Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LoveUggs schreef:Misschien een late puber?
Als alles medisch is uitgesloten en hij gezond is, zou ik hem eens goed aanpakken.
Steigeren? Prima, maar niet bij jou in de buurt of tijdens het werken. Dat doet is maar los in de wei ofzo.
Merk je tijdens het rijden dat hij omhoog wil komen? Been erbij, dan kan hij namelijk niet omhoog.
Merk je dat hij wil gaan bokken? Been erbij, dan lukt dat namelijk niet. Al doet hij het met instappen, galopeer dan maar een keer weg. Been geven, geen reactie is een tik met de zweep. Heel consequent zijn, en blijven. Het is dan vanzelf niet leuk meer.
Maar alleen als het niks medisch is. Kan je dit allemaal niet zelf? Dan snap ik niet waarom je aan een groen paard als dit begint, en zou ik er de komende tijd eens iemand anders opzetten.
romyloverrr schreef:LoveUggs schreef:Misschien een late puber?
Als alles medisch is uitgesloten en hij gezond is, zou ik hem eens goed aanpakken.
Steigeren? Prima, maar niet bij jou in de buurt of tijdens het werken. Dat doet is maar los in de wei ofzo.
Merk je tijdens het rijden dat hij omhoog wil komen? Been erbij, dan kan hij namelijk niet omhoog.
Merk je dat hij wil gaan bokken? Been erbij, dan lukt dat namelijk niet. Al doet hij het met instappen, galopeer dan maar een keer weg. Been geven, geen reactie is een tik met de zweep. Heel consequent zijn, en blijven. Het is dan vanzelf niet leuk meer.
Maar alleen als het niks medisch is. Kan je dit allemaal niet zelf? Dan snap ik niet waarom je aan een groen paard als dit begint, en zou ik er de komende tijd eens iemand anders opzetten.
dat werkt echt niet met bokken.
die van mij bokt gewoon onder het galopperen als hij er zin in heeft:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ACBAO3YV.jpg

Rob11 schreef:Ik denk niet dat hij erges pijn heeft.
Het rare aan dit verhaal is dat hij zo veranderd is.
Ik moet wel zeggen dat ik het de laatste maanden een beetje aan hem voelde dat hij veranderde.
Maar dit was slechts sporadisch.1 keer per maand.
Maar zoals nu had ik niet van hem verwacht.
Nu voel ik het 2-3 keer per week aan hem.En het word alleen maar erger.
Vooral het steigeren bij het in de wei zetten maakt mij ongerust.
Nog een voorbeeld,maar natuurlijk van minder belang.
Als ik bij hem aan de wei kwam,en ik floot op hem.
Riep hij altijd.
Dit doet hij ook niet meer.
romyloverrr schreef:LoveUggs schreef:Misschien een late puber?
dat werkt echt niet met bokken.
die van mij bokt gewoon onder het galopperen als hij er zin in heeft:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ACBAO3YV.jpg

Citaat:En pijn?het zou natuurlijk kunnen.
Maar hij is ook gewoon in de omgang veranderd.
Rob11 schreef:Ik moet wel zeggen dat ik het de laatste maanden een beetje aan hem voelde dat hij veranderde.
Maar dit was slechts sporadisch.1 keer per maand.
Maar zoals nu had ik niet van hem verwacht.
Nu voel ik het 2-3 keer per week aan hem.En het word alleen maar erger.