wintertips op een rijtje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

wintertips op een rijtje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 09:09

zet hier de beste winter tips op een rij hier in dit topic!

riannezweeds

Re: wintertips op een rijtje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 09:15

thinsulate winterhandschoenen liefst met leer! waarschijnlijk alleen te koop in scandinmavië,
schoenen van Ariat (de bruine en zwarte wandelschoen)
bomber jack water en wind dicht van equipage
wie weet nog meer tips of spullen die je goed warm houden?

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:34

Je hebt een soort van zooltjes, deze kan je in je laars of schoen leggen. Je moet ze eerst breken en dan worden ze warm. Ik heb ze zelf nog nooit getest maar misschien dat het iemand kan helpen!
Zelf heb ik winterlaarzen van Ariat, met een beetje dikke sokken overleef ik het gegarandeerd in de winter!

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:53

oh super! Ik heb vanaf min 15 towarmers dr in als je de sticker dr af doet word ie meteen warm, jaaa schoenen van ariat zijn zo onwijs fijn!! Is er nog iemand met tips? Hoop dat t forum goed gaat lopen zou handig zijn voor iedereen :D

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:09

heel veel laagjes kleding!
Alleen een dikke jas is mider warm dan een paar lagen.
Hoemeer laagjes kleding je aan heb hoe warmer je blijft.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:12

Full chaps tegen winterbenen

Sharonbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:16

Heel veel laagjes dragen!! En fleece truien!! hihi. Deze winter moet ik ook echt goede handschoenen kopen...

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:49

Er zijn uiteindelijk zoveel mogelijkheden om je warm te houden. Als je intensief rijdt krijg je het vanzelf wel warm haha.

duifje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:30

Sok, plastic zakje om je voet, weer een sok ! Gegarandeerd geen koude voeten!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:33

Gewoon lekker doorrijden en doorwerken op stal. :Y)
Ik draag in de winter meestal een dun zomerjack.
Voor langere afstanden iets warmers (maar al snel té warm).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:37

Hard werken inderdaad.

Ik rij ondertussen al 2 jaar zonder handschoenen en ja: ook in de winter! :D Op de een of andere manier raak ik er gewoon aan gewend.

Verder rij ik ook veel in laagjes en hou ik van sjaals (goed wegstoppen!) en goede dikke sokken werken ook top :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 11:25

natuurlijk hard werken maar ben ongeveer 5 uur p dag op stal thuis aant werk en dat is op een gegeven miment koud, heeft en ook nog iemand tips om water zo lamg mogelijk vorst vrij te houden? Werkt een tennisbal echt?

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:07

riannezweeds schreef:
natuurlijk hard werken maar ben ongeveer 5 uur p dag op stal thuis aant werk en dat is op een gegeven miment koud, heeft en ook nog iemand tips om water zo lamg mogelijk vorst vrij te houden? Werkt een tennisbal echt?

Als het om een bak met water gaat, zorg er voor dat het water in beweging is. Wanneer water in beweging is, is de kans veel kleiner dat het water bevriest.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:11

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:19

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:41

hardstikke handig!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:46

Ok dan zal ik met een echte noordzweedse tip komen (nee, we wonen niet in noordzweden, maar hebben daar wel kennissen wonen en zijn er in de winter van 2012 geweest, in lapland)

Het beste middel tegen de kou is beginnen met een synthetisch 'onderstel' (dus lange onderbroek en hemd met lange mouwen en synthetische sokken (houden warmte vast)
Daarover heen een fleece 'onderstel. Jaja, fleece hemd met lange mouwen (is dus meer een trui, maar wordt met broek verkocht als onderstel), fleece onderbroek met lange pijpen. Daaroverheen een warme trui en een skibroek met ski-jas. Ook handschoenen liefst dubbel, dus synthetisch en wanten of wollen vingerhandschoenen en wanten.

Laarzen tot -40 kun je overal in Zweden kopen en handwarmers zijn ook handig om bij je te hebben (je weet wel... die dingen die je in warm water opwarmt en waarbij je erin moet knijpen om die warmte wanneer nodig vrij te maken)

Verder uiteraard een muts die ook de oren bedekt (met flappen)

Handen insmeren met vaseline (zonder water) is ook een tip bij erge kou en verder goed bodylotion gebruiken omdat erge kou uitdroogt. Ook veel drinken om dezelfde reden.

Love_Horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:36

Bah, de winter.. laat die nog maar even lang wegblijven haha ! maar erg handige tips, heb ik als "koukleum" zeker wat aan ! :+

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 15:59

Bedankt vor de tip! Ik heb altijd een dunne thermo broek onder mijn rijbroek en ren thermo rui onder mn fleece trui en dan wer n extreem dikke jas

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:08

biancc__ schreef:
Je hebt een soort van zooltjes, deze kan je in je laars of schoen leggen. Je moet ze eerst breken en dan worden ze warm. Ik heb ze zelf nog nooit getest maar misschien dat het iemand kan helpen!
Zelf heb ik winterlaarzen van Ariat, met een beetje dikke sokken overleef ik het gegarandeerd in de winter!

Die zooltjes zijn echt heerlijk!! Ze blijven alleen niet heel rg lang warm. Ze beginnen echt heel heet maar dat is meteen weer weg eigenlijk. Je hebt die ook als een soort kussentjes voor de handen bij het fietsen. Ect heerlijke dingen vind ik het *\o/*

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:35

Ik loop altijd op berg schoenen in de winter, nooit koude tenen :D. Verder doe ik vaak oorwarmers onder mn cap en mn sjaal tot mijn neus met buiten rijden. Heb een super warme jas van eurostar. Hoef alleen nog n goede thermo broek en dan kom ik de winter wel door.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:48

Bij de Action heb je nu een legging te koop waar de binnenkant fleece-gevoerd van is die doe ik onder mijn rijbroek aan. Mijn rijhandschoenen liggen op stal zodra ik daar kom stop ik ze eerst in mijn broekzak dan zijn ze al voor gewarmd. Verder heb ik een heerlijke colsjaal zelfgemaakt die blijft altijd fijn zitten en niet wappert met rijden. En ik zet de waterkoker altijd aan en laat iets water langs het bit lopen. Dat is voor het paard iets fijner wel ff checken of hij niet te heet is. En dan natuurlijk voor mijzelf een heerlijke kopje thee of cup-a-soup :)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:18

Thermo ondergoed! Ideaal! Ik doe altijd zo'n legging onder mijn rijbroek en een een shirt met lang mouwen onder mijn kleding. Werkt echt!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:26

Zakjes om je sokken in je laars :D

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:03

Een softshell rijbroek, ik kan niet meer zonder!!!