hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:24

tot je buiten je woon plaats mocht wedstrijden rijden??? Ik zou ook graag willen heb nog maar 1 wedstrijd gereden maar ik mag nog niet veder dan harmelen alleen die wedstrijden vallen samen in zelfde weekend als mijn eigen rij verenigingen. Maar ik zou graag meters willen maken met der. Maar zou B uit moeten rijden bij me eigen rij verenigingen. En als oudoord seizoen is en valt niet in zelfde weekend als mijn eigen rij vereniging mag naar hch harmelen. We beschikken over eigen trailer. Me paard is nog niet aan de trailer gewent dat moeten we nog doen maar als dat wel is zou wel willen. Maar hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd tot jullie het mochten. We hebben trouwens samen paard en ik geen ervaring in wedstrijden. We hebben samen nog 1 gereden en daar voor nog nooit 1 ook niet op ander paard. En mijn paard ook niet met ander ruiter. Maar toen 1 ste keer op de verenging kwam was ook heel rustig dus ze heeft geen moeiten met vreemd terein.

Ashley5760

Re: hoe lang heeft voor jou en je paard geduurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:34

Het is een beetje onduidelijk waarom zou je niet ergens anders mogen rijden met je paard?

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:43

ik snap de vraag ook niet echt?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:48

Maar nu even serieus, ik heb met alle pony's waarmee ik ben gestart direct ergens anders gestart dan onze eigen vereniging. Snap ook eigenlijk niet waarom je niet ergens anders zou willen starten en eigenlijk snap ik überhaupt niet dat je al wedstrijden rijdt. Want je paardje is er nog niet klaar voor. Dus wat dat betreft is het wel goed dat je nog niet ergens anders 'mag' starten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-13 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: opmerking richting ts verwijderd

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:54

In mijn woonplaats worden niet eens wedstrijden georganiseerd, dus mijn eerste wedstrijd was al ergens anders :P.
Maar jij bepaalt toch zelf waar je start, of niet? Waarom zou je dan niet gewoon ergens anders heen gaan?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:57

Je kan je niet opgeven voor wedstrijden waar je niet aan mee kunt doen nee.
Zoals ik merk ben je net in de B begonnen,
lijkt me juist fijn om lekker in en rond je woonplaats wat wedstrijdjes mee te pakken? Vooral om rustig winstpunten te rijden?
Heb je wel een startkaart dan want als je in groningen woont kan je ook mee doen aan een wedstrijd in gelderland heur, snap het probleem nie ?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:08

Als ik me jouw vorige topics en het filmpje van jullie eerste wedstrijd goed herinner, vertelde jij dat jouw ouders beslissen wanneer jullie mogen starten en wanneer jullie er klaar voor zijn. Al die topics werden rel topics maar het Was wel duidelijk dat de meeste mensen vonden dat zowel jij als je paardje Nog niet toe zijn aan officieel starten. Je hebt Veel tips gekregen waaraan je kunt werken om samen verder te komen. Ik Denk ook dat het verstandig is dat je eerst lekker Door traint voordat je weer gaat starten. Misschien hebben jouw ouders dit ook gezien en mag je daarom nog niet buiten je woonplaats?
Als ik even kijk naar mijn eigen dochter ging het zo; ze mocht pas officiële wedstrijden gaan rijden vanaf het moment dat haar instructrice zei dat ze er allebei klaar voor waren. En dat heeft ongeveer een maand of 9 geduurd. Was een goede beslissing want ze heeft elke proef netjes een winstpunt gereden. Ze waren er dus duidelijk klaar voor.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:09

Ashley5760 schreef:
Het is een beetje onduidelijk waarom zou je niet ergens anders mogen rijden met je paard?

Ben sowieso af hankelijk van me pa en die werk om het weekend. En ze vind dat evaring op doen in B bij me eigen rij verenigingen ofzo.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:11

Nordique schreef:
ik snap de vraag ook niet echt?

hoe lang heeft ge duurt tot jullie buiten je woon plaats mochten starten.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:13

glenstorm schreef:
Maar nu even serieus, ik heb met alle pony's waarmee ik ben gestart direct ergens anders gestart dan onze eigen vereniging. Snap ook eigenlijk niet waarom je niet ergens anders zou willen starten en eigenlijk snap ik überhaupt niet dat je al wedstrijden rijdt. Want je paardje is er nog niet klaar voor. Dus wat dat betreft is het wel goed dat je nog niet ergens anders 'mag' starten.

Ik wil het wel maar mag het niet. En we zijn der wel klaar voor maar dat heeft niet mee temaken. En ik mag wel bij hch met oudoor seizoen maar dat niet echt buiten mijn woon plaats.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-13 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast ivm wijziging gequote bericht

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:14

Van wie mag dat niet ?
Van je ouders?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:15

44Myrthe44 schreef:
In mijn woonplaats worden niet eens wedstrijden georganiseerd, dus mijn eerste wedstrijd was al ergens anders :P.
Maar jij bepaalt toch zelf waar je start, of niet? Waarom zou je dan niet gewoon ergens anders heen gaan?

Mijn ouders gaan daar over want die moeten met de trailer rijden. En ik mag wel zelf beslissen welke vereniging ik start als L ben.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:16

Gerritt schreef:
Je kan je niet opgeven voor wedstrijden waar je niet aan mee kunt doen nee.
Zoals ik merk ben je net in de B begonnen,
lijkt me juist fijn om lekker in en rond je woonplaats wat wedstrijdjes mee te pakken? Vooral om rustig winstpunten te rijden?
Heb je wel een startkaart dan want als je in groningen woont kan je ook mee doen aan een wedstrijd in gelderland heur, snap het probleem nie ?

