verzorgdeurtje trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

verzorgdeurtje trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 01:22

We kijken rond voor een 2 paards trailer.

Nu komen we wel 1 en ander tegen, maar heel veel hebben het verzorgdeurtje aan de kant van de chauffeur. Ik begrijp dat en zou als ik 1 paard vervoer die ook aan deze kant zetten.

Maar persoonlijk zou ik liever het deurtje aan de andere kant hebben, want stel dat er iets is, kun je er vanaf de berm in en dat lijkt mij veel veiliger.

Sommige hebben het ook wel, ook die we een paar keer hebben geleend, maar wat is de ervaring? En welke merken hebben het wel of juist niet?

Ik hoor vooral graag ervaringen en of het een bewuste keus is van mensen en ik verkeerd denk, of dat mensen het juist een pluspunt vinden.

Faline

Re: verzorgdeurtje trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:36

Ik heb een bockmann XL, deze heeft aan de bestuurderskant de zadelkamer en aan de andere kant het deurtje. Bevalt mij prima. Voor de veiligheid idd handig om via de berm te kunnen, maar goed, het is niet zo dat er zo vaak iets aan de hand is.. (tenminste, dat hoop ik niet ;) )

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:41

Ik heb hem aan de chauffeurs kant mijn vader aan de bijrijder kant.
Ik vind aan chauffeur fijner (ook omdat ik zelf rijdt) bij pap's auto liep ik altijd te hannesen en over koppeling te stappen enz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:23

Mijn Westfalia had ook deurtje links (rechts kan een vooruitlader, maar in NL bijna niet verkocht) en toen ik de boel gerestaureerd heb, is het deurtje naar rechts verhuisd, inderdaad, uit veiligheidsoverwegingen.

Wanneer je Nederlands fabrikaat neemt, kun je bijna altijd kiezen waar je het deurtje wil hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 13:58

We keken naar een goede gebruikte. Zadelkamer willen we niet, omdat we westernzadels hebben en die toch in een gewone niet passen.
Het valt me tegen als ik een mooie trailer zie dat het verzorgdeurtje dan links zit. Daar val ik dan over.

Bockmann die we wel geleend hebben had hem rechts, dus zouden we 2e hands naar Bockmann moeten kijken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:00

Ik zou het deurtje graag links willen hebben. Ik rij tegenwoordig zelf met mijn paard en ik wil het liefste snel bij haar kunnen, zonder dat ik over vanalles heen moet klimmen etc.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:01

Zown ramp is het tochniet dat het deurtje links zit??
Je zey de boel toch af en waarschuwt mensen,en je staat toch niet elke keer bij het deurtje als er iets gebeurt,dan zou ik in de trailer gaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:02

Westernzadels passen wel in een zadelkamer, alleen moet je dan de zadeldragers die er in zitten er uit halen. Je kunt dan zonder moeite twee zadels 'op z'n kopse kant' er in zetten.
Ik heb een Heja gehad met deurtje rechts, en nu een Cheval Liberté ook met deurtje rechts.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:03

Oke, ik vind dat dus echt geen probleem om daar even overheen te wippen. Mijn man rijdt, heb geen E, maar hij rijdt ook wel alleen en springt er dan ook wel zo over.
Ik kijk ook wel een beetje naar de ramen. Je ziet ze bijna niet, maar als er 1 raam aan de voorkant zou zitten, niet gek hoog, is dat ook wel fijn.
In de Bockmann konden we de quarter merrie net zien als ze omhoog keek vanuit de auto.
Nog liever komt er gewoon een camera, want ik zelf vind dat wel erg fijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:03

Westernzadel past idd vaak niet in zadelkamer, maar ik vind het toch handig voor pads, dekens, bandages etc, dan hoeven die niet in de auto.
Beauty king heeft ook deur rechts, is eentje zonder zadelkamer.

Mij maakt het persoonlijk weinig uit waar de deur zit... ik heb een camera en hoop die deur niet te moeten gebruiken op onveilige plaatsen.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:04

Beauty King kan ook de deur links hebben hoor..

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:08

Toen we onze trailer helemaal lieten opknappen hebben wij hebben het deurtje ook aan de berm kant laten maken. Al eens langs een 80 km weg gestaan. Dan is deurtje aan bermkant wel zo prettig.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:09

Heb ook niet gezegd dat het niet kan.. ik heb eentje in leen momenteel met de deur rechts..
Dus het is gewoon een beetje zoeken denk ik.

Ik vind sowieso al heel erg weinig deftig te koop staan, zowel in NL als in BE.
Wat het wel moeilijker maakt om 2e hands iets te vinden als je 'teveel' eisen hebt.

Ik ben zelf ook opzoek, dus kan me er iets bij voorstellen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:11

_Annemiek schreef:
Zown ramp is het tochniet dat het deurtje links zit??
Je zey de boel toch af en waarschuwt mensen,en je staat toch niet elke keer bij het deurtje als er iets gebeurt,dan zou ik in de trailer gaan.

