Dé ruitervakantie in Nederland gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Dé ruitervakantie in Nederland gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:50

Komende zomer wil ik met een vriendin en m'n zusje gewoon in eigen land ergens een midweek op vakantie tussen de paarden :D
Aangezien er zo gigantisch veel is dacht ik dat ik het beter maar gewoon hier even kon vragen, eigen ervaringen zijn nou eenmaal betrouwbaarder dan een site :)
Wat we zoeken; Iets waar je op een stal/manege in een accommodatie zit (appartement/bungalow/camping, maakt niet zoveel uit) en waar je gewoon meerdere uren per dag mag rijden. Aangezien wij thuis alle 3 de luxe hebben 'pluk een verzorgpaard uit de wei en ga het bos in' zoeken wij iets wat we thuis niet kunnen, bv. strandritten, iets met een crossterrein, western of iets waar we zelf niet eens op kunnen komen :+ Iets met strandritten heeft tot nu toe de voorkeur, maar het wil niet echt lukken om iets te vinden waar je niet maar een uurtje per dag rijd.. (we willen toch wel min. 2 uur per dag eigenlijk, liefst meer)
Verder zou het ideaal zijn als we zonder begeleiding zelf mogen gaan rijden, maar ik begin het idee te krijgen dat dit in Nederland vrijwel onvindbaar is..
Wat we niet zoeken is een ruiterkamp of jeugdweek ofzo, we trekken liever zelf onze plannen :)

Zo heb ik denk ik wel alle belangrijke dingen? :=
En dan nog een overige vraag, ik weet niet hoe dat werkt als je zonder volwassene gaat, of word 18 gewoon als volwassen gezien? (wij zijn met 2 van 16 en 1 van 18) Of moeten we hier met boeken wel rekening mee gaan houden?

Nou ik hoop dat jullie iets leuks weten voor ons! :D

melody7

Re: Dé ruitervakantie in Nederland gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 13:16

Niemand die iets weet?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:58

BEU -> BRT

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:34

Zonder begeleiding in NL paarden huren is vrijwel niet meer mogelijk.
Er zijn wel wat plekken waar het kan, maar die moet je met een hele grote lantaarn gaan zoeken en vaak kun je de geleverde kwaliteit in twijfel trekken.

Wat een stuk simpeler te regelen is, is reizen met de huifkar. Daar zijn op verschillende plekken in NL wel leuke arrangementen mee te vinden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:36

Oeps sorry, dit deel van het forum was me nooit opgevallen :=

ikke, Dat dacht ik dus ook al :j Maar dan laten we dat gewoon varen, met begeleiding is ook geen probleem, zolang me waar wel gewoon in een gevorderde en niet gemixte groep zitten :)

Huifkar is ook leuk maar we zoeken toch echt rijden, liever erop dan erachter :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:37

Dan kun jd misschien nog beter kijken naar de optie om met je verzorgpaard op vakantie te kunnen. Daar zijn veel moie accommodaties voor te vinden op internet tegen niet al te zot geld.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:41

Dat zou ik het liefst doen ja, maar dat word hem niet.. Ik denk niet dat het mag, en anders zou het voor haar ook niet leuk zijn, ik denk dat ze echt flipt als ik haar op een vreemde plek neer zet :=

Maar het is wel heel jammer, ik kwam inderdaad al wat plekken tegen en dat lijkt me echt geweldig met haar :j

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:45

Op sommige particuliere plekken die vakantie huis met stal eigen paard bieden is er vaak ook de optie een van hun dieren te huren. Althans een jaar of 3 terug heb ik dat opgevanfen, dus misschien toch ff via google zoeken op huren paard oid.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:47

Dat zit ik al een paar dagen te doen, maar tot nu toe nog niet veel gevonden, enige tot nu toe met camping/bungalows is bungalowcampingdrenthe.nl Maar we willen het liefst iets aan zee :+
En als ik moet kiezen tussen begeleider aan zee of zelf rijden in drenthe ga ik toch voor de begeleider aan zee :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:49

melody7 schreef:
Dat zou ik het liefst doen ja, maar dat word hem niet.. Ik denk niet dat het mag, en anders zou het voor haar ook niet leuk zijn, ik denk dat ze echt flipt als ik haar op een vreemde plek neer zet :=

Maar het is wel heel jammer, ik kwam inderdaad al wat plekken tegen en dat lijkt me echt geweldig met haar :j

Hey, waarom stap je niet gewoon op je paard en ga op reis. Gewoon leuke meerdaagse tocht vanaf je eigen plek.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:50

ikke schreef:
melody7 schreef:

Hey, waarom stap je niet gewoon op je paard en ga op reis. Gewoon leuke meerdaagse tocht vanaf je eigen plek.

