Vakantieadres Zeeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ecools

Vakantieadres Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 15:06

Voor de mei vakantie zijn wij op zoek naar een pensionstal met vakantiehuisjes in Zeeland. Wij willen dagelijks op het strand gaan rijden. De stal moet dus wel aan het strand liggen. Op de meeste topics is er geen eenduidigheid over de geleverde kwaliteit van de stal en slaapgelegenheid. Ook worden er stallen genoemd die kilometers landinwaarts gelegen zijn. De meeste websites zijn al bekeken, een mening vormen via een website is echter lastig. Zijn er bokkers die een geweldige paardrijdvakantie hebben genoten aan de Zeeuwse kust? Ons gezin telt 2 leden die actief gaan rijden en 2 leden die (helaas) niets met paarden hebben. Ook voor hun moet het leuk zijn.

Mi_Amore

Re: Vakantieadres Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:15

Ik volg even mee, ben ook al een tijdje op zoek naar een mooi betrouwbaar adresje om eens een weekendje heen te gaan :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:22

Ik woon zelf in zeeland en ken maar één lokatie bij ons in de omgeving.
http://www.ride-by-the-sea.com/
Geen ervaring met overnachten in de huisjes.
Betrouwbare stal en de eigenaren hebben verstand van zaken.

Stal ligt op nog geen km van het strand vandaan.
Ik heb daar nog buitenritten begeleid en dan waren we 2 uur onderweg incl rit door het bos en terug over het strand.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:02

Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, echter wel heel dicht bij het strand ligt manege hippo d'or in nieuwvliet. In Domburg heb je Domburg holiday resort van marcelle de kam.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:58

eierkurf en de paardenmelkerij

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:59

Paardenhotel Burgh?
Dat is de enige die ik ken, maar die hebben alleen een camping en geen huisjes. En ik weet dat mijn pensioneigenaresse een huis verhuurt, maar dan kan je je paarden daar niet in de buurt stallen. Die moeten dan naar bijv. Manege Grol en het huis is in Serooskerke (Schouwen Duiveland).
Manege Grol ligt aardig dicht in de buurt van het strand, ik denk 10/15 minuutjes rijden. Paardenhotel Burgh weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 28-12-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:01

Die hebben geen huisjes, toch? Bovendien zijn ze stervensduur :x

Grol in Renesse heeft wel een camping en je hebt in Renesse zat campings/caravans, waarbij je met nog geen km van je paard zou slapen :) Het is wel een omgeving die ook leuk is voor niet-paarden mensen.

En anders wordt het dus Domburg of lager. (als je perse strand zou willen) maar Zuid-Holland is ook een mogelijkheid als je perse strand zou willen.

(overigens is het strand bij Renesse alleen 's ochtends of 's avonds beschikbaar voor paarden (in de zomer)

ecools

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:56

Ride-by-the-Sea zit al vol met de meivakantie, ziet er wel goed uit. Hippo d'Or staat al op onze lijst, ziet er ook goed uit en gelijk aan zee. Domburg Holiday Hotel is erg duur voor een week er tussen uit, ziet er wel erg netjes uit, maar ligt niet aan zee. Hier moet je door het dorp of om de golfbaan heen. Eierkurf heeft schijnbaar geen eigen website meer, jammer. De paardenmelkerij heeft alleen een camping. Van Grol lees ik veel tegenstrijdige berichten en twijfel ik over. Verdere ideeën zijn dus nog welkom.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:54

Imo is grol alleen tegenstrijdig wat betreft de manegepaarden. Is een ander gebied/deel dan vakantiestalling :) je hebt tussen Renesse en Haamstede nog een stal, maar ik weet niet hoe die heten. Ze verhuren iig paarden, dus stallen vast ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:56

Bestaat Lisiduna nog? Daar zit je ook erg dicht bij het strand :j weet alleen niet of zij huisjes hebben?

Is er zuidelijker niet iets? Op Zeeuws-Vlaanderen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:00

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:01

Lisiduna is toch zo goed als dood?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:01

Lisiduna bestaat volgens mij niet meer.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:02

ik weet nog wel een leuk adres! ik pb je eventjes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:07

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:11

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 06:55

Ride by the sea en nieuwvliet zijn allebei aanraders.
Bij nieuwvliet is de ligging echt top.
Bij ride by the sea moet je wel een verdomd steile duin over, maar is het wel waard.