En dan trek je het deurtje open en komt je paard er doorheen. Zal niet de eerste zijn die dat doet. En denk jij echt dat je op een 80 km weg (ik zeg nog niet eens snelweg) verkeer kunt tegenhouden? Of dat je daar tijd voor hebt als je trailer staat te schudden omdat je paard over de voorstang hangt?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:12

Dat deurtje aan de bermkant was voor ons ook een reden om voor Bockmann te gaan. Wij hebben een alu versie zonder zadelkamer en die bevalt echt heel goed. Wij wilde geen zadelkamer omdat we 2 bakbeesten van boven de 1.70 hebben, en een zadelkamer de trailer dan onnodig klein maakt. Je breekt hem ook zo open, gooi liever mijn zadels in de achterbak.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:13

Volgens mij wordt er altijd aangeraden om je paard links te zetten als je maar een paard vervoert in een tweepaards trailer. Het had er volgens mij mee te maken dat de weg naar de zijkanten afloopt. Als je je paard links zet heb je nog wat tegengewicht.

Ik zou dus juist er dus juist voor kiezen om het deurtje aan de chauffeurskant te doen, omdat je daar je paard neer moet zetten als er maar een paard vervoert wordt.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:17

brechtje122 schreef:
Volgens mij wordt er altijd aangeraden om je paard links te zetten als je maar een paard vervoert in een tweepaards trailer. Het had er volgens mij mee te maken dat de weg naar de zijkanten afloopt. Als je je paard links zet heb je nog wat tegengewicht.

Ik zou dus juist er dus juist voor kiezen om het deurtje aan de chauffeurskant te doen, omdat je daar je paard neer moet zetten als er maar een paard vervoert wordt.

Klopt, maar dan zou ik het deurtje juist rechts willen. Waarom moet je er meteen bij kunnen? Als er wat aan de hand is, is het juist fijner om iets afstand van het paard te hebben, bv als hij onderuit ligt. Dan kun je vaak nog wat voor hem betekenen.

Als hij onderuit ligt, en uit paniek onder de stang vandaan komt en zich door het deurtje wurmt, dan kan hij zo de weg oplopen ipv de berm in.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:21

@Kirr, wat heb jij voor eisen?

Volgens mij vallen onze eisen wel redelijk mee. Willen vooral goede staat en geen extra grote, met deurtje rechts dus.

@Brechtje122, dat zei ik al in op. Meesten zouden 1 paard links zetten, wij ook. Maar dat maakt imo niet uit. Je kan voorlangs en veiligheid voor linkerpaard is zelfde als er wel 2 in staan.

Wij willen graag een camera, sowieso. We zullen het rechts ook zo maken, dat ook een shet veilig staat tussen de stangen. Dat is niet zoveel werk, hebben we al geinformeerd.
NOg liever hadden we een 3 paards en paarden schuin, maar die zijn boven het budget helaas.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:25

Bij Ifor williams kun je kiezen waar je het deurtje en waar je de voorlader wilt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:34

Ja, zou heel graag een nieuw Ifor willen, maar dat zit er niet in helaas. Misschien volgende.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:43

superpony schreef:
@Kirr, wat heb jij voor eisen?

Volgens mij vallen onze eisen wel redelijk mee. Willen vooral goede staat en geen extra grote, met deurtje rechts dus.

Met 'teveel' eisen doelde ik vooral op het deurtje rechts hoor.
Is niet helemaal goed verwoord, maar zulke eisen maken het aanbod dat al klein is, nog kleiner om uit te kiezen :).

Ik wil liefst een alubodem, graag zadelkamer, recent bouwjaar, 2paards, openklapbare ramen.
Bij handelaars zijn er zo veel te vinden. Maar die vragen een stuk meer dan particulier natuurlijk..
Nieuw aankopen is niet echt aan te raden omdat je zoveel BTW betaald, heb nog geen BTW nummer.
En dan binnen budget natuurlijk.

Staan veel oude trailer te koop of 1.5paards te koop. Heel weinig particulier in goede staat heb ik het idee.

Heb niet echt haast omdat ik momenteel eentje heb om te gebruiken, maar volg het aanbod wel op de voet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:52

Bij een 2e hands trailer zou de plek van het deurtje echt laatste prioriteit moeten zijn, dat zul je namelijk niet vaak vinden tenzij je er eentje uit Engeland haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:57

Wij hebben een atec met deurtje rechts (wel 1,5 paards)
Moet zeggen dat ik er nog nooit over na gedacht heb.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:02

Mijn 1,5 paards trailer van Hotra, heeft het deurtje ook aan de bijrijderskant zitten, ideaal dus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:10

@Sizzle, we kopen natuurlijk geen rotte trailer met deurtje rechts. Ik zeg ook dat we steeds een trailer tegenkomen die ons aanstaat en we daarop afknappen. We hebben geen haast, dus kijken dan wel verder in de hoop dat er een keer eentje voorbij komt in goede staat met deurtje wel rechts.
We hebben wel een aantal keren een Bockmann geleend en die had het wel. Maar nog geen goede 2e hands gevonden die niet extra groot is binnen ons budget.

@Kirr, oke, zelfde eisen een beetje.

Je komt idd genoeg 2e hands tegen, maar staat valt vaak enorm tegen. Staat is allerbelangrijkste, maar als je moet gaan kijken, komt er meer bij. Zo kijk ik ook naar de plek van de ramen en zou ik het liefst achter deuren hebben, of een dichte klep. Als we dat niet tegenkomen, dan niet.......dan is een automatisch oprolzeiltje ook oke. Maar liever niet, aangezien hij buiten moet staan.
Opgeknapt vind ik niet heel erg, maar als ik 200km moet rijden om te kijken en het is niet goed gedaan, vind ik dat zonde. Ik heb liever hele goede detailfoto's vooraf.