Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sizzle schreef:Gewoon die 200 op je eigen rekening storten, dan kun je binnen een jaar al een fiks ongeluk zelf betalen.
Ik had alleen een verzekering toen ik nog geen reserve had ivm erg laag inkomen. Nu ik wat spaargeld heb staan zie ik het nut van de verzekering niet meer. Mijn paarden zijn toch niet meer dan 4000 euro waard en de verzekering zal doorgaans niet uitkeren dan de waarde van het paard.
Een verzekering wisselen is meestal geen probleem zoalng je geen schade gehad hebt in het laatste jaar of 6 maanden.
BailyKarlos schreef:Zo word de verzekering wel erg rijk van mij.

Aser schreef:Verzekering keert alleen de werkelijke waarde van je paard uiteindelijk uit. Dus je zult wel in je beslissing mee moeten nemen dat als jij jou paard voor duur bedrag verzekerd dat je ook aan moeten kunnen tonen dat hij/zij dat waard is. Anders is het grote kans dat niet wordt uitgekeerd
Sizzle schreef:BailyKarlos schreef:Zo word de verzekering wel erg rijk van mij.
Dat is volledig normaal![]()
Anders zou niemand het in zijn hoofd halen een verzekeringsmaatschappij te beginnen![]()
Een verzekering neem je hoofdzakelijk voor kosten die je niet zelf KUNT dekken. Dus de miljoenen van een aansprakelijkheid, het affikken van je huis en je gezondheid. De rest is optioneel en of het verstandig is kun je alleen zelf besluiten of je dat je op je gemak stelt.
Zo heb ik dus ook geen tandarts verzekering want die 25 euro per maand is ongeveer de kosten van 3 vullingen ieder jaar zijn leven lang. Dat gebeurt geen mens.
Als je wel graag de garantie wil hebben dat je 10.000 op je rekening gestort krijgt bij een beenbreuk bijvoorbeeld dan zul je inderdaad iedere maand daar aardig het spaarpotje aan de verzekering moeten overdragen.
Aser schreef:Verzekering keert alleen de werkelijke waarde van je paard uiteindelijk uit. Dus je zult wel in je beslissing mee moeten nemen dat als jij jou paard voor duur bedrag verzekerd dat je ook aan moeten kunnen tonen dat hij/zij dat waard is. Anders is het grote kans dat niet wordt uitgekeerd
). 44Myrthe44 schreef:Dat is niet waar, je kan zelf het verzekerde bedrag kiezen. En daar betaal je ook premie naar.
Bij wijze van kan ik mijn paard ook voor 1.000.000 laten verzekeren, alleen wordt de premie dan wel heel erg hoog (zou ik wss niet eens kunnen betalen).