Waar moet ik vooral op letten bij mn B proefje heeft iemand nog tips voor de eerste x?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wwillemijn schreef:Van been wisselen doe je als je paard 1 hoef op de hoefslag zet. Ik deed t laatst onbewust net na de X, kreeg er 2 minpunten voor.
kleinvosje schreef:Fvbb schreef:Bij van hand veranderen maakt het niet uit wanneer je van been wisselt. Ik doe het altijd aan het eind van diagonaal, dus net voor de hoek, maar het mag ook eerder. Dat maakt niks uit.
Dit is dus absoluut niet waar, lees mijn bovenstaande post even...
Maar je punten gaan wel gewoon (terecht) dieptriest zijn en dat is niet leuk om mee naar huis te gaan. kleinvosje schreef:wwillemijn schreef:Van been wisselen doe je als je paard 1 hoef op de hoefslag zet. Ik deed t laatst onbewust net na de X, kreeg er 2 minpunten voor.
Twee minpunten is wel erg streng.
Aan het einde van de diagonaal, staat gewoon omschreven in het wedstrijdreglement.
Als je je paard gewoon netjes halt kunt laten houden en weer voorwaarts kunt laten gaan is dat in de B al heel mooi. Hij hoeft niet 100% vierkant te staan, maar wel op 4 benen, dus niet 1 been helemaal gestrekt naar achteren, of op de punt van de hoef.