Heffings behandelingskosten knhs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Heffings behandelingskosten knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:06

Zojuist weer de rekening van de knhs ontvangen voor mijn bestaande startpas, is weer even slikken qua bedrag maar wat vinden jullie nou van de toeslag van heffing behandelingskosten van €3,35?

Zelf vind ik het geldklopperij, het is al een bestaande pas, dus volgens mij zit er geen extra werk meer aan en aan verzendkosten zijn ze het ook niet kwijt want de nota wordt per mail verzonden.

Als ik het mis heb kan iemand mij dan uitleg geven waarom dit wordt berekend?

Nies_

Re: Heffings behandelingskosten knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:09

Ik vind het belachelijk. Evenals als administratiekosten, verhoog het bedrag dan gewoon met €3,35 :+

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 12:20

Zojuist met de knhs gebeld over de rekening en met een aardige dame gesproken.

Ik heb aangegeven dat ik:
A. de kosten voor een startpas erg hoog vind in vergelijk met de startkaart.
B. de extra kosten voor heffings behandelingskosten niet vind kunnen.
C. dat een verplicht abonnement op paard en sport met de nodige kosten ook niet meer van deze tijd zijn.

Verder heb ik aangegeven dat ik als penningmeester van een club hier veel klachten over hoor en dat er op internet ook veel geklaagd wordt over de kosten van de knhs.

De dame gaf zelf ook aan dat ze inderdaad telefonisch veel klachten krijgen maar dat vrijwel niemand de moeite neemt om hier daadwerkelijk ook een schriftelijke klacht over in te dienen zodat dit in behandeling genomen kan worden. En zolang niet meerdere mensen dit doen zal er waarschijnlijk ook niet veel veranderen.

Wellicht verstandig om iets met zijn allen te organiseren?

b.v. een standaard brief waar een ieder alleen nog zijn eigen gegevens op moet invullen of een algemene brief van de leden vergezeld met handtekeningen o.i.d.?

Zolang de leden dus niet aan de bel trekken maar alleen telefonisch, of via internet klagen zal er dus niets bij de knhs veranderen en blijven we gewoon hoge bedragen betalen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:22

Volgens mij hebben we dit vorig jaar al eens gedaan via bokt. Maar toen kregen we nul op het rekest.

Kan zo dat topic niet vinden.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:29

Misschien dan nog een keer doen, de aanhouders winnen?

Nu komt de knhs er wel makkelijk van af.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:36

De kosten voor een startpas erg hoog vind in vergelijk met de startkaart..
Is dat daadwerkelijk zoveel omhoog gegaan?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:37

Ja, Udo2001. Je betaald bijna het dubbele van wat je vroeger voor een startkaart betaalde. Die kostte vroeger ongeveer 44 euro. En je betaald nu al bijna 80 euro voor een startpas, hier zitten dan wel de coupons bij in. Maar toen we die nog zelf moesten bestellen was ik daar nog niet eens 40 euro voor kwijt.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:39

Wow, ik wist niet dat je twee keer zoveel betaalt voor een startpas.. Ik vind het ook belachelijk hoge bedragen!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:39

Ben benieuwd of het plan nog aanwezig is om landelijk een 2e soort KNHS op te starten

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:51

Ik vind ook belachelijk duur, want je bent er met die startpas nog niet ook de clubkosten etc komen er nog bij en dan ben je nog niet in de ring verschenen a 10,- per proef is gewoon 45 gulden voor 12 minuten

Gelimiteerde startpas op 15 a 20 starts. Voor ritme is min. 1 start per maand wel nodig.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:58

ik vind het ook erg duur sinds de startpas er is.
Voorheen had je een startkaart van een paar tientjes, toen had je wel startcoupons maar die betaalde je per wedstrijd. Als je weinig start vielen de kosten best mee. Ik haal het geld niet uit de startpas. Voor fanatieke ruiters is het misschien goedkoper maar het merendeel in mijn omgeving gaat niet iedere week op wedstrijd.

Die gelimiteerde pas is hartstikke leuk maar vind dat wel erg weinig, 4 starts.. dat zijn 2 wedstrijdjes... duur geintje dus..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:15

Ladygiroc schreef:
ik vind het ook erg duur sinds de startpas er is.
Voorheen had je een startkaart van een paar tientjes, toen had je wel startcoupons maar die betaalde je per wedstrijd. Als je weinig start vielen de kosten best mee. Ik haal het geld niet uit de startpas. Voor fanatieke ruiters is het misschien goedkoper maar het merendeel in mijn omgeving gaat niet iedere week op wedstrijd.

Die gelimiteerde pas is hartstikke leuk maar vind dat wel erg weinig, 4 starts.. dat zijn 2 wedstrijdjes... duur geintje dus..

Hier hetzelfde verhaal, LG. Vroeger startte ik nog wel eens 2 paarden in de wedstrijden. Is mij nu veel te duur.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:24

Is paardrijden/paard houden sowieso niet gewoon belachelijk duur?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:27

En als je een jong en onbekend paard hebt, dan betaal je ook nog rond de € 28,- registratiekosten... Voor mij een reden om met mijn jonkie alleen maar impuls te starten om ervaring op te doen. Scheelt bakken met geld.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:33

Behandelingskosten blijf ik ook absurd vinden, neem zoiets gewoon mee in de berekening van de tarieven scheelt een hoop ergernis.