Ik denk niet dat dat mag :') En dan zit ik nog steeds met het overnachtingsprobleem, m'n verzorgpaard staat helaas al 6 jaar alleen dus als ze nu ineens bij andere paarden staat geeft dat hoogstwaarschijnlijk problemen..
Maar dat lijkt me wel heel gaaf hoor, het gebied hier is er geweldig voor :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:55

melody7 schreef:
ikke schreef:

Ik denk niet dat dat mag :') En dan zit ik nog steeds met het overnachtingsprobleem, m'n verzorgpaard staat helaas al 6 jaar alleen dus als ze nu ineens bij andere paarden staat geeft dat hoogstwaarschijnlijk problemen..
Maar dat lijkt me wel heel gaaf hoor, het gebied hier is er geweldig voor :))

Wat let je (behalve toestemming van eigenaar) om het eens met beleid uit te proberen? Stukje voorbereiding gaat toch al vooraf aan een trektocht, dus daar kun je dat in meenemen.

Je zou het op z'n minst kunnen vragen; het ergste wat je kan overkomen is dat het niet mag. Nou, dan ben je net zo ver als nu (niks verloren dus).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:57

Opzich zou ik het misschien wel voor elkaar kunnen krijgen, maar dan heeft m'n zus alsnog geen paard die mee kan... Maar het zou zomaar kunnen dat ik zoiets over een paar jaar eens doe, het lijkt me wel heel gaaf :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:21

Zijn er geen ruiterkampen die ook leuk zijn voor meiden van jullie leeftijd?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 16:22

Jawel, maar we zoeken geen kamp :+

Helemaal niet kieskeurig ofzo :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:35

melody7 schreef:
Jawel, maar we zoeken geen kamp :+

Helemaal niet kieskeurig ofzo :')

Wat jij volgens mij wil is met je twee vriendinnen en een begeleider enkele dagen (week) op stap. Klopt dat?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 18:37

We willen gewoon ergens in een appartement/hotel/bungalow of op een camping waar we gewoon wat ritten kunnen maken maar niet vast zitten aan activiteiten van bv. een kamp maar gewoon kunnen gaan & staan waar we willen :D
en min. 2 uur per dag rijden én het liefst iets aan zee voor strandritten :+

Dus opzich lijkt me dat niet zo'n onmogelijk iets, maar ik wil gewoon graag ervariggen horen aangezien het in Oostenrijk 1 keer mis is gegaan dat het heel anders was dan op de site beschreven, dat wil ik voorkomen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:56

melody7 schreef:
We willen gewoon ergens in een appartement/hotel/bungalow of op een camping waar we gewoon wat ritten kunnen maken maar niet vast zitten aan activiteiten van bv. een kamp maar gewoon kunnen gaan & staan waar we willen :D
en min. 2 uur per dag rijden én het liefst iets aan zee voor strandritten :+

Dus opzich lijkt me dat niet zo'n onmogelijk iets, maar ik wil gewoon graag ervaringen horen aangezien het in Oostenrijk 1 keer mis is gegaan dat het heel anders was dan op de site beschreven, dat wil ik voorkomen :D

Helder.
Ik heb geen adressen in NL waar kan wat jij zoekt.
Ik ken wel iemand die zou kunnen doen wat jullie zoeken, maar dan zul je enig budget mee moeten brengen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:57

Nederland is moeilijker dan ik dacht := in Oostenrijk heb ik 't allemaal, ook zonder begeleiders :+ (op 't strand na dan, daar is geen zee :') )
Wat versta je onder enig budget? := Echt duur kan het voor ons niet worden denk ik..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:08

melody7 schreef:
Nederland is moeilijker dan ik dacht := in Oostenrijk heb ik 't allemaal, ook zonder begeleiders :+ (op 't strand na dan, daar is geen zee :') )
Wat versta je onder enig budget? := Echt duur kan het voor ons niet worden denk ik..

Nederland is inderdaad een lastig land hiervoor.
Oostenrijk weet ik niet, maar in Ierland is het geen probleem (en in GB heb je geen schijn van kans, wetgeving).

Enig budget: denk minimaal aan 1000 euro p.p. voor een week, inkl paarden en begeleiding.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 20:09

Helaas moeten we in Nederland blijven, als 't mocht zou ik ze mooi meeslepen naar Oostenrijk :+
Ierland zou ik ook nog wel een keer heen willen! Lijkt me gaaf :))

Oef dat word idd wat veel ja :=

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:11

en net over de grens in Duitsland ook geen optie? Daar zit een hele fijne westernranch! Echt een goede aanrader!!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 20:12

Dat zou misschien nog wel mogen, waar? :D Ik was er wel eentje tegen gekomen daar, zou best eens dezelfde kunnen zijn :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:13

http://www.triplestar.eu
Zit bij Emmen de grens over. Is wel allemaal onder begeleiding, maar alles is mogelijk. Ze hebben ook een hele fijne kamers en het eten vind ik ook erg lekker :D De mensen zijn nederlands, dus dat is ook handig :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 20:17

Super bedankt, dat ziet er heel erg leuk uit!! :))
Daar gaan we zeker over nadenken :D