Een jaar geleden ben ik verhuist naar een stalling in Nederland, paard stond voorheen in België. De regels daar zijn heel anders als hier en daarom vraag ik me af: Mag ik eigenlijk wel buitenrijden?
Ik heb het hele jaar buitengereden en gelukkig is alles prima gegaan. Ik ben zowel in het bos geweest, als langs de weg, woonwijken, parken, noem maar op! Gelukkig heb ik een hele brave pony
Ben ook nooit ergens aangehouden. De politie is me wel 2 keer gepasseerd maar ze hebben me zelfs gegroet maar je zult ooit maar een 'rotzak' tegen komen die je aanhoudt. Ik ben niet in het bezit van brevetten, ruiterrijbewijs en ben niet lid van een club etc. Het enigste wat ik weet is dat als mijn paard schade maakt aan iemand anders zijn eigendommen (een auto bv) dit verzekerd word door de WA.
Betekent dit dat ik het afgelopen jaar illegaal heb buiten gereden met mijn pony?
En dan tot slot. Wat heb ik nou precies nodig voor legaal buiten te mogen rijden?
Voordat je reageert: Ik rij nu inmiddels niet meer buiten aangezien ik geen ijzers meer onder de hoeven heb zitten. We hebben dus nu een hele winter om ervoor te zorgen dat ik na de winter weer lekker kan buitenrijden en dit keer wel zoals het hoort!
Aub geen inhoudsloze reacties waar ik verder niks mee kan

Hoi, het meeste is al gezegt,en overal geld een andere verordening, maar het komt er eigenlijk op neer dat je overal mag rijden, Het ruiterbewijs is gewoon een papiertje dat je een paard of pony onder controle kunt houden, en er div dingen van af weet, dit krijg je in de lessen, en dit is weer belangrijk voor de verzekering WA, dat trouwens ook bij het ruiterbewijs zit, en rechtbijstand verleend indien dit nodig zou zijn, je betaald er tenslotte er elk jaar voor, en sommigge regels worden bijna nooit toegepast, bv rijden op de weg, als er een fietpad langs loopt, dan rijd bijna iedereen in de berm, gewoon omdat veiliger is