen, als je belt hebben ze minder tijd om na te denken. En een stem kan toch meer doen dan je denkt.

Sowieso belachelijk, volgens mij was het vorig jaar gratis. Nu moest je ineens flink betalen. En achteraf (heb de finale gezien) was het een vreselijke schertsvertoning in mijn ogen.

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:17

Bij de IJslanders is het wat dat betreft best goed geregeld! Je hoeft dan niet te betalen als je een dierenarts of huisarts een briefje schrijft dat er een medische reden is waarom je niet zou kunnen rijden!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:21

yfande schreef:
De voorwaarden zijn dat er geen geld terug betaald wordt, maar als iemand iets breekt
dan vind ik dat een gegronde redenen om af te zeggen en ook om terugbetaling.

Helaas TS, wat jij kan vinden kan een ander niet vinden in dit geval. Het is inderdaad vervelend maar niks aan te doen. Dat is het risico van het vak, net zoals je bij wedstrijden geen geld terug krijgt na de sluitingsdatum ongeacht de reden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:26

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:

Misschien heb ik het ook wel hoor, zit nog bij m'n ouders op.
Maar enig idee of zo'n annuleringsverzekering ook van toepassing is op dit soort dingen?

Nee, ik heb er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken. :D

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:31

Janine1990 schreef:
yfande schreef:
weten.

Volgende keer niet mailen maar bellen, als je belt hebben ze minder tijd om na te denken. En een stem kan toch meer doen dan je denkt.

Sowieso belachelijk, volgens mij was het vorig jaar gratis. Nu moest je ineens flink betalen. En achteraf (heb de finale gezien) was het een vreselijke schertsvertoning in mijn ogen.

Vorig jaar was het ook 60 euro ofzo hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:34

Oooh in dat geval heb ik niets gezegd :o
Ik meende dat het gratis was. Maargoed, beide keren zelf niet meegedaan en ben het in de toekomst ook niet van plan :P

Dan is het helemaal een aanfluiting. Ik zou talent graag beloond zien. En waanbeelden gecorrigeerd.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:41

Ja klopt. Ik heb 3 weekenden lang 'gewerkt' bij icnn Drachten. Vrijwilliger zijn in de stallen, parcourshulp en als runner. Tussendoor veel in het publiek gezeten en ook de finale van de bit talentendag gezien. Was allemaal erg leuk hoor, maar die talentendag viel me ook een beetje tegen..
Er reed een meisje in de finale die volgens mij dat weekend ook al meereed met de junioren/young riders/pony's ofzo?! Bij welke van de 3 ze meereed weet ik niet meer, maar ze reed in ieder geval ook al internationaal tijdens ICNN.
Die jongen die had gewonnen reed met stang en trens, hij reed op dit moment Z2 en wilde volgend jaar bij kader gaat rijden, hij was dus in feite ook al 'supergoed' .
Ik dacht ook altijd dat dit een soort 'talentenjacht' was voor degenen die in principe nooit wedstrijden reden, maar er reden gewoon allemaal supergoede/ervaren/getalenteerde ruiters mee.
Nou is daar opzich niks mis mee, maar het is wel een beetje oneerlijk om een B-ruitertje of iemand zonder ervaring tegen een internationale ruiter te laten rijden. Dan moeten ze categorieën maken en uit iedere categorie een winnaar kiezen ofzo.

En even ontopic: TS, ik denk dat je even moet bellen naar de organisatie. Bellen helpt altijd al meer dan mailen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:58

xxLady schreef:
Ja klopt. Ik heb 3 weekenden lang 'gewerkt' bij icnn Drachten. Vrijwilliger zijn in de stallen, parcourshulp en als runner. Tussendoor veel in het publiek gezeten en ook de finale van de bit talentendag gezien. Was allemaal erg leuk hoor, maar die talentendag viel me ook een beetje tegen..
Er reed een meisje in de finale die volgens mij dat weekend ook al meereed met de junioren/young riders/pony's ofzo?! Bij welke van de 3 ze meereed weet ik niet meer, maar ze reed in ieder geval ook al internationaal tijdens ICNN.
Die jongen die had gewonnen reed met stang en trens, hij reed op dit moment Z2 en wilde volgend jaar bij kader gaat rijden, hij was dus in feite ook al 'supergoed' .
Ik dacht ook altijd dat dit een soort 'talentenjacht' was voor degenen die in principe nooit wedstrijden reden, maar er reden gewoon allemaal supergoede/ervaren/getalenteerde ruiters mee.
Nou is daar opzich niks mis mee, maar het is wel een beetje oneerlijk om een B-ruitertje of iemand zonder ervaring tegen een internationale ruiter te laten rijden. Dan moeten ze categorieën maken en uit iedere categorie een winnaar kiezen ofzo.

En even ontopic: TS, ik denk dat je even moet bellen naar de organisatie. Bellen helpt altijd al meer dan mailen..

Nou die jongen wist van toeten noch blazen wat betreft zijn idealen. Beetje jammer dat zijn doel 'Olympische spelen' beter werd gewaardeerd dan realistischere doelen van andere deelnemers. Wil hij bij het kader, moet hij nog wel een stukje verder dan Z2. En zeker een hoger niveau.
Begrijp me niet verkeerd, hij kon best leuk sturen. Maar de waardering van het mentale gedeelte vond ik volslagen achterlijk.

Daarbij moest dat meisje dat jij internationaal rijdend noemt (ik gok dat we het over dezelfde hebben), zéker door naar de finale in mijn ogen. Zo jong en dan zoveel gevoel, top!

Zelfde met de twee dames met de leuke paarden, moesten er uit... Sloeg nergens op.

Een talentenjacht gaat om mensen met talent. Of ze nu wedstrijden rijden of niet. Dat heeft er totaal niets mee te maken in mijn ogen.

Maar die beoordeling op mentaliteit vond ik nergens op slaan.