Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
noviceh schreef:Ik vind trouwens het leasen van een paard tegen stallingskosten lang niet hetzelfde als een eigen paard. Bij leasen heb je veel minder verantwoordelijkheid. Uiteraard blijf je wel verantwoordelijk voor je eigen handelen bij jouw leasepaard, maar als je het rijden beu bent, stop je ermee (even bot gezegd). Daarbij, als het paard wat mankeert, is eigenaar eindverantwoordelijk. Althans, dat is mijn ervaring.
noviceh schreef:Ik vind trouwens het leasen van een paard tegen stallingskosten lang niet hetzelfde als een eigen paard. Bij leasen heb je veel minder verantwoordelijkheid. Uiteraard blijf je wel verantwoordelijk voor je eigen handelen bij jouw leasepaard, maar als je het rijden beu bent, stop je ermee (even bot gezegd). Daarbij, als het paard wat mankeert, is eigenaar eindverantwoordelijk. Althans, dat is mijn ervaring.

Dispar_Vulgo schreef:noviceh schreef:Ik vind trouwens het leasen van een paard tegen stallingskosten lang niet hetzelfde als een eigen paard. Bij leasen heb je veel minder verantwoordelijkheid. Uiteraard blijf je wel verantwoordelijk voor je eigen handelen bij jouw leasepaard, maar als je het rijden beu bent, stop je ermee (even bot gezegd). Daarbij, als het paard wat mankeert, is eigenaar eindverantwoordelijk. Althans, dat is mijn ervaring.
Maar iemand met minder verantwoordelijkheden zoekt TS volgens mij niet
Die zoekt (zoals ik het opvat) een professionele ruiter die les volgt, eventueel wedstrijden rijdt en het paard als het zijne beschouwd (financieel en verantwoordelijk), maar dat nooit wordt...
Ik zou daar niet snel aan beginnen, want als 'goede' ruiter besteed je dan veel tijd aan het verbeteren van een jong paard (wat absoluut in waarde vermeerderd als jij het straks op 7-8 jarige leeftijd op M/Z niveau kan verkopen), waar ik als ruiter alleen maar geld in stop.
Ook omdat die persoon het volledige stalgeld betaalt voor minstens 5 dagen (vind ik gek, waarom dan niet de hele week?) en ook nog eens verplicht les moet volgen op eigen kosten. Persoonlijk vind ik dat er een stuk meer vrijheid zou mogen staan tegenover dat geld
Alleen kan het dan best een zoektocht worden naar iemand die én op zoek is naar dat paard, én in de buurt woont, én open staat voor een dergelijke constructie. Proberen kan natuurlijk altijd TS
linnie050 schreef:Je kan ook iemand proberen te zoeken waarvan het paard geblesseerd is en diegene wil toch graag de sport in. En dus jou paard wilt gaan rijden.