Wie heeft er ook problemen met KNHS nieuwe startpas per dec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Wie heeft er ook problemen met KNHS nieuwe startpas per dec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 15:13

Ik heb een startpas aangevraagd begin december voor een nieuw paard. Wilde eigenlijk pas per januari maar de KNHS had een leuke actie "december gratis al starten, januari pas betalen".
Dat heb ik dus via MijnKNHS geregeld en ben gaan starten, ondertussen vier winstpunten in de Z1 met dat paard rijker na een aantal wedstrijden en nu krijg ik opeens een brief van de KNHS dat die startpas niet geldig zou zijn.

Zijn er nog mensen die problemen hebben met deze december gratis regeling?

Lielle

Re: Wie heeft er ook problemen met KNHS nieuwe startpas per dec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:16

ja en nee. Ik had een startpas aangevraagd (en betaald!) ingaand 1 januari, een paar uur voordat die regeling bekend werd. heb toen gebeld, dat ik dat niet netjes vond, en ze zouden zorgen dat dat werd aangepast zodat ik in december kon starten als ik zou willen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, maar de ingangsdatum is nooit aangepast naar 1 december.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 15:56

Oh dat is nog weer een ander probleem. Ik hoor ondertussen nog meer verhalen van weer andere dingen die er zijn misgelopen, maar de KNHS heeft het nooit gedaan volgens hen, het ligt altijd aan de ruiter.
Soms zou je denken dat wij bij hen in dienst zijn ipv dat zij voor ons als leden werken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:09

Heb je gekeken of de ingangsdatum wel op 1 december staat? Andrs is het nl ook hetzelfde probleem als het mijne.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 16:15

Dat is nu juist de grap, toen ik MijnKNHS afsloot heb ik gekeken of de startpas erop stond en het paard bij mijn paarden stond. Dat was het geval, het stond erop als actieve combinatie en met dat combinatienummer ben ik dus gaan starten. Nu pas met deze brief kijk ik weer op MijnKNHS en wat zie ik? Er staat helemaal niets meer op! Zij zeggen dat ik het niet goed afgesloten heb, ze kunnen wel zien dat ik een startpas had aangevraagd, maar deze is er dus weer uitgegooid. De rekening van 0 euro voor december is daardoor nooit verzonden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:22

hm, heel fijn. Zoiets gebeurde bij mij met de eerste aanvraag en die is idd weggegooid, waardoor de tweede aanvraag dus een drama werd, en uiteindelijk na lang bellen werkt (alleen dan niet per 1 december, maar dat heb ik maar gelaten voor wat het was).

Heb je nog een bevestiging van de aanvraag in je email?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:28

Ik heb na een maand gewoon mijn startpas nog niet :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 16:28

Nee dat is het fijne van al dat digitaliseren, als je via MijnKNHS het regelt dan krijg je geen bevestiging.
Ik zou dus de volgende keer al een foto of printscreen van het scherm moeten maken om bewijzen te hebben bij dit soort toestanden. Toch te gek voor woorden dat je je bij een sportbond zo zou moeten indekken omdat ze niet een greintje flexibiliteit hebben? Volgens hen zou ik in het winkelmandje een bedrag van 0 euro niet gezien hebben.... En daar doen ze nu dus moeilijk over.
Ik heb het net zo gedaan als anders en dan was het altijd in orde en nu niet, het gaat om 0 euro en toch vertikken ze het om de startpas wel geldig te maken en het is mijn woord tegen het hunne. Wat weer een fijn begin van het nieuwe jaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:33

sannedeedee1 schreef:
Ik heb na een maand gewoon mijn startpas nog niet :n

nu je het zegt, ik heb ook nog geen startpas.

Balen HF, heb zo ook geen oplossing meer.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:02

Heb je je protocollen bewaard. Zo ja, dan zou ik deze naar de KNHS opsturen. Daar staat ook je combinatienummer op.
Vreemd, heb je ook geen mail gekregen waarin je combinatienummer stond. Die kreeg ik nl. wel binnen een paar dagen na het aanvragen van een nieuwe startpas.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:04

Normaal gesproken krijg je direct na het aanvragen van de startpas een mail met combinatienummer. Maar ik heb de laatste weken ook problemen gehad met aanmelden van nieuwe leden en het activeren van inactieve startpassen. Tijdens het proces een foutmelding krijgen, bellen de met de KNHS, nee niets aan de hand en dan een dag later nog een keer proberen en dan tot de ontdekking komen dat de wijzigingen wel zijn doorgevoerd. Maar geen bevestigingsmail gehad. Weer met de KNHS gebeld, daar werd gezegd dat er momenteel meer problemen waren met het systeem.

Dus is zou zeggen, als je een combinatienummer hebt (goede tip hierboven), dan kunnen ze je niet veel maken lijkt me. Laat hun maar bewijzen dat het niet zo is, ze mogen best wat doen voor het geld wat ze van ons krijgen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 10:25

Ik had een combinatienummer gekregen, en dat staat op mijn startformulier. Die hebben zij ook dus dat weten ze. Maar het combinatienummer en de actieve startpas zijn nu weer van MijnKNHS af.

