saden schreef:Ja, ik ga met Anna.
Ik denk dat ik je in Warffum ook wel zie met Syl of niet?
Rij je met trainen met zweep of zonder?
Tip voor je. Niet te veel willen gaan doen als ie niet reageert.
Gewoon je hulpen geven. Mocht ie dan een keer niet reageren dan 1 keer goed gas en dan klaar.
En goed aan het been zetten tijdens het losrijden. Veel schakelen. Ook zonder zweep.
En mocht ie in de proef ondanks alles toch niet reageren gewoon gaan rijden. Niet extra drijven oid, dat maakt t alleen maar rommelig.
Leuk! Nee, ik ben er niet. Ik ga volgend jaar weer starten. Eerst even lekker doortrainen 
Ik rijd met trainen ook zonder zweep. Oké! Handige tips, daar zal ik op gaan letten. Het extra drijven doe ik ook heel erg. Vooral in galop, want als ik mijn been eraf hou valt hij direct terug naar draf. Dat was gebeurt met het M1 debuut...
Reformer schreef:Ik mag al een tijdje M1 starten maar ik durf nog niet!
Als mijn gevoel er lekker bij word hoop ik in januari m'n debuut te kunnen rijden!

M1 klinkt ook direct zo veel moeilijker dan L2, haha.
Juuuuul_Xx schreef:12 januari ga ik het proberen met mn topper. Hoop dat het goed gaat. Gelukkig zijn we er al helemaal op voorbereid en kan ie alles wat hevraagd wordt. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Maar nu eerst de selecties nog uitrijden in het L2
Gaaf! Wat voor selecties rijd je?
_KellyAV schreef:Ik meld mij ook!

Ik moet nog een paar punten in de L2, maar ik verwacht toch wel van t voorjaar M te gaan starten (in de winter start ik minder vanwege de kou)
Mijn paard kent alle oefeningen al wel maar er moet nog wel het 1 en ander bevestigd worden, met name de contra's. Schouderbinnenwaarts gaat rechtsom erg goed, linksom bagger. Grote kans dat het komt doordat zijn gebit hier en daar wat scheef was. Ik ben vandaag naar de tandarts geweest en er is zoveel mogelijk recht gemaakt dus ik hoop dat dit me een heel stuk verder brengt

Hey!
Leuk! Hoe gaat het nu in het L2? Beetje goede punten?
Nou, als je in het voorjaar hoopt te starten heb je nog genoeg tijd om lekker door te trainen toch? : Moet goedkomen!
Juuuuul_Xx schreef:Ik ben ook 1 keer M1 gestart maar dat was met mn oude pony. Had nooit een winstpunt verwacht, puur uit zelfbescherming, ik verwacht nooit teveel zodat het vaak meevalt. Maar uiteindelijk toch meteen een dikke winstpunt te pakken. Was er super blij mee
Knap! 
Aranel schreef:Ik dacht ook dat er in de m1 proeven wel contra zat, maar behalve de gebroken lijn en links/rechtsomkeert waarbij je voor de bocht al in draf moet zie ik niet echt contra galop eigenlijk! Vind ik niet erg trouwens

Contragalop heb ik ook geen moeite mee, wanneer ik met zweep rijd. Links/rechtsomkeert vind ik best moeilijk door de korte bocht, Gelukkig gaan die nu wel goed.
FriesWytske schreef:
Ik heb me gemeld 
Noppert schreef:Hier nog eentje, alhoewel ik moet M1 starten haha. Heb de vorige klasses volledig tot de 30 wp uitgereden, zit nu op 21 wp in de L2 en moet nog 2 selectiewedstrijden L2. In januari wil ik na de laatste selectie M1 gaan starten. Schouderbinnenwaarts gaat prima, alleen springt madammeke zelf om bij de links en rechtsomkeert in galop, dus daar moeten we nog wel even op oefenen

Waar rijd je selecties voor? Leuk 
ArGieVai schreef:Hier nog iemand! Ik heb al 6 jaar niet gestart, pony heb ik tot de M1 gereden en paard heeft M2 gelopen, en mag dus gelijk in de M1 wat ik ook wil gaan doen, zijn nu net na bijna een jaar op rust weer aan de slag (ongeveer 3 maanden aan het trainen nu) en voel elke dag verbetering

Dus voor nu is het doel om in Maart in de M1 te starten

Fijn die verbetering!