Lise_AD schreef:LRV geen goede sfeer?! Ik zou eerder zeggen dat er bij organisaties zoals HROV, VOR, etc geen goede sfeer is aangezien het daar ieder op zichzelf is. Maar dat is dan mijn mening natuurlijk. Ik rij zelf zowel LRV als VOR (maar voornamelijk LRV). Persoonlijk rij ik ook veel liever LRV dan VOR. Als ik aan een wedstrijd van de VOR meedoe dan zit ik mij na mijn proef tot aan de prijsuitreiking enorm te vervelen. Als ik op LRV tornooi ben daarentegen, kan ik mij de hele dag amuseren omdat er gewoon veel meer te doen is (veel meer ringen individuele dressuur, springen, groepsdressuur en tussendoor ook nog eens een demonstratie van eender wat) + er is gewoon veel meer volk en ik vind dat persoonlijk gezelliger.
Dat er bij de LRV niet eerlijk gejureerd wordt klopt ook niet helemaal. Natuurlijk heb je hier en daar wel eens een jury die aan vriendjespolitiek doet maar dat heb je bij HROV ook. Het probleem van het jureren bij de LRV is dat de jury's vaak niet bekwaam zijn om te jureren. Bij LRV achten ze je namelijk in staat om één niveau lager dan je eigen niveau te jureren. Dit vind ik zelf ook dikke onzin maar ja. Gelukkig zijn er ook een heel aantal jury's bij de LRV die wel een jurycursus gevolgd hebben.
Daar ben ik het helaas ook mee eens. Ik ben al vaker gejureerd geweest door meiden die volgens mij nog niet eens 13 waren. Niet dat een 13-jarige niet bekwaam zou zijn, maar het blijft een gek zicht
.