Ik ga er wel tegen in beroep maar het is een hele toestand, zeker omdat dit het paard van een klant is die al bijna naar huis zou gaan omdat de benodigde winstpunten binnen zijn. Als ik nu overnieuw moet beginnen kost dat dus letterlijk honderden euro's extra.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:33

Mooi waardeloos inderdaad.
Kunnen ze met dat combinatie nummer ook niets?
Waren jullie er bijna, krijg je dit :/

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:22

horseyfries schreef:
Ik had een combinatienummer gekregen, en dat staat op mijn startformulier. Die hebben zij ook dus dat weten ze. Maar het combinatienummer en de actieve startpas zijn nu weer van MijnKNHS af.

Ik ga er wel tegen in beroep maar het is een hele toestand, zeker omdat dit het paard van een klant is die al bijna naar huis zou gaan omdat de benodigde winstpunten binnen zijn. Als ik nu overnieuw moet beginnen kost dat dus letterlijk honderden euro's extra.

Gewoon je startcoupons met winstpunten opsturen. Daar kunnen ze niet omheen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:40

Lijkt mij, dat als je een combinatienummer hebt, ze dit terug kunnen zoeken. Wij hebben tot nu toe bij alle aangevraagde startpassen ook een bevestigingsmail gehad, zowel persoon als vereniging. Misschien heeft je vereniging ook die mail?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 11:56

Nee ik doe het niet per vereniging, ik doe het zelf. Wytske, dit gebeurt digitaal dus je hebt geen startcoupons meer.
Ze kunnen inderdaad zien dat ik wel een combinatienummer had en blijkbaar is het systeem zo dat je startpas en combinatienummer twee uur erop staan en er dan weer uitvliegen als je niet via je winkelwagentje betaald, maar wie verzint er nu dat je O euro moet betalen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:59

horseyfries schreef:
Nee ik doe het niet per vereniging, ik doe het zelf. Wytske, dit gebeurt digitaal dus je hebt geen startcoupons meer.
Ze kunnen inderdaad zien dat ik wel een combinatienummer had en blijkbaar is het systeem zo dat je startpas en combinatienummer twee uur erop staan en er dan weer uitvliegen als je niet via je winkelwagentje betaald, maar wie verzint er nu dat je O euro moet betalen?

Het is ook vreemd dat je al wel een combinatienummer hebt terwijl je dan nog niet dat fictieve bedrag betaald hebt. Dan zou je ook als je wel iets moet betalen ook al eerder een combinatienummer krijgen. Dat lijkt me een gekke volgorde van de KNHS....

Maar je bent nog geen steek verder neem ik aan? Gewoon je winstpunten kwijt, en dan zowel die van december maar die van januari ook in het ergste geval zeker?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:17

horseyfries schreef:

Je hebt toch je protocollen van je wedstrijden gekregen met je punten? Dit noem ik nog steeds startcoupons. Deze zou ik opsturen. Kunnen ze er niet omheen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:21

Kon de vereniging jou wel in het hartman programma (concours 3,5) vinden dan? Want anders had je van hun al een waarschuwing gekregen lijkt mij?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:25

Ik baal er vooral van dat ik 2 weken geleden een mail terug heb gehad (omdat hij in eerstinstantie binnen een week binnen zou zijn), dat hij binnen een week echt binnen zou moeten zijn, nou nog niks ontvangen of gehoord -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:32

Ik had beide Bixie passen van m'n kinderen afgezegd bij de KNHS.
Dit had ik begin september al gedaan, voor beide kinderen tegelijk.
Tot mijn grote verbazing krijg voor de jongste een factuur. Dat bixie startpas omgezet is naar KNHS lid.
Ik wederom gemaild met ze krijg ik als antwoord, ja dat is standaard bij stopzetten dan had u dat aan moeten geven.
Vreemd want ik heb aangegeven alles helemaal stop te willen zetten, en bij de één gebeurt dit wel en bij de ander niet.
Dus wederom gemaild met ze. Dat ik aangegeven heb dat ik wilde dat beide startpassen geheel stop wilde zetten omdat ze beide gestopt zijn met rijden. En er een copy van bijgedaan.
Krijg ik als antwoord, helaas dat kan nu pas eind 2014
Hierover wederom gemaild met dat ik het raar vind. Ik geef aan dat alles stop gezet moet worden, en bij de ene gebeurt dit wel en de andere niet. En dat het lidmaatschap opeens nog eens flink duurder is
Alleen jammer dat er dan niet meer gereageerd word op mails hierover
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 13-01-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:36

KNHS :roll:

Ze kunnen wel voor god mag weten hoeveel geld het KNHS centrum verbouwen.
Maar startpassen aan en afmelden is een ramp.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:38

Ik krijg nooit een rekening van KNHS iig vorige jaar kwam ie 9 maanden later en nu nog geen mail ontvangen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:42

FriesWytske schreef:
horseyfries schreef:

Je hebt toch je protocollen van je wedstrijden gekregen met je punten? Dit noem ik nog steeds startcoupons. Deze zou ik opsturen. Kunnen ze er niet omheen.

Daar schiet ze toch niets mee op? :roll: Als dat wel het geval was, had ze na één keer deze reactie ook wel gezegd dat ze dat had gedaan.
Als volgens de KNHS de startpas niet geldig is, zijn de winstpunten ook niet geldig. Met andere woorden, HF zou illegaal zijn gestart.

Echter ligt de fout bij de KNHS en kan ze nu niet meer dan het combinatienummer opgeven, zodat de KNHS in het systeem kan nazoeken wat er precies is gebeurd.

HF, ik zou ze gewoon elke dag opnieuw gaan bellen om te vragen hoe de stand van zaken nu is, of ze nu al hebben gevonden wat er aan de hand is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:47