Tuurlijk heb ik startkaart en nee daar woon in niet woerden licht in utrecht.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:18

Wat ik dus begrijp is dat je met vervoer zit ?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:21

mamamier schreef:
Als ik me jouw vorige topics en het filmpje van jullie eerste wedstrijd goed herinner, vertelde jij dat jouw ouders beslissen wanneer jullie mogen starten en wanneer jullie er klaar voor zijn. Al die topics werden rel topics maar het Was wel duidelijk dat de meeste mensen vonden dat zowel jij als je paardje Nog niet toe zijn aan officieel starten. Je hebt Veel tips gekregen waaraan je kunt werken om samen verder te komen. Ik Denk ook dat het verstandig is dat je eerst lekker Door traint voordat je weer gaat starten. Misschien hebben jouw ouders dit ook gezien en mag je daarom nog niet buiten je woonplaats?
Als ik even kijk naar mijn eigen dochter ging het zo; ze mocht pas officiële wedstrijden gaan rijden vanaf het moment dat haar instructrice zei dat ze er allebei klaar voor waren. En dat heeft ongeveer een maand of 9 geduurd. Was een goede beslissing want ze heeft elke proef netjes een winstpunt gereden. Ze waren er dus duidelijk klaar voor.

We zijn wel klaar voor en dat heeft niet mee temaken dat niet buiten me woon plaats mag. Want mijn ouders lieten me sowieso pas starten als klaar voor was en me paard. EN dat zijn we EN je hoeft niet gelijk wp te halen. We rijden nu om evaring op doen. En Wp komen van zelf wel. En in B heb niets teverlieszen. En ik mag elke wedstrijd bij me eigen rij vereniging mee doen. Maar die hebben niet elke maand wedstrijd en die hebben maar 1 wedstrijd in maand. Maar wat mis met evaring op doen. En die wedstrijden die ik bij me eigen rij vereniging dat zijn officiële bij ons zijn namelijk geen onderling.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:22

moyra schreef:
Van wie mag dat niet ?
Van je ouders?

ja want die beslissen als enigen over mijn en mijn paard.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:22

Dus je ouders willen dat je eerst wat ervaring opdoet bij je eigen vereniging. Lijkt mij heel redelijk. Hoe lang dat duurt? Totdat je ouders vinden dat je voldoende ervaring hebt opgedaan Denk Ik. Maar die vraag zou ik aan je ouders stellen en niet op bokt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:23

Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...

Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:24

Als ik het goed begrijp dan willen je ouders nog niet te snel gaan met jou en je paardje :-) Het is goed dat ze de grens op L-niveau gezet hebben. Nu kun je zelf eerst oefenen en dan langzaam maar zeker meer ervaring op doen. Tegen de tijd dat je genoeg winstpunten hebt om L te gaan starten ben je zelf (en je paard) er ook wel klaar voor om naar andere concoursen te gaan en wellicht vaker te starten :-)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:24

Gerritt schreef:
Wat ik dus begrijp is dat je met vervoer zit ?

Nou ik zou sowieso niet elke weekend kunnen en willen. Maar in vrij weekend van me pa mag ook niet buiten me woon plaats. Want we hebben een auto die trailer mag trekken en we hebben eigen trailer. Dus dat is het probleem niet.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:25

mamamier schreef:
Dus je ouders willen dat je eerst wat ervaring opdoet bij je eigen vereniging. Lijkt mij heel redelijk. Hoe lang dat duurt? Totdat je ouders vinden dat je voldoende ervaring hebt opgedaan Denk Ik. Maar die vraag zou ik aan je ouders stellen en niet op bokt.

Nee ik vraag hoe lang bij jullie geduurd heb tot jullie het mochten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:26

Jouw ouders willen er gewoon een beetje een rem opzetten en jou en je paard een beetje beschermen. Daar is niets mis mee :-)
Je paard is nog jong en jij hebt zelf ook nog niet zoveel wedstrijd ervaring.

MIsschien kun je je vraag stellen op YRT. De meeste volwassenen hier op dit onderdeel van Bokt bepalen zelf waar ze starten, wanneer ze starten en hoeveel ze starten. Op YRT zitten wat jongere bokkers die ook afhankelijk zijn van toestemming van hun ouders.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:27

Nou mijn ouders kunnen ook niet elke week kleppen naar de wedstrijd.
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik op eigen benen sta en niet heel veel wedstrijd drang heb.

Het verschilt denk ik, als je zelf voelt van oke ik ben er klaar voor geef je dat aan toch bij je ouders ? ;)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:28

Celiien schreef:
Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...

Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats

ik doe sowieso rustig aan. Maar zo veel rijden der geen wedstrijden en die allenmaal wedstrijden rijden bij mijn op stal. Rijden Z1 Of M1 of M2 ofzo. Niemand rijd met paard B en die rijden ook niet vaak buiten de woon plaats. En 1 rijd L1 en mijn moeder moet altijd mee om voor telezen want ik wil niet dat iemand ander voor leest dan zij.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:29

Apple schreef:
Als ik het goed begrijp dan willen je ouders nog niet te snel gaan met jou en je paardje :-) Het is goed dat ze de grens op L-niveau gezet hebben. Nu kun je zelf eerst oefenen en dan langzaam maar zeker meer ervaring op doen. Tegen de tijd dat je genoeg winstpunten hebt om L te gaan starten ben je zelf (en je paard) er ook wel klaar voor om naar andere concoursen te gaan en wellicht vaker te starten :-)

Ze is heel makkelijk op ander terein en het zouden dan sowieso geen groten wedstrijden zijn.