Ben ook eens bij de zwaanhoek geweest, maar daar zet ik geen stap meer over de drempel.

ecools

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 12:18

Naar Ride-by-the-sea en Hippo d'Or is een info aanvraag verstuurd. Wat ik nog mis is de eigen ervaring van bokters. Het is voor een vakantiezoeker haast niet te doen om een goed adres te zoeken, recensies van vakantiestallen zijn er haast niet. Omdat wij in het voorjaar gaan is een regenachtige dag/week niet ondenkbeeldig. Een overdekte binnenbak is dan erg welkom. Deze zijn bij vakantiestallen echter zeldzaam, evenals ruime vakantiehuisjes waar je genoeg ruimte hebt om met het gezin (niet iedereen geeft evenveel om de paarden en rijdt zelf ook) ook iets anders te doen dan alleen maar paard te rijden.
Naast Hippo d'Or heb ik nog geen goed vakantieadres gevonden wat aan onze eisen voldoet.
Misschien is onze vraagstelling nog niet duidelijk genoeg geformuleerd, vandaar hier nog eens onze wensen:
* ruim vakantiehuisje, geen camping
* binnenbak voor de regenachtige dagen
* buitenbak
* liefst dicht aan zee
* eigenaren met het hart op de juiste plaats voor de paarden
Met name eigen ervaringen zijn erg welkom, anders is een goede keuze nog niet te maken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:29

Wij gaan altijd naar Renesse, manege Grol omdat in die omgeving geen pieren zijn.
Enige jammere is dat de paarden de wei moeten delen met andere en dat zie ik niet zo zitten. Je kan dan wel weer je eigen stukje wei afzetten met zelfmeegebrachte prikpaaltjes.
Stallen zijn goed verzorgd en ik heb mijn paarden daar niet horen klagen. Je zit ook heel dicht bij de zee. Grol heeft een eigen mini camping maar wij huren meestal in het dorp een B&B.
Je hebt ook hotels dichtbij.
En Renesse is ook leuk voor de niet paardenmensen en het heeft een buitenbak en binnenbak waar je gebruik van mag maken.
Succes met de zoektocht! Ik kom steeds weer uit op deze :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:35

Ik ga mee met mijn voorganger in dat geval dan, manege Grol is gewoon qua paarden accomodatie het beste en gezien de hoeveelheid hotels en B&B's daar in de buurt is dat voor jullie misschien het fijnst.
Ook zeg ik nog steeds paardenhotel Burgh, maar dan kan je minder dicht in de buurt van je 4 voeter slapen dan bij Grol. En hier: http://www.vakantiezeeland.com/ staan heel veel vakantiehuizen in Zeeland om te boeken. Kan je kijken waar er een manege in de buurt zit bijv. en via daar iets boeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:05

Ik vind het grote nadeel van Nieuwvliet de uiterst beperkte weidegang en grote drukte qua mensen. Ik ga zelf altijd naar Het Platte Putje in Groede, weblink staat in dat overzicht wat Sammie aanhaalt. Maar die vind jij denk ik minder geschikt omdat je eerst 4 km door de rustige polder moet rijden en er geen bak is. Wel zijn er appartementen op de camping beschikbaar. Ik vind dat stuk rijden zelf fijner om even de frissigheid eraf te rijden. En de paarden staan daar imo het beste.

Voor ervaringen, moet je anders eens op die website van paard en bed ofzo zoeken. Daar staan er her en der wel ervaringen en beoordelingen over diverse accommodaties.

Voordeel van Zeeuws Vlaanderen tov de overkant is dat je bij ons ruimer op het strand mag, tot 10 u en vanaf 18u maar gezien je over voorjaar spreekt weet ik niet precies wanneer je wilt gaan. Ook die tijden verschillen namelijk dat je overdag op het strand mag.

Eierkurf is al een tijd niet meer open.

Verder kan ik enkel stal Terhofstede bedenken maar die is geloof ik ook vrij ver weg van het strand vandaan.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:12

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:35

Je kan ook nog de zandbooi in Westkapelle proberen. Zitten sinds een tijdje nieuwe eigenaren in. Hebben huisjes en binnenbak. Weet alleen niet of je er ook met paarden op vakantie kunt. Manege zit dicht bij het strand.
http://Www.dezandbooi.nl

Oja ook al zei je dat het prijzig is. Bij marcelle de kam in Domburg staat je paard iig goed. Kan je ook een crosslesje of springlesje nemen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:49

Ik sta zelf met de paarden op manege Grol.
Daar mag je idd alleen voor 10 uur of na 19 uur het strand op in Mei.
Dwz:het kan wel,maar dan moet je een stukje verder rijden.
Geen straf,want daar is het strand heerlijk leeg.

Op manege de Eendracht staan de paarden ook super en je kunt er een stacaravan huren op het terrein.
Het strand is dan wel wat verder rijden.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:38

Ter hofstede is inderdaad nog wel even rijden naar het strand (heeft wel een binnenbak)