Aangezien er zo gigantisch veel is dacht ik dat ik het beter maar gewoon hier even kon vragen, eigen ervaringen zijn nou eenmaal betrouwbaarder dan een site

Wat we zoeken; Iets waar je op een stal/manege in een accommodatie zit (appartement/bungalow/camping, maakt niet zoveel uit) en waar je gewoon meerdere uren per dag mag rijden. Aangezien wij thuis alle 3 de luxe hebben 'pluk een verzorgpaard uit de wei en ga het bos in' zoeken wij iets wat we thuis niet kunnen, bv. strandritten, iets met een crossterrein, western of iets waar we zelf niet eens op kunnen komen

Verder zou het ideaal zijn als we zonder begeleiding zelf mogen gaan rijden, maar ik begin het idee te krijgen dat dit in Nederland vrijwel onvindbaar is..
Wat we niet zoeken is een ruiterkamp of jeugdweek ofzo, we trekken liever zelf onze plannen

Zo heb ik denk ik wel alle belangrijke dingen?

En dan nog een overige vraag, ik weet niet hoe dat werkt als je zonder volwassene gaat, of word 18 gewoon als volwassen gezien? (wij zijn met 2 van 16 en 1 van 18) Of moeten we hier met boeken wel rekening mee gaan houden?
Nou ik hoop dat jullie iets leuks weten voor ons!