Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

glenstorm schreef:Maar nu even serieus, ik heb met alle pony's waarmee ik ben gestart direct ergens anders gestart dan onze eigen vereniging. Snap ook eigenlijk niet waarom je niet ergens anders zou willen starten en eigenlijk snap ik überhaupt niet dat je al wedstrijden rijdt. Want je paardje is er nog niet klaar voor. Dus wat dat betreft is het wel goed dat je nog niet ergens anders 'mag' starten.
44Myrthe44 schreef:In mijn woonplaats worden niet eens wedstrijden georganiseerd, dus mijn eerste wedstrijd was al ergens anders.
Maar jij bepaalt toch zelf waar je start, of niet? Waarom zou je dan niet gewoon ergens anders heen gaan?
Gerritt schreef:Je kan je niet opgeven voor wedstrijden waar je niet aan mee kunt doen nee.
Zoals ik merk ben je net in de B begonnen,
lijkt me juist fijn om lekker in en rond je woonplaats wat wedstrijdjes mee te pakken? Vooral om rustig winstpunten te rijden?
Heb je wel een startkaart dan want als je in groningen woont kan je ook mee doen aan een wedstrijd in gelderland heur, snap het probleem nie ?
mamamier schreef:Als ik me jouw vorige topics en het filmpje van jullie eerste wedstrijd goed herinner, vertelde jij dat jouw ouders beslissen wanneer jullie mogen starten en wanneer jullie er klaar voor zijn. Al die topics werden rel topics maar het Was wel duidelijk dat de meeste mensen vonden dat zowel jij als je paardje Nog niet toe zijn aan officieel starten. Je hebt Veel tips gekregen waaraan je kunt werken om samen verder te komen. Ik Denk ook dat het verstandig is dat je eerst lekker Door traint voordat je weer gaat starten. Misschien hebben jouw ouders dit ook gezien en mag je daarom nog niet buiten je woonplaats?
Als ik even kijk naar mijn eigen dochter ging het zo; ze mocht pas officiële wedstrijden gaan rijden vanaf het moment dat haar instructrice zei dat ze er allebei klaar voor waren. En dat heeft ongeveer een maand of 9 geduurd. Was een goede beslissing want ze heeft elke proef netjes een winstpunt gereden. Ze waren er dus duidelijk klaar voor.

Het is goed dat ze de grens op L-niveau gezet hebben. Nu kun je zelf eerst oefenen en dan langzaam maar zeker meer ervaring op doen. Tegen de tijd dat je genoeg winstpunten hebt om L te gaan starten ben je zelf (en je paard) er ook wel klaar voor om naar andere concoursen te gaan en wellicht vaker te starten
mamamier schreef:Dus je ouders willen dat je eerst wat ervaring opdoet bij je eigen vereniging. Lijkt mij heel redelijk. Hoe lang dat duurt? Totdat je ouders vinden dat je voldoende ervaring hebt opgedaan Denk Ik. Maar die vraag zou ik aan je ouders stellen en niet op bokt.
Celiien schreef:Naast het feit dat jij rustig aan zou doen met je paard omdat je paard nog geen balans heeft en jullie er totaaaaal nog niet klaar voor zijn...
Mag je van je ouders niet? Dan zit er weinig anders op dan of aan stalgenoten vragen of je mee mag, of gewoon in je eigen woonplaats
Apple schreef:Als ik het goed begrijp dan willen je ouders nog niet te snel gaan met jou en je paardjeHet is goed dat ze de grens op L-niveau gezet hebben. Nu kun je zelf eerst oefenen en dan langzaam maar zeker meer ervaring op doen. Tegen de tijd dat je genoeg winstpunten hebt om L te gaan starten ben je zelf (en je paard) er ook wel klaar voor om naar andere concoursen te gaan en wellicht vaker te starten