Wil wel even zeggen dat klagen over de P&S echt geen zin heeft, dit is het officiële communicatiemiddel betreft reglementswijzigingen ed naar de leden toe. Al zou de KNHS het af willen schaffen, dan nog zouden ze het niet mogen omdat de leden op de hoogte moeten worden gesteld van bepaalde dingen. Dit is een terugkerend onderwerp en hoewel ik het wel begrijp, is het echt energieverspilling om daar tegenin te blijven gaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:39

Ik ben rechtstreeks lid bij de KNHS omdat ik momenteel niet start (alleen af en toe impuls met de jonge dieren) en betaal rond de 15,- per jaar. En geen P&S, moet zeggen dat ik hem ook echt niet mis. Vanwege het jureren moet ik wel lid zijn. Overigens vind ik de P&S niet het communicatiemiddel mbt reglementswijzigingen. Die krijg ik al jaren digitaal en zijn ook op de site gewoon terug te vinden. Ik krijg de P&S al bijna 2 jaar niet meer, maar ben prima op de hoogte van alle reglementswijzigingen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:47

Ik probeer het net op te zoeken, kan niet meer vinden hoe het precies zat. Kwam er in ieder geval op neer dat het aanhouden van de p&s een stuk ingewikkelder lag dan alleen 'niet willen'.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 14:55

FriesWytske schreef:
Ja, Udo2001. Je betaald bijna het dubbele van wat je vroeger voor een startkaart betaalde. Die kostte vroeger ongeveer 44 euro. En je betaald nu al bijna 80 euro voor een startpas, hier zitten dan wel de coupons bij in. Maar toen we die nog zelf moesten bestellen was ik daar nog niet eens 40 euro voor kwijt.

In mijn herinnering koste een startkaart ongeveer €35 en een setje coupons €16 euro. Je zat in iedergeval onder de €50 en de coupons kon je gewoon blijven gebruiken.
Ik ben er ongeveer 3 jaar tussen uit geweest met wedstrijd rijden, vorig jaar weer begonnen en geen idee hoeveel ik zou gaan rijden. Dat zijn dus 5 wedstrijden geweest, zie hieronder wat mij dat gekost heeft:

2013
Basisafdracht knhs €17
Abonnement knhs €31,75
Heffing behandelingkosten €3,35
Startpas €78,25

Totale kosten knhs 2013 €130,35 = €26,05 per wedstrijd geweest voor mij, dan komt het gebruikelijke startgeld er nog bij om nog maar te zwijgen over de andere kosten....

Voor 2014 zijn de kosten voor de basisafdracht, het abonnement en de startpas weer omhoog gegaan in totaal met €2,25 dus totaal €132,60

Is dit alleen bij de knhs zo, of betalen mensen die bij een voetbalvereniging of zo zijn ook zo veel kosten om naar wedstrijden te mogen?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 14:59

0000 schreef:
Behandelingskosten blijf ik ook absurd vinden, neem zoiets gewoon mee in de berekening van de tarieven scheelt een hoop ergernis.

Wil wel even zeggen dat klagen over de P&S echt geen zin heeft, dit is het officiële communicatiemiddel betreft reglementswijzigingen ed naar de leden toe. Al zou de KNHS het af willen schaffen, dan nog zouden ze het niet mogen omdat de leden op de hoogte moeten worden gesteld van bepaalde dingen. Dit is een terugkerend onderwerp en hoewel ik het wel begrijp, is het echt energieverspilling om daar tegenin te blijven gaan.

Is dit wettelijk zo of regelimentair van de knhs?
Communiceren kan ook via de website en als mensen dat niet lezen, lezen ze ook vast niet de p&s.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:04

Dat was iets wettelijks ja maar ik probeer te bedenken hoe het precies heet en ik kom er niet meer op....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:05

zwanepol ik denk dat je gelijk hebt.
Ik rij zelf geen wedstrijden maar schriftelijke bezwaar maken is een goed idee!
Ik zou dat gewoon met zijn allen doen.
Als 1 iemand het doet heeft het inderdaad weinig zin maar hoe meer mensen er een brief schrijven hoe meer kans je hebt dat er wat aan gedaan wordt.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:31

"We" zouden een standaard bezwaarschrift/klachtbrief kunnen maken waarop je alleen nog je eigen gegevens hoeft in te vullen zodat je die kunt mailen naar de knhs.
Hierin zou dan kort en bondig moeten staan waar "jij" als knhs lid een klacht over hebt.

Ik beloof niets maar zal kijken of ik hier tijd voor kan maken om dit te doen.

Een tweede optie is natuurlijk een handtekeningenactie/petitie.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:01

Ik doe in ieder geval zeker weten mee :j

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:49

Ik vind de kosten ook belachelijk duur geworden. Vind de kosten qua verhouding van een gelimiteerde pas en een gewone startpas ook niet in contract. Je mag maar 4 proeven starten bij een gelimiteerde pas.
Tegenwoordig betaal je voor proeven 12,50 euro.
Voor mij een reden om een stuk minder te starten, vind de kosten niet echt leuk meer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:39

Waar ik me dood aan erger dat ik binnen een week van de KNHS twee facturen krijg met beide behandelingskosten.
Hoeveel moeite is het nu om in een keer te factureren.